خواص شگفت‌انگیز روغن کنجد برای سلامت بدن!

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چربی‌ها انواع مختلفی دارند. برخی از آن‌ها خواص گوناگونی دارند و برخی دیگر به‌شدت برای سلامتی مضر هستند.
خواص روغن کنجد برای سلامتی

درباره‌ خواص روغن کنجد باید گفت که این روغن خوراکی سرشار از چربی‌های چند‌غیر‌اشباع و تک‌غیراشباع بوده و میزان چربی‌های اشباع‌شده‌ آن بسیار اندک است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با خواص روغن کنجد برای سلامتی آشنا شوید.

پوست و استخوان‌ها

پروتئین‌های مغذی موجود در دانه‌های کنجد در روغن کنجد وجود ندارد. چراکه روغن، از بخش جداشده‌ای از گیاه گرفته می‌شود. اما زینک یکی از مواد معدنی است که هنگام روغن‌گیری باقی می‌ماند. زینک می‌تواند علائم و شدت سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش دهد، اما استفاده از این ماده در بدن برای تولید کلاژن مفید است و حالت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد. زینک همچنین به تراکم استخوان‌ها نیز کمک می‌کند.

بهداشت دندان

اجداد ما برای حفظ سلامت دهان و دندان از روغن استفاده می‌کردند. جیلیان تاچمن، متخصص تغذیه در نیویورک می‌گوید: چرخاندن و غرغره روغن کنجد در دهان به‌مدت ۱۰ دقیقه، یکی دیگر از روش‌های آیورودا است. مطالعات پزشکی نشان داده‌اند که این کار به کاهش باکتری‌های دهان منجر می‌شود و به حفظ سلامتی دهان و لثه‌ کمک می‌کند.

خواص روغن کنجد

موهای درخشان با روغن کنجد

تقریبا همه‌ ما از محصولات مختلف برای سلامت موها استفاده کرده‌ایم، اما نتیجه‌ مطلوب را ندیده‌ایم. خوشبختانه روغن کنجد حاوی ویتامین‌های B و E، منیزیم، کلسیم و مواد مغذی ضروری فسفردار است که به پوست سر و مو تغذیه می‌رساند.

توصیه‌ ادوینا کلارک برای موهای درخشان و انبوه این است که پوست سر و ریشه‌ موها را با روغن کنجد ماساژ دهید و اجازه دهید که حداقل به‌مدت ۳۰ دقیقه روی سر باقی بماند. ترجیحا یک روز بعد یا بعد از همان ۳۰ دقیقه، موها را با آب گرم و شامپو بشویید.

ماساژ پا با روغن کنجد

همه‌ ما عادت‌هایی داریم که باید قبل از خوابیدن انجام دهیم. مسواک زدن، شست‌وشوی صورت، استفاده از انواع کرم‌های شب و غیره؛ اما معمولا روش‌های آرام‌بخشی مثل ماساژ پا را فراموش می‌کنیم. ماساژ دادن، بخشی از تکنیک سلامتی آیوروداست که اگر با روغن کنجد همراه شود، به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند.

فواید روغن کنجد برای سلامتی

روغن کنجد در مبارزه با رادیکال‌های آزاد

یکی دیگر از خواص روغن کنجد برای سلامتی مبارزه با رادیکال‌های آزاد است. رادیکال‌های آزاد به DNA، سلول‌ها و پروتئین‌ها آسیب می‌رسانند. همچنین می‌توانند به بیماری‌هایی مثل آلزایمر، پارکینسون و سرطان منجر شوند. برخی مواد مثل الکل، دود دخانیات، آفت‌کش‌ها، آلاینده‌های هوا و غذاهایی که می‌خوریم، رادیکال‌های آزاد را تولید می‌کنند.

خواص روغن کنجد در هضم و دفع

یبوست یکی از رایج‌ترین بیماری‌ها است. نوشیدن آب و مصرف خوراکی‌های حاوی فیبر می‌تواند به دفع منظم و سالم کمک کند. با این حال گاهی اوقات در مصرف فیبر سهل‌انگاری می‌کنیم یا داروهایی مصرف می‌کنیم که به یبوست منجر می‌شوند. خوشبختانه روغن کنجد در این زمینه موثر است.

به‌گفته‌ جیلیان تاچمن، مصرف یک تا دو قاشق روغن کنجد در فاصله‌ بین صبح تا عصر (یا مصرف بیشتر در عصر) به چرب شدن روده‌ها کمک می‌کند و یبوست را از بین می‌برد. دانه‌های کنجد نیز به دفع بهتر کمک می‌کنند؛ هرچند که روغن کنجد موثرتر است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند معجزه‌ای برای پوست‌های جوش‌دار!

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۵۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۰۶ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ شهریور ۱۴۰۰ در ۷:۱۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۰۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…