گیاهان، به سلامت قلب کمک می‌کنند

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پتاسیم از تاثیرات مخرب سدیم در بدن می ‌کاهد و در بخش اعظمی از مواد غذایی گیاهی از جمله سیب ‌زمینی شیرین، قارچ، سویا، بادام، موز، زردآلو، گوجه‌فرنگی و طالبی یافت می‌شود.
گیاهانی برای سلامت قلب

برخی غذاها بر افزایش فشار خون، تری گلیسیرید، سطح کلسترول و التهاب بدن که از عوامل ابتلا به بیماری‌های قلبی است، تاثیر می‌گذارند. در مقابل، با پیروی از رژیم غذایی گیاهخواری، تجمع پلاک در رگ‌های خونی کاهش می‌‌یابد و خطر ابتلا به دیابت و سکته مغزی کم می‌شود. با مطلب « گیاهانی برای سلامت قلب » همراه مجله اینترنتی دلتا باشید.

گیاهانی برای سلامت قلب

  • گیاهان، چربی‌های اشباع نشده کمتری دارند

چربی‌های اشباع شده، سرشار از هیدروژن است. آن‌ها را می‌‌توان در گوشت و محصولات حیوانی از قبیل گوشت گوساله، کره، پنیر و لبنیات پرچرب و حتی در روغن نارگیل یافت. مصرف چربی‌‌های اشباع شده میزان کلسترول خون را افزایش می‌‌دهد و این افزایش، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را بالا می‌برد. از ۲۰۰۰ کالری دریافتی در روز، تنها ۱۳ گرم آن باید به چربی‌های اشباع شده اختصاص یابد. علاوه بر این، خوردن ۴ تا ۵ وعده میوه و سبزی، ۶ تا ۸ وعده غلات کامل، ۲ تا ۳ وعده لبنیات و کمتر از ۱۸۰ گرم گوشت، طیور یا غذاهای دریایی در روز، اساس رژیم غذایی گیاهی را تشکیل می‌دهد.

گیاهانی برای سلامت قلب میوه

  • مصرف گیاهان، کلسترول را از رژیم غذایی حذف می‌کند

بدن برای تنظیم عملکردهای خود به کلسترول ناچیزی نیاز دارد. کلسترول مازاد از مصرف محصولات حیوانی وارد بدن می‌شود و نه گیاهان. اکثر متخصصان تغذیه توافق دارند، جایگزین کردن گوشت‌های پرچرب با مواد غذایی گیاهی تغییری سالم در سبک زندگی است.

  • گیاهان، فیبر بیشتری به رژیم غذایی اضافه می‌کنند

پیروی از یک رژیم غذایی گیاهی متعادل موجب افزایش فیبر محلول در روده‌ها می‌شود. افزایش فیبر یکی از روش‌های کاهش گردش کلسترول بد در بدن است. فیبر محلول در غذاهایی مانند عدس‌، سبزیجات و آجیل ‌ یافت می‌‌شود.

  • گیاهان فشار خون را کاهش می دهند

یکی از مشهورترین رژیم‌ها برای افراد مبتلا به فشار خون بالا، پیروی از رژیم‌های گیاهخواری برای مقابله با فشار خون است. گرچه تمرکز این رژیم اغلب بر کاهش مصرف سدیم است اما از دیگر اهداف آن، کاهش مصرف گوشت است. در رژیم‌های گیاهخواری مقابله با فشار خون، مصرف میوه‌ها و سبزیجات افزایش می‌یابد و روزانه ۱۵۰ گرم پروتئین جذب بدن می‌شود.

  • گیاهان سرشار از امگا ۳

مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت را کاهش می‌دهد و موجب کاهش کلسترول و فشار خون بالا می‌شود. امگا ۳ گیاهی در گیاهانی مانند تخم کدو، روغن کوینولا، سویا، گردو و بذر کتان یافت می‌ شود.

  • رژیم غذایی گیاهخواری حاوی مواد مغذی

عمده تاثیر رژیم غذایی گیاهخواری محافظت از قلب است. میوه‌ها و سبزیجات سرشار از آنتی‌ اکسیدان، استرول گیاهی، ترکیبات شیمیایی و پتاسیم است که همگی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر، مطلب “در طول روز دچار کمبود انرژی می‌شوید؟“ را در مجله سلامتی مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۸:۵۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۷:۳۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۳۹۹ در ۷:۲۶ ب٫ظ

  6. جت

    ۶ بهمن ۱۳۹۹ در ۵:۰۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…