اسفناج، سبزی جادویی برای کرونا!

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اسفناج یکی از مشهورترین سبزیجات برگ‌دار است. این سبزی فواید متعددی برای سلامتی بدن دارد و سرشار از مواد مغذی ضروری است.
خواص اسفناج برای سلامتی

اسفناج سلامت پوست و مو را بهبود می‌بخشد و ممکن است به درمان سرطان کمک کند. علت این خواص اسفناج، وجود ترکیبات مفید در آن است. در این مطلب از مجله دلتا قرار است با خواص اسفناج برای سلامتی آشنا شوید. تا پایان مطلب ما را همراهی کنید‌.

از شما در برابر سرطان محافظت می‌کند

مطالعات نشان می‌دهند که مصرف سبزیجات برگ‌دار و صلیبی از جمله اسفناج، کلم‌بروکلی، گل‌کلم، کلم‌پیچ و کلم‌بروکسل می‌تواند به‌طرز چشم‌گیری از شما در برابر انواع مختلف سرطان از جمله سرطان‌های روده‌ بزرگ، سینه و پروستات محافظت ‌کند. اسفناج می‌تواند سرعت شکل‌گیری سلول‌های سرطانی را کاهش دهد، چون از DNA در مقابل آسیب دیدن محافظت می‌کند.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

اسفناج حاوی مقدار زیادی ویتامین A و C است که هر دو آنتی‌اکسیدان هستند و می‌توانند به‌طور ویژه در تقویت سیستم ایمنی بدن مفید باشند. این آنتی‌اکسیدان‌ها سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. سیستم ایمنی از بدن در برابر باکتری‌ها، ویروس‌ها، سموم و دیگر مهاجمان مضر و بیماری‌زا محافظت می‌کند. در این روزهای کرونایی اسفناج برای سلامت بدن بسیار مفید است.

خواص اسفناج

از ابتلا به بیماری قلبی جلوگیری می‌کند

اسفناج به‌دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان، التهاب را در بدن کاهش می‌دهد. التهاب یکی از عوامل خطر اصلی بیماری عروق کرونر است. مطالعات نشان می‌دهند که اسفناج می‌تواند از طریق بهبود عملکرد اسید نیتریک، از سلامت قلب محافظت کند. اسید نیتریک گردش خون را بهبود می‌بخشد و فشار خون را پایین می‌آورد که این موضوع سلامت رگ‌های خونی را بهبود می‌بخشد.

قند خون را ثابت می‌کند

یکی‌دیگر از خواص اسفناج، ثتبیت قند خون است. اسفناج استروئیدهای محافظتی به نام فیتو اکدیستروئید دارد. در مطالعات مختلف نشان داده شده که این استروئید متابولیسم گلوکز (قند) را افزایش می‌دهد و سطح قند خون را ثابت نگه می‌دارد. این موضوع برای افراد مبتلا به پیش‌دیابت، دیابت یا سندرم متابولیک بسیار مفید است.

به حفظ سلامت چشم‌ها کمک می‌کند

اسفناج حاوی ویتامین A در شکل کاروتنوئیدها است که در حفظ سلامت قرنیه و شبکیه‌ چشم اثرگذار هستند. علاوه‌بر این لوتئین و زیگزانتین موجود در آن جزو آنتی‌اکسیدان‌های لازم برای حفظ سلامت چشم در بلندمدت به‌شمار می‌روند.

فواید اسفناج

سلامت استخوان‌ها را تقویت می‌کند

یکی دیگر از خواص اسفناج برای سلامتی حفظ سلامت استخوان‌ها است. اسفناج حاوی مقدار زیادی ویتامین K است که در ساخت استخوان‌ها نقش دارد. این ویتامین می‌تواند در مبارزه با عارضه‌هایی مثل پوکی استخوان و شکستگی استخوان اثرگذار باشد‌.

پوست، مو و ناخن‌ها را سالم نگه می‌دارد

ویتامین A موجود در اسفناج می‌تواند از پوست در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید محافظت کرده و با استرس اکسیداتیو مبارزه کند. مصرف منظم اسفناج ممکن است به حفظ سلامت پوست کمک کند. علاوه‌بر این اسفناج حاوی ویتامین C است. چندین مطالعه نشان داده‌اند که این ویتامین می‌تواند به سنتز کلاژن کمک کند.

ممکن است به کاهش وزن کمک کند

بعضی از مطالعات نشان می‌دهند که اسفناج ممکن است جلوی گرسنگی را بگیرد. در یک مطالعه نشان داده شد زنان دارای اضافه وزن بعد از مصرف ۳‌ گرم عصاره‌ اسفناج به مدت ۳ ماه، کاهش وزن ۴۳ درصدی را تجربه کردند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند خواص معجزه‌آسای سیب زمینی برای بدن!

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۱۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۲:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…