چیدمان منحصر به فرد برای دوست‌داران هنر

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در دوره‌ای که نگاه‌ها به سمت دکوراسیون مدرن پرواز می‌کند، و در پس زیبایی‌های فریبنده آرامش کمی موج می‌زند، این دکوراسیون بوهمیان است که شما را در راحتی و بی‌دغدغگی غرق می‌کند.
سبک بوهمیان

در این مطلب، مجله اینترنتی دلتا نوعی دکوراسیون که در آن افراد خانه‌ها را پر از فرهنگ خود کرده و بوی زندگی از در و دیوار آن به مشام می‌رسد را برای شما گردآوری کرده‌ است. سبک بوهمیان یا دکوراسیون بوهمیان یا در اصطلاح بوهو نوعی دکوراسیون است که شامل اشیا، رنگ‌ها و الگوهای بسیاری از حوزه‌های زندگی در نقاط مختلف جهان است و در عین حال خود به سایر الگو‌های زندگی الهام بخشی می‌کند.

رنگ‌های مورد استفاده در دکوراسیون بوهمیان

در حالی که برای دکوراسیون بوهمیان هیچ دستور و قاعده‌ای برای رعایت رنگ وجود ندارد، اما چیزی که در اغلب آن‌ها قابل مشاهده است استفاده از رنگ‌های گرم و خاکستری است. رنگ‌هایی که می‌توان از شباهت به ترکیب فلزات و جواهرات با هم تشکیل می‌شوند.

1 چیدمان منحصر به فرد برای دوست‌داران هنر

جنس لوازم در دکوراسیون بوهمیان

بر خلاف علاقمندان سبک دکوراسیون مینیمال و مدرن پسندها، بوهمیان عاشق فلزات هستند و بیش‌تر از حد متعارف به استفاده از فلز در دکوراتیوها علاقه نشان می‌دهند. کلید استفاده صحیح از مواد تزیینی در اتاق‌ها ترکیب و مطابقت آن‌ها با یکدیگر است که باعث می‌شود مخاطب دچار روزمرگی نشده و از این سبک دکور متفاوت دل‌زده نشود.

مبلمان به سبک بوهمیان

اگر انتظار دارید در این قسمت از مجله دکوراسیون دلتا تعریف کنیم که مثلا فلان مبل در بین انواع مبلمان مربوط به بوهمیان است، اشتباه حدس زده‌اید؛ چرا که اصلا بوهو ها معمولا مبلمان مورد استفاده خود را از فروشگاه خاصی تهیه نمی‌کنند که سبک خاصی داشته باشد. آن‌ها تمایل دارند اتاق‌هایشان با مبلمانی پر شود که مدت زمانی از عمرشان گذشته باشد، آن‌ها به مبل‌های کارکرده و دست دوم قدیمی و متفاوت علاقه زیادی دارند.

3 چیدمان منحصر به فرد برای دوست‌داران هنر

نورپردازی و اکسسوری‌های بوهمیان

گوشه‌ای دنج و آرام، کمی تاریک اما امید بخش، پرده‌ای پر نقش و نگار که در پسِ آن دنیای آشفتگی‌ها را از تو دور نگه می‌دارد، همگی نشانه‌های یک اتاق بوهمیانی هستند. برای رسیدن به چنین فضای دل‌پذیری لازم نیست دیوار کوب‌های نورانی داشته باشید، احتیاجی نیست از سقف لوستر یا لامپ آویزان کنید، کافیست کمی نورها را در اتاق پخش کنید، روی زمین یا میز شمع روشن کنید و رمانتیک بودن را در اتاق رنگ آمیزی کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر در زمینه سبک‌ها مطلب چیدمان اتاق خواب به سبک کلاسیک را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۳۹۹ در ۳:۴۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ دی ۱۳۹۹ در ۱۲:۲۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…