نکات کلیدی برای خرید لوستر که باید بدانید!

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب لوستر زیبا و مناسب برای فضاهای مختلف خانه هم در زیبایی و هم در روشنایی، نقش خیلی مهم و اساسی‌ دارد.
انتخاب لوستر مناسب

لوسترها برای نورافشانی بیشتر و نیز زیباتر کردن جلوه خانه‌ها تولید شده‌اند و این عامل سبب تغییر جلوه خانه‌ها می‌شود. در این میان همین‌‌طور که انتخاب لوستر مناسب در زیبا نشان دادن فضا موثر است. انتخاب نادرست و اشتباه آن نیز باعث شلوغی و بد جلوه کردن فضا می‌شود. برای همین تصمیم گرفتیم در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی در مورد انتخاب لوستر بپردازیم. با ما همراه باشید.

خرید لوستر

قبل از هر چیزی باید توجه داشته باشید برای چه فضایی و چه هدفی به دنبال خرید لوستر هستید.  برای تامین نور و روشنایی منزل‌ خود اقدام به خرید لوستر کرده‌اید یا اینکه به دنبال یک اکسسوری و وسیله‌ای برای زیبایی و تزئین فضای خانه‌ خود هستید. پس اول ببینید که قصد شما از تهیه لوستر چیست و بعد برای خرید آن اقدام کنید.

انتخاب لوستر

اندازه لوستر

بزرگی و کوچکی لوستر انتخابی ‌شما کاملا بستگی به فضای مورد نظر دارد. در فضاهای بزرگ دست‌ شما برای تعیین اندازه لوستر باز است. در عوض برای فضاهای کوچک باید لوستر ساده و مینیمال‌تر باشد؛ چون اگر نور و روشنایی زیاد باشد، مجبور می‌شوید بعضی از لامپ‌ها را باز یا خاموش کنید.

سبک لوستر

هنگام انتخاب لوستر سبک دکوراسیون ‌خود را در نظر بگیرید. لوسترهای کوچک غالبا روشنایی کمتری دارند. همچنین در ترکیب ‌آن‌ها فلز یا چوب به‌کار رفته که مناسب خانه‌های مدرن هستند. در مقابل لوسترهای بزرگ، کلاسیک و پرنور که معمولا بلوری و کریستال هستند، هماهنگی بیشتری با دکوراسیون و سبک چیدمان خانه‌های سنتی دارند. به یاد داشته باشید هماهنگی آباژورها با نوع لوستر هم در زیبایی فضای‌ شما خیلی موثر است.

 نحوه انتخاب لوستر

توجه به رنگ‌ها در لوستر

رنگ، مدل و سبک لوستر باید هماهنگ با سایر وسایل خانه در نظر گرفته شود. توجه کنید لوستر انتخابی‌ شما جدید، به‌روز و زیبا باشد. در عین حال با چند مدل دکوراسیون همخوانی داشته باشد تا اگر پرده و مبلمان ‌خود را عوض کردید، مجبور به تعویض لوستر نشوید.

ارتفاع سقف برای نصب لوستر

توجه به ارتفاع و بلندی سقف هنگام انتخاب لوستر خیلی مهم است. اگر سقف پذیرایی ‌شما بلند است، لوسترهای آویزدار و چند طبقه انتخاب خوبی است. اگر سقف کم‌ارتفاعی دارید، پیشنهاد ما به شما خرید لوستر سقفی است.

انتخاب لوستر برای خانه

در این صورت هم کوتاهی سقف شما کمتر نشان داده می‌شود و در ضمن زیبایی آن تحت‌ تاثیر فضای کم‌ارتفاع قرار نمی‌گیرد. کمک گرفتن از دیوارکوب یا یک آباژور هماهنگ با لوستر در خانه‌‌های با سقف کوتاه روش بسیار خوبی برای تنظیم نور فضا است.

خرید لوستر برای اتاق خواب و آشپزخانه

انتخاب لوسترهایی که چوب در طراحی آن‌ها به کار رفته تناسب خیلی زیادی با فضای آشپزخانه و اتاق خواب دارد. نکته دیگر اینکه برای اتاق خواب لوستری انتخاب کنید که نور آن رو به سمت بالا باشد تا روشنایی کاملا ملایم به فضای خواب شما تابانده شود. برای آشپزخانه لوستری با شاخه‌های رو به پایین تهیه کنید تا بیشترین نور ممکن به فضا برسد.

خرید لوستر برای اتاق خواب و آشپزخانه

لامپ‌های لوستر

انتخاب رنگ لامپ و نورپردازی فضا هم در زیباسازی محیط خیلی مهم است. حتما از لامپ‌های آفتابی و مهتابی در کنار هم برای نورپردازی استفاده کنید تا هم نور یک‌ رنگ لوستر چشم‌ شما را ناراحت نکند و هم رنگ دکوراسیون منزل ‌شما تحت تاثیر قرار نگیرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب مبلمان مناسب برای پذیرایی کوچک را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۴۰۰ در ۸:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…