برای شاد بودن، چه بخوریم؟

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای تجربه یک زندگی شاد، می‌توان مواد خوراکی را به تغذیه روزانه اضافه کرد. افسردگی یک بیماری شایع در جوامع امروزی است. افراد زیادی بدنبال راهی برای رهایی از این بیماری هستند.
رفع افسردگی

یکی از بهترین راههای غلبه بر افسردگی، مصرف غذاهای مناسب و خواب کافی است. تحقیقات اخیر نشان داده است که مصرف یک سری غذاهای خاص باعث سلامت فکری شده و مرکز احساسات را فعال میکنند. حذف انواع خاصی از خوراکی‌ها و یا گنجاندن برخی غذاهای دیگر می‌تواند به ما در درمان و رفع افسردگی کمک می‌کند. برای شناخت این غذاهای ضدافسردگی در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

سبزیجات با برگ‌‌های سبز تیره

این سبزیجات جلوی تغییر شکل تودههای سرطانی را میگیرند و بدن را برای مبارزه با آن آماده میکنند. اسفناج، کلم پیچ، مارچوبه و لوبیا سبز از همین دسته هستند. همچنین مصرف پیاز، قارچ، انواع توتها و حبوبات علاوه بر خواص ضدسرطانی و تقویت سیستم ایمنی بدن، تاثیر بسیار زیادی در تقویت روحیه دارند.

گردو

اسید چرب امگا۳ به افزایش روحیه کمک میکند و گردو، یکی از غنیترین منابع آن است. مطالعات متعددی نشان دادهاند که اسیدهای چرب امگا۳ از عملکرد مغز پشتیبانی کرده و علائم افسردگی را کاهش میدهند.

درمان افسردگی

آووکادو

آووکادو حاوی اسید اولئیک است که قدرت عملکرد مغزی را افزایش میدهد. سه چهارم از چربی آووکادو عمدتا از چربیهای اشباع نشده بوده و به سلامت قلب نیز کمک می‌کند. همچنین این میوه منبع ویتامین K، انواع ویتامین B، ویتامین C و ویتامین E است.

توتها

ذغال اخته، تمشک، توت‌فرنگی و توت سیاه بالاترین میزان آنتیاکسیدان را دارند و مصرف آنها در وعده صبحانه بسیار توصیه شده است. نوع آنتی‌اکسیدان موجود در انواع توت، در رفع افسردگی و بهبود خلق موثر است. 

دانههای روغنی

دانههای روغنی مانند دانه کتان، شاهدانه و دانه چیا غنی از امگا۳ هستند و باعث تقویت روحیه میشوند. مصرف این دانهها بدلیل چربی موجود در آنها باعث افزایش جذب مواد مغذی موجود در سبزیجات میشود. پس برای افزایش روحیه، بهتر است از دانههای روغنی همراه با سبزیجات استفاده کنید.

درمان افسردگی

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی میزان زیادی از اسیدفولیک و آلفالیپوئیک اسید است که هر دو در غلبه بر افسردگی موثرند. طبق تحقیقاتی که در مجله روانپزشکی و علوم اعصاب منتشر شده است، شیوع کمبود فولات در افراد باعث ابتلای آنها به افسردگی میشود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب رفع سریع خستگی با میوه‌های انرژی‌زا را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۲۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۰۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ تیر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲ تیر ۱۴۰۰ در ۶:۰۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۴۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۴۶ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲ تیر ۱۴۰۰ در ۴:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…