سفر یک روزه به طبیعت زیبای اطراف تهران

۶
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تهران شهری است که جمعیت آن رفته رفته افزایش می‌یابد و ازدحام شهر دردسرهای فراوانی را برای شهروندان آن ایجاد کرده است. اکثر مردم این شهر مشغله کاری زیادی دارند. در این میان تعطیلات آخر هفته تنها زمان آن ها برای دور شدن از هیاهو و شلوغی شهر است.
سفر یک روزه اطراف تهران

روستاهای زیبا و نزدیک تهران برای یک سفر یک روزه زیاد هستند اما روستاهای زرین دشت، آبنیک، خور، افجه، وردیج و واریش واقعا منحصر به فردند. اگر به دنبال برنامه ریزی برای سفر یک روزه اطراف تهران هستید در ادامه با مجله اینترنتی دلتا همراه شوید.

روستای زرین دشت؛ جایی نزدیک فیروزکوه همیشه خنک

این روستای کمتر شناخته شده برای ییلاق گردهای اطراف تهران، زیبایی‌های منحصر به فردی دارد و اتلاق زرین به آن، خبر از ضیافت سبز در دشت‌های فیروزکوه دارد. رودخانه حبله رود در کنار غذاهای محلی و آب و هوای خنک دل انگیز، این منطقه را به یکی از بهترین مقاصد سفر یک روزه اطراف تهران تبدیل کرده است.زرین دشت، سفر یک روزه اطراف تهران

روستای آبنیک با طبیعتی چشم نواز و زیبا

آبنیک با دارا بودن آب و هوای سرد و ییلاقی، حاشیه سرسبز رودخانه کلارود و دامنه‌های گسترده کوه‌های اطراف، همه ساله به‌خصوص در فصول بهار و تابستان یکی از جاذبه های گردشگری معروف تهران است. رودخانه کلارود یکی از سرشاخه‌های رودخانه جاجرود به شمار می‌آید. آبشار یخی آبنیک در انتهای دره آبنیک قرار دارد.
روستای آبنیک، سفر یک روزه اطراف تهران

روستای خور با آبشاری شگفت انگیز

روستا خور یکی دیگر از مقصدهای سفر یک روزه اطراف تهران است که در ارتفاعات البرز مرکزی قرار دارد و طبیعتی چشم نواز دارد. اگر می‌خواهید از رطوبت شمال و گرمای تهران فرار کنید، روستای خور شما را به ضیافت دره‌های سرسبز و پیچ درپیچ و باغات زیبا و آبشار می‌برد. برای خواندن مطالب بیشتر درباره روستای خور، با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

روستای افجه با طبیعتی بی‌نظیر

روستای افجه در جوار دشت‌های هویچ و گرچال و قله ساکا واقع شده است. آب و هوای روستای افجه به دلیل استقرار در ناحیه کوهستانی البرز در بهار و تابستان مطبوع و در پاییز و زمستان سرد است.
روستای افجه، سفر یک روزه اطراف تهران

روستاهای وردیج و واریش با سنگ‌های آدمک جیان

روستای وردیج همراه با روستای واریش، ورودی قله لیچه و پهنه حصار برای کوهنوردان به شمار می‌آیند. روستای واریش بسیار سرسبز است آدمک‌های سنگی معروف این روستا در نزدیکی آبشار قرار دارند. این دو روستا معروف به سنگ‌های آدمک جیان، دارای دره های عمیق، باغ های سرسبز و کوه های مرتفع زیبا و چشم نواز هستند.
پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با روستای وردیج، “ارواح سنگی در تهران” را مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۲:۲۰ ب٫ظ

    من که اصلا فکر نمی‌کردم تهران طبیعت هم داشته باشه بهتره به جای باغات خارج شهر توی خود شهر بزنن تا هوارا بهتر کنند

    پاسخ

  2. سعید

    ۱۹ دی ۱۳۹۹ در ۷:۴۲ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۳۹۹ در ۷:۴۱ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۳۹۹ در ۱:۲۵ ب٫ظ

    • مسعود

      ۲۲ دی ۱۳۹۹ در ۲:۲۱ ب٫ظ

      ممنون

      پاسخ

  5. نوشین حیدری

    ۱۶ دی ۱۳۹۹ در ۳:۴۲ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…