پرده مناسب آشپزخانه

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پرده باعث زیبایی فضای آشپزخانه شما و دکوراسیون منزل هم می‌شود، به همین دلیل بهتر است که در انتخاب طرح و نوع پرده آشپزخانه دقت زیادی به خرج دهید.
انتخاب پرده مناسب آشپزخانه

پرده، یکی از تزیینات و در عین حال از ملزومات هر فضا است و به همه بخش‌های دکوراسیون خانه شما زیبایی می‌بخشد. یکی از فضاهایی که در خانه به علت کارکرد ویژه‌اش به پرده مناسب نیاز دارد، آشپزخانه است. ایده‌های گوناگونی برای پرده آشپزخانه وجود دارد که می‌تواند، آشپزخانه را دنج‌تر و جذاب‌تر کند. در این نوشتار از مجله دلتا ایده‌هایی در مورد پرده مناسب آشپزخانه را به شما معرفی می‌کنیم.

نکات انتخاب پرده آشپزخانه

 از آنجا که امروزه در بازار، تنوع پرده‌ها برای قسمت‌های مختلف خانه از جمله آشپزخانه بسیار زیاد است، شما باید با مشاهده نمونه‌های مختلف پرده آشپزخانه ایده بگیرید و در ذهن خود تجسم کنید که پرده مناسب آشپزخانه شما کدام است و برای خرید آن اقدام کنید. از آن جایی که پرده‌ها قسمت قابل توجهی از دیوار را پوشش می‌‌دهند، اگر طرح پرده‌ها و نوع آن‌ها به درستی انتخاب شود می‌تواند، باعث جذابیت بیشتر فضای آشپزخانه شما شود.

  • پرده مناسب آشپزخانه باید در برابر نور و شستشو مقاومت بالاتری داشته باشد، چون فضای آشپزخانه طوری است که ممکن است شما مجبور شوید بارها پرده را بشویید و بهتر است با چند بار شستن رنگ آن از بین نرود و جنس خود را از دست ندهد.
  •  اگر آشپزخانه کوچکی دارید، بهتر است از پرده‌هایی که رنگ روشن دارند، استفاده کنید که فضا را دلبازتر و بزرگ‌تر نشان دهند و اگر آشپزخانه شما خیلی بزرگ است با توجه به سلیقه خود می‌توانید هم پرده رنگ روشن داشته باشید، هم پرده رنگ تیره و این سلیقه و سبک دکوراسیون شما است که تعیین کننده خواهد بود.
  •  نکته دیگری که برای انتخاب رنگ پرده آشپزخانه تاثیرگذار است، میزان نور خورشیدی که در طول روز به داخل آشپزخانه شما وارد می‌شود، است. اگر تابش نور خیلی زیاد است و ممکن است شما را اذیت کند، می‌توانید از پارچه‌های رنگ تیره استفاده کنید تا میزان نور ورودی را کنترل کنید.
  • سعی کنید طرح و رنگ پرده طوری باشد که با بخش‌های مختلف دکوراسیون آشپزخانه و وسایل داخل آن هماهنگی داشته باشد و حتی می‌توانید برای جذابیت بیشتر، پرده آشپزخانه را با رومیزی آشپزخانه و قسمت غذاخوری ست کنید.

انتخاب پرده مناسب آشپزخانه

مدل پرده‌های آشپزخانه

یکی از انواع پرده‌های آشپزخانه پرده ریلی و یا پرده پلیسه دار هستند که این دو نوع جزو محبوب‌ترین پرده‌های آشپزخانه به حساب می‌آیند.

در آشپزخانه‌هایی که فضای ساده‌تری دارند، می‌توانید از پرده‌های ساده یا پرده‌های پلیسه‌ای استفاده کنید و پرده‌های آشپزخانه با طرح‌های خاص و همچنین طرح راه راه می‌توانند، گزینه‌های زیبایی برای آشپزخانه شما باشند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون داخلی خانه خود هستید، به مطلب کاغذ دیواری در دکوراسیون پذیرایی سر بزنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۶:۰۰ ب٫ظ

    سلام عالیه فقط مدلهای بیشترومتنوع ترنشون بدین

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۸ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز.بله حتما، ممنون از پیشنهاد خوبی که دادین.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…