با کمترین هزینه، آشپزخانه خود را نو کنید!

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روش‌های هوشمندانه‌ای برای ایجاد تغییر و تحول و نو تر به نظر رسیدن آشپزخانه وجود دارد. این تغییرات ساده، آشپزخانه‌ قدیمی شما را به محلی جدید و مدرن تبدیل می‌كند.
بازسازی آشپزخانه با هزینه کم

معمولا ایجاد تغییرات دکوراسیون در هر خانه، شما را مجبور به پرداخت هزینه‌هایی می‌کند. این هزینه‌ها در آشپزخانه به حداکثر می‌رسد. آشپزخانه‌ها، گران‌ترین اتاق‌ها در هر خانه هستند. به روش‌های دیگر نیز می‌توانید آشپزخانه‌ خود را عوض کنید. همچنین مجبور هم نیستید که برای ایجاد این تغییرات هزینه‌ زیادی پرداخت کنید. در این مطلب از مجله دلتا به نکاتی در مورد بازسازی آشپزخانه با هزینه کم پرداخته می‌شود.

رنگ

تقریبا همه ما می‌دانیم که ارزان‌ترین روش برای تغییر ایجاد کردن در فضا و محیط، استفاده از چند لیتر رنگ است. اگر تصمیم گرفته‌اید برای نقاشی آشپزخانه از رنگ‌های خنثی استفاده کنید بهتر است از سایر وسایل و اسباب به صورت رنگی‌تر استفاده کنید. مثلاً برخی کارهای هنری را به دیوار‌ها بزنید. از پرده‌هایی استفاده کنید که بیشتر جلب توجه می‌کنند و به رنگ‌های یکنواخت و خنثی دیوارها، هیجان بیشتری می‌دهند.

بازسازی آشپزخانه کمترین هزینه

عوض کردن ظاهر کابینت

ممکن است پایه‌ کابینت‌ها‌ی شما، شکل و ظاهر مناسبی داشته باشند. در این صورت می‌توانید فقط درب‌های کابینت‌ها را عوض کنید و از همان بدنه‌ها استفاده کنید. با انجام این کار ظاهر کابینت‌ها به طور کلی تغییر می‌کند. این روزها برخی درب‌های جدید کابینت در انواع رنگ‌ها به صورت آماده فروخته می‌شوند و شما نیز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

بازسازی آشپزخانه با هزینه کم

تیره‌تر کردن کابینت‌ها

برای بازسازی آشپزخانه با هزینه کم می‌توانید کابینت‌ها را رنگ کنید. همچنین به جای رنگ کردن کلی کابینت‌ها یا عوض کردن درها، می‌توانید فقط آن‌ها را لکه‌گیری کنید. مثلاً اگر کابینت‌های چوبی آشپزخانه رنگ قهوه‌ای روشن دارند، با آوردن یک پرده رنگ قهوه‌ای روی آن‌ها، جلوه‌ تازه‌ای به آن‌ها بدهید و ظاهرشان را تازه‌تر کنید.

تیره‌تر کردن کابینت‌ها

قبل از آن‌که یک لایه رنگ روی آن‌ها بزنید، به هر شیوه‌ای که دوست دارید مثلا می‌توانید این کار را با مقداری اسفنج یا پارچه انجام دهید، روی سطح کابینت‌ها را کاملا تمیز کنید. نتیجه‌ کار حتما رضایت‌بخش خواهد بود. این کار برای کابینت‌های تیره که جنس چوب دارند، مناسب‌تر است.

برخی درها را باز کنید

بعد از آن‌که کابینت‌ها را رنگ کردید یا درهای کابینت‌ها را به طور کامل عوض کردید، می‌توانید برخی تغییرات خاص دیگر را به طور دلخواه روی آن‌ها پیاده کنید. مثلا از کابینت‌های بخش بالایی، یکی دو در را بردارید طوری که کاملا باز به‌نظر برسند و بدون در باشند و بعد در آن بخش‌هایی که در ندارند برخی وسایل و ظروف تزئینی و یا حتی کارهای هنری را قرار دهید.

پیشخوان

اگر سطوح کابینت‌ها و پیشخوان آشپزخانه‌ شما بسیار کهنه به نظر می‌رسد، به جای هزینه‌های زیاد تعویض کامل کابینت، می‌توانید پیشخوان را عوض کنید. بنابراین از پیشخوان‌های آماده در رنگ‌های متناسب با فضای آشپزخانه و خانه‌ خود استفاده کنید.

پیشخوان آشپزخانه

کف آشپزخانه

گاهی اوقات کهنه‌ترین و قدیمی‌ترین بخش آشپزخانه فقط کف آن است. دیگر مثل گذشته‌ها مجبور نیستید برای تعویض کف آشپزخانه، تمام کابینت‌ها را در آورید. بلکه با استفاده از کاشی‌هایی که به صورت چسبی نصب می‌شوند، می‌توانید به راحتی هر چه تمام‌تر، کف آشپزخانه‌ خود را نو کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطالب بیشتر در زمینه دکوراسیون آشپزخانه در مطلب چگونه آشپزخانه خود را بزرگ‌ جلوه دهیم؟ را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۰۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…