خواص دارویی بامیه برای سلامتی را جدی بگیرید!

۹
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بامیه از آن گیاهان پرخاصیتی است که شاید آن‌قدرها که حقش بوده مورد توجه قرار نگرفته است!
خواص بامیه برای سلامتی

امروز مجله دلتا برای شما از بامیه خواهد گفت. نکاتی علمی درباره‌ این گیاه و خواص شگفت‌انگیز آن. برای دانستن خواص بامیه برای سلامتی در این مطلب با ما همراه باشید.

کمک به بینایی

مصرف بامیه به بهبود بینایی کمک می‌کند. غلاف بامیه یکی از منابع بی‌نظیر ویتامین A و بتاکاروتن است که هر دوی آن‌ها در بینایی و داشتن پوستی شاداب موثر هستند. هم‌چنین این مواد مغذی می‌توانند احتمال بروز بیماری‌های چشم را کاهش دهند.

کمک به کاهش کلسترول

جالب است بدانید تقریبا نیمی از غلاف بامیه را فیبر محلول به‌شکل صمغ و پکتین تشکیل می‌دهد. فیبر محلول، میزان کلسترول خون و خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. بنابراین می‌توانید بامیه را به فهرست غذاهای کاهنده‌ کلسترول خون اضافه کنید. بامیه با اتصال به کلسترول اضافی و سموم موجود در اسیدهای صفراوی، به دفع آن‌ها و پیش‌گیری از بیماری‌ها کمک می‌کند.

کمک به گوارش

یکی دیگر از خواص بامیه کمک به گوارش است. بامیه فیبر نامحلول دارد که با کاهش خطر برخی از سرطان‌ها (مخصوصا سرطان روده بزرگ) به سلامت دستگاه گوارشی کمک می‌کند. هم‌چنین بامیه ملین است و با اثر روان‌کنندگی بر روده‌ بزرگ به‌عنوان یک درمان طبیعی برای یبوست به‌شمار می‌آید.

کمک به سلامت قلب

جالب است بدانید، فیبر محلول موجود در بامیه با کاهش طبیعی کلسترول خون، به کاهش خطر بیماری‌های قلبی _ عروقی و سلامت قلب کمک می‌کند. بنابراین مصرف بامیه راهی مناسب برای کاهش سطح کلسترول است. بامیه سرشار از پکتین است و می‌تواند با تنظیم صفرا در روده به کاهش کلسترول خون کمک کند.

کمک به تثبیت قندخون

یکی دیگر از خواص بامیه برای سلامتی کمک به تثبیت قندخون است. بامیه با تنظیم نرخ جذب قند از دستگاه گوارشی به تثبیت قندخون کمک می‌کند. تخم بامیه با تنظیم طبیعی گلوکز خون و چربی‌ها می‌تواند به درمان طبیعی دیابت کمک کند.

مبارزه با افسردگی

اگر احساس کوفتگی، افسردگی یا ضعف می‌کنید، می‌توانید خوردن بامیه را امتحان کنید. منیزیم موجود در بامیه می‌تواند اعصاب را التیام داده و حس بهتری به بدن و ذهن شما بدهد.

کاهش وزن

دیگر کاربرد خارق‌العاده پلی‌ساکاریدهای موجود در این گیاه، کمک به تنظیم اختلالات سوخت‌وسازی و درمان چاقی است که در اثر رژیم غذایی با چربی بالا به‌وجود آمده است. مواد تشکیل‌دهنده بامیه می‌توانند این کار را به وسیله کمک به تنظیم گلوکز خون، وزن بدن و افزایش تحمل در برابر گلوکز و به‌طور کلی با کاهش مقدار کلسترول بد، انجام دهند.

جلوگیری از آلزایمر

تحقیقات کاملی وجود دارد که خوردن بامیه را با کاهش ریسک آلزایمر و دیگر بیماری‌های عصبی مرتبط دانسته‌اند. زمانی که شما به‌صورت مرتب این گیاه را مصرف کنید، آسیب‌هایی که به مغز وارد شده است را ترمیم می‌کنید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند اسفناج، سبزی جادویی برای کرونا!

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۳۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۱۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۶:۵۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۷:۱۶ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۰:۳۰ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۴۰ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۷:۰۴ ب٫ظ

    عالی بود ممنون

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۳۳ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…