اثر جادویی زیره سبز برای لاغری

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زیره گیاهی شبیه به جعفری است که حدود 40 تا 60 سانتی‌متر طول دارد.
دمنوش زیره برای لاغری

زیره یک گیاه ارزشمند است و به دلیل خواص دارویی، عطر زیاد و مزایای فراوانش برای سلامت بدن طرفداران زیادی دارد. دمنوش زیره سبز برای لاغری و کاهش وزن بسیار موثر است. زیرا زیره سبز می‌تواند با افزایش سرعت متابولیسم و بهبود هضم، به سوزاندن سریع کالری کمک کند. برای آشنایی با تاثیر دمنوش زیره برای لاغری با مجله دلتا همراه شوید.

روش مصرف زیره سبز برای لاغری شکم

روش‌های مختلفی برای استفاده از زیره سبز برای لاغری وجود دارد. یکی از موثرترین روش‌ها تهیه دمنوش زیره سبز است. یک قاشق چای‌خوری زیره را در یک لیوان آب جوش بریزید. درب ظرف را بپوشانید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. سپس آن را از صافی رد کرده و میل کنید.

دمنوش زیره و لیمو

اگر بطور منظم دمنوش زیره و لیمو بنوشید، تاثیر بیشتر و سریع‌تری را مشاهده خواهید کرد. این دمنوش جدا از کاهش وزن و فواید سلامتی، دارای فواید زیبایی نیز هست. چراکه در سلامت پوست و کاهش لکه‌های پوستی موثر است.

خواص زیره برای لاغری

دمنوش زیره سبز و زنجبیل

این دمنوش نه تنها به بدن در دفع سموم کمک می‌کند بلکه مشکلات معده را نیز کاهش می‌دهد. اضافه کردن زنجبیل اثر لاغرکننده دمنوش زیره را دوچندان می‌کند. یک قاشق زیره و یک قاشق زنجبیل رنده شده را درون یک فنجان بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید. بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد و سپس نوش جان کنید.

بهترین زمان مصرف دمنوش زیره سبز برای لاغری

این دمنوش یک جایگزین مناسب برای چای قبل از صبحانه است. نوشیدن دمنوش زیره سبز حدود ساعت ۴ بعد از ظهر نیز اثربخشی خوبی دارد.

سایر خواص دمنوش زیره سبز

زیره سبز مقادیر زیادی ویتامین A، ویتامین های گروه B، ویتامین C و  ویتامین E دارد. همچنین این گیاه حاوی مقدار زیادی کلسیم، آهن، منیزیم و است. دمنوش زیره دارای خواص آرامبخشی زیادی است و قند خون را ثابت نگه می‌دارد.

نکات مهم

  • دمنوش زیره سبز برای زنان باردار منع مصرف دارد. زیرا این دمنوش باعث تحریک عضلات رحم می‌شود.
  • افراد مبتلا به اختلالات دستگاه گوارش مانند زخم معده، کولیت و ورم معده قبل از مصرف دمنوش زیره سبز حتما باید با پزشک مشورت کنند.
  • زیره نباید بیش از ۱۰ روز به طور مداوم مصرف شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب عادت‌های صبحگاهی مفید برای کاهش وزن را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۷:۴۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۵۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…