جاذبه‌های گردشگری سد لتیان

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سد لتیان یکی از بزرگ‌ترین و دیدنی‌ترین سدهای اطراف تهران است که علاوه‌بر تامین نیروی آب و برق تهران، جاذبه‌های گردشگری خیلی زیادی هم دارد که می‌تواند انتخاب مناسبی برای یک آخر هفته باشد.
سد لتیان

سد لتیان یکی از مناطق اطراف تهران است که علاوه‌بر تامین آب و برق شهر تهران جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که می‌توان با آن‌ها آخر هفنه خیلی جذابی را برای خود و خانواده رقم بزنید. با ما در این بخش از مجله دلتا همراه باشید تا درباره جاذبه‌های دیدنی این سد بیشتر بدانیم.

جاذبه‌های گردشگری سد لتیان

در اطراف سد لتیان جاذبه‌های گردشگری طبیعی زیبا و خیره‌کننده‌ای وجود دارد که برای یک روز سفر به خارج از استان تهران، انتخاب بسیار خوبی هستند. از جمله مهم‌ترین جاذبه های گردشگری سد لتیان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

پارک جنگلی تلو

پارک جنگلی تلو را با نام پارک غزال نیز می‌شناسند. تلو از جمله بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی منطقه لواسانات است که در کیلومتر ۵ جاده تلو واقع شده و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

سد لتیان سد دیدنی تهران

پارک جنگلی لتیان

پارک لتیان از جمله مناطق ییلاقی و سرسبز تهران است که حدود ۱۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد و با نیم ساعت رانندگی به‌راحتی می‌توانید به این پارک برسید. همچنین در این ایام، این پارک یکی از جاهای دیدنی تهران در کرونا هم به حساب می‌آید.

تفریحات سد لتیان

علاوه‌بر جاهای دیدنی سد لتیان، با سفر به این منطقه می‌توانید تفریحات جذابی را تجربه کنید که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، قایق‌سواری و ماهیگیری است. البته چادر زدن در کنار سد و استراحت در هوای مطبوع و خنک این منطقه نیز برای بسیاری از گردشگران یک تفریح آرامش‌بخش است.

سد جاجرود

ماهیگیری

ماهیگیری در سد لتیان یکی از جذاب‌ترین تفریحات این منطقه است. بنابراین می‌توانید کنار دریاچه بایستید و ماهیگیری کنید یا با قایق به وسط دریاچه بروید. به دلیل نزدیکی سد لتیان به تهران، بسیاری از ماهیگیران تهرانی برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح به این سد سفر می‌کنند.

قایق‌سواری

با ساخت سد روی رودخانه جاجرود، دریاچه‌ای طبیعی در این منطقه شکل گرفته که مکان بسیار مناسبی برای قایق‌سواری است. محلی‌های این منطقه به گردشگران قایق اجاره می‌دهند و می‌توانید برای چند ساعتی روی آب‌های خروشان پشت سد قایق‌سواری کرده و نسیم خنک دریاچه را روی صورت خود احساس کنید.

طبیعت‌گردی

در اطراف سد لتیان لواسان مناطق سرسبزی وجود دارد که برای پیک‌نیک بهترین انتخاب خواهد بود. بنابراین هم می‌توانید در اطراف سد چادر بزنید و هم به کناره‌های رودخانه بروید. البته دو پارک جنگلی زیبا به نام‌های تلو و لتیان نیز در این منطقه وجود دارد که از مهم‌ترین مناطق گردشگری و تفریحی در شمال شرق تهران هستند.

سد آبی تهران

پیک‌نیک

یکی از متداول‌ترین تفریحات سد لتیان لواسان، پیک‌نیک است و اواخر هر هفته می‌توانید خانواده‌هایی را ببینید که با وسایل پیک‌نیک و چادر به این منطقه سفر می‌کنند.

عکاسی

عکاسی از آن دسته تفریحاتی است که این روزها به لطف وجود شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام، همه مشتاق آن هستند. اطراف سد، اطراف رودخانه جاجرود، پارک‌های جنگلی تلو و لتیان مکان بسیار مناسبی برای عکاسی هستند.

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر به فرحزاد تهران برترین تفرجگاه شهر تهران مراجعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ شهریور ۱۴۰۰ در ۹:۱۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۷:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…