عادت‌های صبحگاهی مفید برای کاهش وزن

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با آغاز یک روز پرکار ممکن است کارهای عادی و روتینی انجام دهیم که منجر به اضافه وزن ما خواهند شد.
لاغر شدن

یکی از موضوعات مهم در زندگی برای همه ما، عادت‌های ما هستند. عادت‌هایی که نقش بسزایی در موفقیت و سلامت ما دارند. حتی موضوعاتی مثل تناسب اندام و لاغر شدن نیز می‌توانند تحت تاثیر برخی عادت‌های ما دستخوش تغییر شوند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا به عادت‌های صبحگاهی مفید برای لاغر شدن می‌پردازیم.

خودتان را وزن کنید

در ابتدای صبح و بعد از چند ساعت گرسنگی، وزن دقیق خود را می‌توانید ببینید. آنچه برای صبحانه می‌خورید می‌تواند عدد وزن را تغییر دهد. وزن کردن در هنگام صبح می‌تواند به فرد کمک کند تا در تمام روز یا کل هفته به یک برنامه غذایی سالم پایبند باشد.

یک لیوان آب بنوشید

یک لیوان آب ولرم قبل از صبحانه می‌تواند موجب کاهش وزن شود. آب کالری ندارد، اما عطش را برطرف می‌کند و اشتها را کاهش می‌دهد. همچنین متابولیسم بدن را تحریک می‌کند تا موجب سوزاندن کالری در بدن شود.

قبل از صبحانه ورزش کنید

تمرین کردن با معده خالی کمک می‌کند تا نتیجه بهتری از ورزش حاصل شود. عرق ریختن پیش از صبحانه می‌تواند به سوختن بیشتر چربی در بدن کمک کند. به شرط آنکه پس از ورزش پرخوری نکنید.

کاهش وزن

صبحانه سرشار از پروتئین بخورید

وجود پروتئین در صبحانه موجب می‌شود احساس سیری بیشتری در فرد ایجاد شود. ذخیره کردن پروتئین برخلاف چربی برای بدن دشوار است. پروتئین همچنین انرژی بیشتری در طول روز برای فرد فراهم کرده و از ریزه‌خواری جلوگیری می‌کند.

برنامه غذایی داشته باشید

هر روز صبح لیستی خلاصه از آنچه در طول روز می‌خواهید بخورید، بنویسید. اگر از قبل تصمیم بگیرید که برای میان‌وعده و ناهار و شام خود برنامه بریزید، کمتر به سراغ غذاهای راحت و پرکالری مانند ساندویج‌ها و فست‌فود می‌روید.

از پیمانه استفاده کنید

از پیمانه و قاشق‌های متفاوت برای مواد غذایی خصوصا در وعده صبحانه استفاده کنید. موادی مانند آبمیوه یا شیر را قبل از ریختن در ظرف، اندازه‌گیری کنید تا مقدار کنترل شده از آن‌ها را مصرف کنید. بسیاری از آبمیوه‌ها به اندازه یک قوطی نوشابه قند در خود دارند.

 لاغری

مسیرتان را تغییر دهید

رفتن با ماشین به محل کار می‌تواند منجر به افزایش وزن شود. حتما سعی کنید هر روز قسمتی از مسیرتان را پیاده طی کنید. پس از مدتی تاثیر آن را خواهید دید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب خوراکی‌هایی که شما را بیشتر گرسنه می‌کنند را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۰۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۰:۴۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…