۷ ایده کاربردی استفاده از اکسسوری در دکوراسیون داخلی

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
استفاده از اکسسوارها و لوازم تزئینی یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای ایجاد تغییر در فضای یک اتاق و یا ایجاد ظاهری جدید در هر مکان به شمار می‌رود.
اکسسوری دکوراسیون منزل

اکسسوری‌ها مکمل دکوراسیون محسوب می‌شود و تاثیرات این عناصر به ظاهر کوچک بر گرمی فضا و روح بخشی آن بر معماران و طراحان داخلی پوشیده نیست. از این رو طراحان برای تکمیل دکوراسیون فضا از اکسسوری‌هایی استفاده می‌کنند. در این مطلب از مجله دلتا به ایده‌های استفاده از اکسسوری در دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت.

به آشپزخانه شلف‌ و قفسه‌ دیواری اضافه کنید

آشپزخانه‌ها که یکی از شلوغ‌ترین و پرکاربردترین مکان‌های خانه به شمار می‌روند، اکنون با طراحی‌ها و دکوراسیون‌های جدید ظاهری زیباتر نیز پیدا کرده‌اند. امروزه می توانید کابینت‌ها، رویه‌ها و مبلمان و اشیا متنوعی را برای آشپزخانه خریداری کنید. اما اگر به آشپزخانه‌ای ساده‌تر علاقه‌مند هستید، می‌توانید با استفاده از شلف‌ها و قفسه‌های دیواری به جای کابینت، فضای زیباتری را به آشپزخانه ببخشید.

لوسترها و چراغ‌های دکوراتیو

می‌توانید لوسترهایی با مدل‌های متنوع را، متناسب با سبک دکوراسیون داخلی خانه خود انتخاب کنید. اگر عناصر روشنایی‌بخشی که برای خانه انتخاب می‌کنید دارای مدلی قابل توجه و خاص باشند، جلوه‌ای زیباتر و قابل‌توجه‌تر به محیط زندگی شما خواهند بخشید.

پانل‌های دیواری

در گذشته برای دکوراسیون دیوارها تنها رنگ و کاغذ دیواری وجود داشت. اما امروزه با وجود پانل‌های دیواری طرح‌دار، بافت‌دار و چراغ‌دار می‌توانید، دیوارها را به هر شکلی که می‌خواهید تزیین کنید.

کوسن‌های رنگارنگ

کوسن‌ها هم برای تزئین مبل‌ها و هم برای تزئین تخت‌خواب، عناصری کاربردی به شمار می‌روند. قبل از هر چیزی این محصولات ارزان قیمت بوده و زمانی که از ظاهر آن‌ها خسته شوید، می‌توانید به راحتی با استفاده از روکش جدید، ظاهری زیباتر به آن‌ها ببخشید. اگر یک کاناپه با رنگی ساده و خنثی دارید، می‌توانید با استفاده از کوسن‌های متعدد و رنگارنگ ظاهری زیباتر به آن ببخشید.

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری، یکی از راه‌های استفاده از اکسسوری در دکوراسیون داخلی است. پیشنهاد می‌شود به جای پوشاندن تمام دیوارها با کاغذ دیواری، تنها بر روی یک دیوار از آن استفاده کنید. اگر کاغذ دیواری که به کار می‌برید دارای طرحی خاص و قابل‌توجه باشد، دیوار خانه به زیبایی تزئین خواهد شد.

اکسسوری دکوراسیون منزل

کتاب به عنوان یک اکسسوار

زمانی که به ایده‌های کاربردی برای دکوراسیون داخلی نگاهی بیندازید، می‌توانید اکسسوارهایی را بیابید که هم از نظر زیبایی و هم از نظر کاربردی بسیار ایده‌آل هستند. یکی از این اکسسوارها، کتاب‌ها هستند، آن‌ها را در یک گوشه‌ای از خانه روی هم قرار داده و به عنوان یک وسیله تزئینی از آن‌ها بهره ببرید. برای مثال قرار دادن کتاب بر روی میز جلو مبلی، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

پارچه‌ها و روکش‌های قابل توجه

پارچه ها نیز از جمله عناصری هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا علایق خود را به نمایش گذاشته و جلوه‌ای تازه به محیط زندگی خود ببخشد. با انتخاب روکش‌های رنگارنگ و خاص می‌توانید در هر مکانی، از جمله اتاق‌خواب که فضایی شخصی به شمار می‌رود، شخصیت و هویت خود را به نمایش بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایدههای کاربردی برای دکوراسیون خانه خود هستید، به مطلب ترفندهای ست کردن فرش با مبلمان سر بزنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…