نقش پله در دکوراسیون ساختمان

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نقش پله

پله ها پل ارتباطی در دکوراسیون داخلی به شمار می آیند ونقش پله در این طراحی داخلی بسیار مهم است، از این رو دارای فرم، جنس و کاربری هستند.

فرم پله ها در شکل های مختلفی دیده می شود؛ مانند اشکال مستقیم، مایل، چرخش در بالا، چرخش در پایین، چرخش در بالا و پایین، مستقیم با پاگرد، قوسی، سلطنتی، سبدی و در نهایت پله های مارپیچ و غیره.

از نظر جنس، پله ها انواع مختلفی دارند: مانند پله های چوبی، فولادی، سنگی، بتنی و پلکسی و… که هر کدام برای استفاده در فضاهای مختلف و مربوط به کاربری ویژه خود باید بکار گرفته شوند تا نتیجه مطلوبی هم از بابت زیبایی، کیفیت و کارآیی حاصل شود.

از نظر نقش پله و کاربردی، پله ها در هر مکانی، کاربردی خاص دارند و شکل و فرم و جنس آن بر اساس آن متفاوت استفاده می شود؛ برای مثال: پله های آموزشی، پله های اداری، پله های تجاری، پله های فرار، پله های مراکز تفریحی، پله های بیمارستان، پله های هتل، پله های شهری، پله های مسکونی، پله های بیرونی.

همین مساله باعث شده است که در ساختمان های بسیاری؛ اعم از ساختمان های کلاسیک و قدیمی یا ساختمان های مدرن و امروزی نقش پله ها اهمیت ظاهری و کاربردی شایان توجهی داشته باشند و در پروسه طراحی بنا، این آیتم برای معماران و مهندسین اهمیت بسزایی داشته باشد.

در تصاویری که در مجله خبری دلتا برای شما انتخاب کرده ایم می توانید اشکالی متفاوت و بعضا عجیبی از پله های مختلف را ببینید که علاوه بر ایفای نقش ارتباطی، سهم عمده ای هم در دکوراسیون داخلی و حتی طراحی بیرونی فضا ایفا می کنند و با الهام از آنها می توانید بهترین گزینه را در ساخت خانه خود استفاده کنید.

نقش پله

معماری

معماری داخلی

دکوراسیون

دکوراسیون داخلی

پله در دکوراسیون

دکوراسیون

دکوراسیون داخلی

cvetni stylbi 16 118136 500x0 نقش پله در دکوراسیون ساختمان

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…