عوارض کمبود منیزیم در بدن

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
منیزیم یکی از مواد معدنی بسیار مهم در بدن ما است. این ماده در نزدیک به ۳۰۰ واکنش بیوشیمیایی بدن نقش دارد. بر اساس برخی برآوردها، حدود ۹۰% افراد دچار کمبود منیزیم هستند.
عوارض کمبود منیزیم

بررسی ها نشان داده است که بیشتر افراد به اندازه کافی منیزیم مصرف نمی کنند و ممکن است کمبود آن را نشان دهند. چند علت کمبود منیزیم؛ رژیم غذایی ناسالم، مصرف زیاد الکل، دیابت کنترل نشده و مشکلات گوارشی است. در این مطلب از مجله دلتا عوارض کمبود منیزیم در بدن را بخوانید.

شایع ترین عوارض کمبود منیزیم

حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد کل منیزیم بدن در استخوان‌ها ذخیره می شود و تنها مقدار کمی در خون وجود دارد. کمبود طولانی مدت منیزیم می‌تواند اثرات نامطلوبی بر روی قسمت های مختلف بدن داشته باشد که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

کمبود منیزیم

اسپاسم و گرفتگی عضلات

اسپاسم عضلانی و گرفتگی عضلات، اولین نشانه از عوارض کمبود منیزیم است. منیزیم در جذب پتاسیم نقش مهمی دارد که برای عملکرد صحیح ماهیچه‌ها بسیار مهم است. علاوه بر این، منیزیم با مسدود کردن گیرنده‌های درد در مغز و سیستم عصبی، به کاهش درد عضلات کمک می کند.

میگرن مکرر

اگر مستعد حملات مکرر میگرن هستید، ممکن است کمبود منیزیم داشته باشید. کمبود منیزیم در مغز عامل مهمی در مکانیسم حملات میگرنی است.

بوی ناخوشایند بدن

اگر به طور ناگهانی زیاد عرق می کنید و بوی نامطبوع بدن دارید، ممکن است بدن شما با کمبود منیزیم روبرو شده باشد. منیزیم به کنترل فعالیت غده عرق کمک کرده و مواد شیمیایی بو را خنثی می کند. وجود منیزیم کافی حتی به درمان عرق شبانه نیز کمک می‌کند.

اضطراب، افسردگی و بی‌قراری

اگر به طور ناگهانی احساس افسردگی، بی حالی، بی‌قراری و تحریک پذیری می‌کنید و دلیل مشخصی برای وضعیت خود ندارید، ممکن است ناشی از کمبود منیزیم باشد. این ماده معدنی به ما کمک می کند تا احساس آرامش کنید.

از دست دادن اشتها

منیزیم به بدن کمک می کند تا هضم، جذب و استفاده از مواد مغذی را کنترل کند. بدون جذب مناسب مواد معدنی، سیستم گوارشی بدن به درستی کار نمی‌کند و منجر به کاهش اشتها و حالت تهوع می‌گردد.

خستگی و ضعف غیر قابل توجیه

حتی کمبود خفیف منیزیم می تواند باعث خستگی و ضعف عمومی بدن شود. منیزیم نقش مهمی در تجزیه گلوکز به انرژی دارد و به مبارزه با خستگی و ضعف کمک می کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ویتامین ث و منابع آن را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۲۰ ب٫ظ

    تشکر از شما 🙏🏻🌻

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۴:۰۵ ب٫ظ

      با سپاس از همراهی مهربانانه شما.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۸:۵۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۹:۴۷ ق٫ظ

    پاک سازی ریه و کمبود منیزیم

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۴ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۷ ق٫ظ

      سپاس از همراهی گرم و صمیمی شما کاربر مهربان.
      از پاسخ و توجه شما سپاس گزاریم

      پاسخ

    • ناشناس

      ۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۹:۲۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۷:۲۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۹:۱۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…