ساخت پرده‌ های متفاوت با کمترین هزینه

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پرده نقش بسیاری در زیبا شدن خانه دارد. حال اگر ساخت پرده کار دست باشد ارزش مادی و معنوی آن بیشتر نیز می شود.
ساخت پرده‌

ساخت پرده‌ های متفاوت با کمترین هزینه به بهبود حال شما و وضعیت اقتصادیتان کمک بزرگی می‌کند. علمای روان‌شناسی می‌گویند تغییر دکوراسیون باعث ایجاد تنوع می‌شود و به زندگی نشاط می‌دهد. اما اگر رسیدن به این نشاط مستلزم تغییر مبلمان و عوض کردن پرده‌های خانه باشد، هر چندوقت یک‌بار هزینه‌ی گزافی روی دستتان می‌گذارد. پس بهتر است به جای حساب کردن روی پول، روی خلاقیتتان حساب کنید و با استفاده از فکرهای بکر و با صرف هزینه‌ای اندک پرده‌هایی زیبا و متنوع بسازید. برای الهام‌بخشی چند نمونه از پرده‌های خلاقانه را ببینید و بعد به سراغ ایده‌های خودتان بروید.

ساخت پرده‌

پرده‌ی ساده‌ی سفید که از قسمت کمر جمع می‌شود، تصویر نوستالژیکی است که از خانه‌ ی مادربزرگ‌ها در ذهنمان باقی مانده است. با یک تغییر جزئی می‌توان این پرده‌های رایج را به یک پرده‌ی خاص و زیبا تبدیل کرد. توپک‌های رنگی ریز را در حاشیه‌ی پارچه‌ بدوزید. می‌توانید همه‌ی توپک‌ها را از رنگی انتخاب کنید که با دیگر وسایل خانه‌تان هماهنگ باشد. همچنین می‌توانید برای جلوه‌ی بیشتر توپک‌های رنگارنگ را برگزینید.

پرده ارزان

کمتر کسی است که از تماشای پارچه‌ای با طرح‌ و رنگ‌ زیبا سر ذوق نیاید. یک تکه پارچه‌ی رنگی طرح‌دار یا گلدار انتخاب کنید و بر حسب سایز پنجره، به شکل مربع یا مستطیل ببریدش. اگر می‌خواهید پرده‌ی زیباتری داشته باشید، پارچه را طوری برش دهید که تمام پنجره را نپوشاند و از دو طرف چند سانتی‌متری حاشیه باقی بماند. این پرده‌ها برای پنجره‌های نورگیر و فضای آشپزخانه بسیار مناسب هستند.

پرده کتابخانه

یک پارچه‌ی ساده و یک ماژیک رنگی تنها لوازمی است که برای ساخت پرده‌ ی منحصر به فرد نیاز دارید. می‌توانید روی پارچه جملات زیبا و مثبتی بنویسید که با هر بار دیدنش احساس خوبی بهتان دست بدهد یا شعر محبوبتان را بنویسید که دوست دارید دیگران هم بخوانندش. حتی می‌توانید حروف را روی پارچه نقاشی کنید؛ بی‌آن‌که بخواهید مفهوم خاصی را برسانید. این نوع ساخت پرده به‌ویژه به درد اتاقی می‌خورد که کتابخانه‌تان در آن قرار دارد.

پرده چین‌دار

پرده‌ی چین‌دار هم مانند بقیه‌ی پرده‌ها طراحی بسیار ساده‌ای دارد. تنها کافی است قدری چین به قسمت انتهایی آن بیفزایید. برای این کار لازم نیست لزوما خیاط حرفه‌ای باشید. چند پارچه‌ی چین‌دار را روی هم قرار بدهید و بدوزید. فواصل چین‌ها را بر حسب سلیقه‌تان تنظیم کنید. حتی می‌توانید برای قسمت چین‌دار از پارچه‌های رنگی تک‌رنگ یا رنگارنگ استفاده کنید.

پرده شال

شال‌های قدیمی رنگیتان را که نخ‌کش شده‌اند یا به هر دلیلی دلتان را زده‌اند، دور نریزید؛ هر چیز که خوار آید یک روز به کار آید. شاید بشود گفت ساده‌ترین نوع پرده همین است. فقط یک چوب‌پرده می‌خواهید که بتوانید سر شال را به آن گره بزنید. همین و بس! در انتخاب شال‌ها یا پارچه‌های رنگی مختار هستید. اما بهتر است برای ایجاد زیبایی بیشتر شال‌ها تک رنگ و ساده باشند.

یک نظر

  1. یاسین

    ۱۷ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۴۸ ب٫ظ

    آنقدر درگیر خودمان هستیم که به زیبایی های اطرافمان با هزینه کم توجه نمی کنیم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…