انتخاب پرده مناسب برای اتاق نشیمن

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تزئین اتاق نشیمن با پرده، یکی از راهکارهای زیباسازی دکوراسیون است. این امر به اتاق نشیمن یک خصیصه و روحیه منحصر به فرد می‌دهد.
پرده مناسب برای اتاق نشیمن

در طراحی خانه، کاربری هر اتاقی متفاوت است. بنابراین انتخاب پرده بر اساس این اهداف اهمیت بسیاری می‌یابد. اتاق نشیمن یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین فضا‌های خانه به شمار می‌رود. برای انتخاب اتاق نشیمن باید دقت کافی داشته باشید. با مجله دلتا همراه باشید تا با انتخاب پرده مناسب برای اتاق نشیمن آشنا شوید.

ابعاد پنجره

برای اتاقی که دارای پنجره‌ای کوچک است، پرده‌های توری و نازک را انتخاب کنید. برای اتاق نشیمنی که دارای پنجره‌های بزرگ است، پرده‌های ضخیم و تیره کاربرد بیشتری دارند. در انتخاب پرده، کاربرد اتاق را در نظر داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید، کیفیت و راحتی اتاق را در بالاترین میزان ممکن حفظ کنید.

سبک دکوراسیون

در طراحی اتاق نشیمن، سبک دکوراسیونی که در نظر می‌گیرید بسیار اهمیت دارد. تنوع مدل پرده بسیار گسترده است. ابعاد اتاق نشیمن و سبک طراحی داخلی مورد نظر شما، در انتخاب پرده تاثیرگذار است.

پرده برای اتاق نشیمن

میزان بودجه

البته موارد گفته شده باید در محدوده بودجه‌ای صورت بگیرد که برای تعویض پرده‌ها مشخص شده است. پرده مناسب برای اتاق نشیمن بر اساس بودجه مشخص می‌شود. قیمت پرده‌ها دارای تنوع بسیاری است. مهم‌ترین دلیل این تنوع به کیفیت پارچه به کار رفته، رنگ، طرح و سیستم نصب پرده بستگی دارد. انتخاب پرده مناسب برای نشیمن، علاوه بر سبک طراحی و مدل آن به بودجه شما نیز بستگی دارد.

انتخاب پرده مناسب بر اساس رنگ‌های موجود در نشیمن

اتاق نشیمن مکانی است که در آن از مهمان‌های خود پذیرایی می‌کنیم. پرده این اتاق را متناسب با رنگ‌های موجود در فضا انتخاب کنید. پرده‌ای را بکار ببرید که انرژی مثبت به فضا ببخشد. پرده‌ای با رنگ‌های یاسی، نیلی و گلبهی انتخاب مناسبی است. بهتر است رنگ پرده با سایر رنگ‌های موجود هماهنگی داشته باشد. در این‌صورت با لطافت و زیبایی خود، نظر همه را جلب خواهد کرد.

پرده برای اتاق نشیمن

پرده‌های ضخیم ضد آفتاب!

در میان مدل های پرده، انتخاب پرده‌های ضخیم و تیره به عنوان پرده‌های ضد آفتاب شناخته می شوند.  این پرده‌ها مانع از ورود شدید نور خورشید به اتاق نشیمن خواهد شد. می‌توانید این پرده را با پرده‌های توری ترکیب کنید. در صورت نیاز نور خورشید را وارد اتاق کنید. در صورت تمایل پرده‌های ضخیم را کشیده و مانع ورود نور شوید. پارچه پرده، بهتر است پارچه‌ای با طرح‌های اصیل و با رنگی کامل کننده طراحی باشد. در این‌صورت به اتاقی زیبا و چشم نواز دست پیدا می‌کنید.

پرده‌های کرکره‌ای

این مدل از پرده بسیار پرطرفدار است و رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی برای آن وجود دارد. همچنین مدل‌های متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این پرده‌ها را به شکل ساده، طرح‌دار و یا راه راه که با نام زبرا شناخته می شوند می‌توان یافت. این پرده جنس‌های مختلفی مانند پارچه‌ای، توری، حصیری و یا چوبی دارد. پرده کرکره‌ای، بسیار راحت باز و بسته می‌شود. این امر باعث می‌شود تا به هر میزانی که می‌خواهید نور را وارد اتاق کنید. این پرده برای اتاق نشیمن مدلی ایده‌آل به شمار می‌رود.

پرده برای اتاق نشیمن

 

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات مهم در طراحی خانه به سبک مینیمالیسم را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۱:۴۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۴۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۶:۴۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…