۶ دلیل استفاده از رنگ‌های روشن در آشپزخانه

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بهترین رنگ‌ها برای دکوراسیون آشپزخانه شامل رنگ‌های شاد و روشن است که زیبایی خاصی به فضای آشپزخانه‌تان می‌بخشد.
آشپزخانه رنگ روشن

به طور کلی می‌توانید رنگ‌های روشن را با خیال راحت در آشپزخانه به کار ببرید. با استفاده از رنگ روشن در آشپزخانه، نیاز کمتری به سیستم روشنایی و نورپردازی هست و این گونه انرژی برق کمتری نیز مصرف خواهد شد. رنگ های روشنی مانند سفید و آبی پاستلی، مانع از خستگی چشم‌ها شده و هماهنگی زیبایی در آشپزخانه ایجاد می‌کنند. در این مطلب از مجله دلتا به ۶ دلیل برای استفاده از رنگ‌های روشن در آشپزخانه خواهیم پرداخت.

عمق بخشیدن به مکان

تنالیته‌های روشن رنگ طوسی، رنگی میانه هستند که با تمام رنگ‌های دیگر هماهنگی ایجاد می‌کنند. در آشپزخانه‌ای مدرن با ترکیب بی‌نظیر رنگ‌های سفید و طوسی، می‌توانید آشپزخانه‌ای دلباز و چشم‌نواز را طراحی کنید. این را نیز در نظر داشته باشید که ترکیب رنگ‌های طوسی و سفید، سایه روشن‌هایی را ایجاد می‌کند که باعث می‌شود مکان عمق بیشتری یافته و بزرگ‌تر از آن‌چه که هست جلوه کند.

ایجاد فضایی فرح‌بخش

برای ایجاد فضایی فرح بخش، تنالیته های روشن رنگ آبی با رنگ روشن چوب هماهنگی و فضایی زیبا ایجاد می‌کنند. برای این که به آشپزخانه‌ای چشم‌نواز دست پیدا کنید، می‌توانید با رنگ آبی فضایی آرام ایجاد کرده و با ترکیب آن با چوب و رنگ سفید ترکیب رنگی قابل توجهی را به نمایش بگذارید.

 زمینه‌ای مناسب برای کاربرد رنگ‌های دیگر

برای ایجاد کنتراست در آشپزخانه می‌توان کاشی‌های دیوارها را به رنگ تیره انتخاب کرده و با انتخاب رنگ سفید برای کابینت‌ها، به فضا کنتراست و تحرک بخشید. رنگ‌های روشنی مانند سفید، زمینه مناسبی را برای استفاده از رنگ‌های زنده و متضاد ایجاد می‌کند. اما اگر آشپزخانه‌ای کوچک دارید، برای این منظور بهتر است که تنها فضای بین کابینت‌ها را به رنگ تیره انتخاب کنید تا فضای آشپزخانه تاریک و دلگیر نشود.

نمایان کردن بافت‌های طبیعی

رنگ‌های قهوه‌ای، بژ یا کرم، در میان رنگ‌های طبیعی قرار دارند. اگر به دنبال فضایی آرامش‌بخش در آشپزخانه هستید، می‌توانید رنگ‌ها و تنالیته‌های طبیعی را در این مکان به کار ببرید. رنگ و بافت چوب، می‌تواند نتیجه‌ای قابل توجه و چشم‌نوازی را به همراه داشته باشد.

رنگ‌های روشن در آشپزخانه

 ایجاد فضایی درخشان

سیستم روشنایی یکی از عناصر مهم در طراحی آشپزخانه به شمار می‌رود. استفاده از رنگ روشن بر روی دیوارها، کابینت‌ها و تمام سطوح موجود در این مکان، باعث می‌‍‌شود تا سیستم نورپردازی آشپزخانه قدرت و تاثیر بیشتری یافته و فضایی روشن‌تر و دلبازتر در آن ایجاد شود. رنگ‌های روشن، نوری که به آن ها تابیده می‌شود را بازتاب داده و قدرت آن را افزایش می‌دهند.

 عنصری تعادل‌بخش در مکان

در استفاده از رنگ‌های روشن در آشپزخانه اگر می‌خواهید از رنگ‌های گرم و زنده استفاده کنید، ترکیب آن‌ها با رنگ‌هایی مانند سفید و طوسی، می‌تواند در فضا تعادل ایجاد کند. برای مثال رنگ زرد در ترکیب با رنگ سفید، فضایی فوق العاده ایجاد می‌کند. در حالی که استفاده از رنگ‌های گرم به تنهایی می‌تواند فضایی خسته‌کننده به آشپزخانه ببخشد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده های کاربردی برای دکوراسیون آشپزخانه خود هستید، به مطلب اصول انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه سر بزنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۰۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۴۰۰ در ۷:۱۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۳۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۳۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…