فرحزاد، برترین تفرجگاه شهر تهران

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فرحزاد ییلاق تهران یکی از جاذبه‌های گردشگری خنک اطراف تهران است. اگر در تهران زندگی کرده باشید حتما یکبار نام این منطقه دلپذیر را شنیده‌اید.
فرحزاد ییلاق تهران

حتما ضرب‌المثل «شما هنوز «ف» را نگفته‌ای، من رفتم فرحزاد و برگشته‌ام» را زیاد شنیده‌اید. اگر در تهران زندگی کرده باشید حتما یکبار نام آنجا را شنیده‌اید. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا درباره جاذبه‌های گردشگری فرحزاد ییلاق تهران بیشتر بدانیم.

تاریخچه فرحزاد

فرحزاد ییلاق تهران در زمان‌های قدیم یکی از روستاهای اطراف تهران بوده، اما رفته‌رفته با توسعه شهری، این روستا به یکی از محله‌های پایتخت تبدیل شد. این روستا در گذشته بسیار پرتردد بوده، اما با ساخته شدن جاده امامزاده داوود دیگر کسی از آن عبور نمی‌کرد چون فرحزاد یکی از اصلی‌ترین‌ راه‌های ورود به این امامزاده محسوب می‌شد.

فرحزاد تهران کجاست

فرحزاد یعنی چه؟

این روستا در بخش شمال غربی تهران بین تجریش و کن واقع شده. اسم این بخش از شهر در کتاب منتقله الطالبیه به شکل فرزاد آمده که البته در نسخه‌های قدیمی فره‌زاد نوشته شده. پس از گذشت چندین سال فره به واژه فرح در عربی ربط داده شده و فره‌زاد و فرزاد به فرح‌زاد تغییر یافتند. این کلمه معنای توشه با عظمت را می‌دهد.

آب و هوای فرحزاد

در گذشته هم تهرانی‌ها برای فاصله‌ گرفتن از گرمای هوا به این منطقه می‌رفتند، در واقع آن‌ها سعی می‌کردند با یک تیر دو نشان بزنند! بسیاری از افراد برای رفتن به امامزاده داوود از این روستا عبور می‌کرده‌اند و در دشت‌های آن می‌ماندند.

رستوران های فرحزاد

در زمستان بارش‌های زیادی صورت می‌گیرد و همین موضوع است که فرحزاد را برای عاشقان به باران یک منطقه ایده‌آل تبدیل کرده. تا یادم نرفته بگویم که آب‌وهوای این محله در بهار بسیار کم‌نظیر بوده و در آن می‌توانید جرعه‌جرعه هوای پاک را تنفس کنید. حالا دیگر وقت آن رسیده که زمان موردنظرتان برای رفتن به فرحزاد را انتخاب کنید.

جاهای دیدنی فرحزاد کدام است؟

زیبایی‌های فرحزاد فقط به درختان سربه‌فلک کشیده و آب‌وهوای خوب خلاصه نمی‌شود و در آن جاهای دیدنی متعددی وجود دارد که جذابیت این منطقه را دوچندان کرده. رودخانه، چندین پارک مختلف، امامزاده و… از جمله مکان‌هایی است که می‌توانید در این محله ببینید.

 فرحزاد تهران

رودخانه فرحزاد

این دره علاوه‌بر زیبایی، ارزش طبیعی و فرهنگی زیادی داشته و به‌همین‌دلیل از اهمیت بالایی برخوردار است. رودخانه فرحزاد از کنار بزرگراه همت شرق عبور می‌کند و در نهایت به رودخانه کن ملحق خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر به تهران‌گردی در پادگانی که دانشگاه شد مراجعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰ در ۰:۰۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۵۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…