دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

منابع غذایی سرشار از اسیدفولیک

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دریافت ویتامین B9 از منابع غذایی طبیعی بسیار سودمندتر از مصرف مکمل این ویتامین است.
منابع غذایی اسید فولیک

فولات به شکل طبیعی اسید فولیک در مواد غذایی گفته می‌شود که در حقیقت همان ویتامین B9 است. این ویتامین محلول در آب بوده و بسیاری از عملکردهای مهم در بدن را عهده‌دار است. فولات یا همان اسیدفولیک در پیشگیری و درمان کم‌خونی موثر بوده و با پشتیبانی از تکامل مناسب جنین، خطر نقص مادرزادی را کاهش می‌دهد. حال که با اهمیت این ویتامین آشنا شدید در ادامه این مطلب از مجله دلتا منابع غذایی اسید فولیک را به شما معرفی خواهیم کرد.

حبوبات

حبوبات منبع عالی فولات هستند. به عنوان نمونه، یک فنجان حاوی ۱۹۸ گرم عدس پخته شده حاوی ۳۵۸ میکروگرم فولات یعنی حدود ۹۰ درصد از میزان توصیه شده این ماده در رژیم غذایی است. حبوبات منبع خوبی از پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدان‌ها و ریزمغذی‌هایی چون پتاسیم، منیزیم و آهن هستند.

تخم مرغ

یک عدد تخم مرغ بزرگ ۲۲ میکروگرم فولات یا تقریبا ۶ درصد از میزان توصیه شده فولات در رژیم غذایی را در بدن تامین می‌کند. تخم مرغ سرشار از پروتئین، سلنیوم و ویتامین B12 است.

سبزی‌های برگ‌سبز

سبزی‌های برگ‌سبز مانند اسفناج و کلم‌ها که کالری کمی هم دارند، از منابع غذایی اسید فولیک هستند. یک فنجان حاوی۳۰ گرم اسفناج خام، ۵۸.۲ میکروگرم یا ۱۵ درصد از میزان توصیه شده در رژیم غذایی را تامین می‌کند.

منابع غذایی فولات

چغندر

چغندر حاوی مقدار زیادی منگنز، پتاسیم و ویتامین C مورد نیاز بدن در طول روز است. با مصرف یک فنجان حاوی ۱۳۶ گرم چغندر خام، ۱۴۸ میکروگرم فولات یا حدود ۳۷ درصد از نیاز روزانه بدن تامین می‌شود.

مرکبات

یک پرتقال بزرگ حاوی ۵۵ میکروگرم فولات یا حدود ۱۴ درصد از نیاز روزانه بدن است. همچنین مرکبات دارای ویتامین C، یک ریزمغذی ضروری است که می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری‌ها کمک کند.

آجیل و دانه‌ها

مقدار فولات در انواع مختلف آجیل و دانه‌های مختلف کمی متفاوت است. ۲۸ گرم گردو حاوی حدود ۲۸ میکروگرم فولات یا حدود ۷ درصد از نیاز روزانه است. همین مقدار از تخم کتان حدود ۲۴ میکروگرم فولات یا ۶ درصد از نیاز روزانه بدن را تامین می‌کند.

منابع اسید فولیک

جوانه گندم

فقط ۲۸ گرم جوانه گندم، ۷۸.۷ میکروگرم از فولات را تامین می‌کند که برابر با حدود ۲۰ درصد از نیاز روزانه بدن است. جوانه گندم همچنین حاوی مقدار زیادی فیبر است که به تقویت گوارش و درمان یبوست کمک می‌کند.

جگر گوساله

جگر گوساله یکی از غنی‌ترین منابع فولات محسوب می‌شود. ۵۸ گرم جگر گوساله پخته شده ۲۱۲ میکروگرم فولات یا حدود ۵۴ درصد از نیاز روزانه بدن را تامین می‌کند. خانم‌های باردار به‌ویژه در سه ماه اول بارداری، باید از مصرف جگر خودداری کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ویتامین D و منابع آن را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ تیر ۱۴۰۰ در ۰:۲۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۲۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

This will close in 0 seconds

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds