چند ترفند فوق العاده و جذاب برای چیدمان خانه

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یادگیری نکات اصلی چیدمان منزل، فرصتی است تا در خانه احساس آرامش و رضایت کنید. در مطلب پیش‌رو، به نکات اصلی چیدمان پرداخته می‌شود.
نکات كليدی برای چیدمان خانه

چیدمان خانه همیشه کاری لذت‌بخش است اما بهتر است به یک‌سری از نکات مهم توجه کرد تا بعد از اتمام کار، ناهماهنگی میان وسایل و فضا سبب پشیمانی شما از این نوع چیدمان نشود. در این مطلب از مجله دلتا با نکات کلیدی برای چیدمان خانه آشنا می‌شوید.

استفاده از وسایل چوبی

چیدمان خانه با انواع وسایل چوبی همیشه زیبا است. ولی این نکته قابل ذکر است که چیدمان خانه با یک رنگ از چوب، فضای خانه را بسته و بی‌روح می‌کند. بنابراین بهتر است از طیف‌های مختلف چوب که رنگ‌هایی نزدیک به‌هم دارند در خانه استفاده کنید.

نکات کلیدی برای چیدمان خانه

استفاده از آینه

قرار دادن آینه‌های بزرگ با شکل و شمایل زیبا به خانه روح می‌بخشند و وسعت دید در چشم بیننده ایجاد می‌کنند. بنابراین همیشه قسمتی از خانه را برای قرار دادن آینه اختصاص دهید تا از بازتاب نور و رنگ در فضای خانه لذت ببرید.

انتخاب فرش مناسب

از نکات کلیدی برای چیدمان خانه انتخاب فرش مناسب است. بهتر است فرش یا قالیچه‌ای که برای پوشش کف در نظر می‌گیرید دارای اندازه مناسب باشد، یعنی حدود ۵۰ تا ۶۰ سانتی‌متر از اطراف میز وسط مبلمان بیرون زده باشد. در غیر این‌صورت فضای خانه از شکل زیبای خود خارج می‌شود.

نکات کلیدی برای چیدمان خانه

انتخاب کوسن‌های مناسب

کوسن‌ها از جمله وسایل تزئینی برای مبلمان بوده که در زیبا به‌نظر رسیدن مبل‌ها تاثیرگذار هستند. بهتر است تعداد محدودی کوسن روی مبلمان استفاده شود زیرا در صورت قرار دادن تعداد زیادی از کوسن روی مبلمان، زیبایی، رنگ و طرح مبلمان دیده نمی‌شود.

رنگ مناسب برای دیوارها

سعی کنید از رنگ‌های بی‌روح برای رنگ‌آمیزی دیوارها استفاده نکنید زیرا رنگ‌ها به خانه عمق و وسعت می‌بخشند. در صورت قرار گرفتن در چنین فضایی، دیوارهای خانه را با تابلوها، تصاویری شاد و نیز وسایل رنگی تزئین کنید.

رنگ مناسب برای دیوارها

سقف بلند

سقف‌های بلند همیشه زیباتر به‌نظر می‌رسند. بهتر است برای آن‌که ارتفاع سقف تا کف زمین بیشتر به‌نظر برسد، چوب پرده را نزدیک به سقف نصب کنید و پرده نیز تا کف زمین آویزان باشد. سعی کنید پرده فقط عرض پنجره را بپوشاند که در این‌صورت خانه باشکوه‌تر و بزرگ‌تر به چشم می‌آید.

چیدمان مناسب مبلمان

مبلمان را در خانه به صورت متعادل چیدمان کنید که در هر سمت از مبلمان، ۵۰ سانتی‌متر فضا برای رفت و آمد ساکنان وجود داشته باشد. همچنین قرار دادن آباژوری بزرگ در یک قسمت از این فضا، خانه را بسیار زیبا می‌کند. بهتر است مبلمان به به‌طور کامل به دیوارها چسبیده نشود.

چیدمان مناسب مبلمان

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ مبل مناسب برای دکور نشیمن شما را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…