چیدمان خانه بدون مبل

۳
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیدمان خانه بدون مبل هم یکی از مدل‌های جالب در دکوراسیون است و در عین سادگی آرامش و راحتی را با خود به همراه دارد.
چیدمان خانه بدون مبل

زندگی امروزی بسیاری از خانواده‌ها آنچنان وابسته به انواع مختلف مبلمان از تخت‌خواب گرفته تا مبل شده است که حتی تصویر یک خانه و حتی اتاق بدون مبلمان، دشوار و حتی خنده‌دار است. از طرفی هم شاید چیدمان بدون مبل در خانه، بتواند راه ‌حلی بسیار مناسب برای خارج شدن از حالت یکنواختی استفاده از مبل‌ها باشد. در این نوشتار از مجله دلتا همراه ما باشید تا ایده‌های چیدمان خانه بدون مبل را مطرح کنیم.

استفاده از پشتی و تشکچه‌ها

خانه‌های قدیمی را به یاد می‌آورید؟ همیشه مهمان‌خانه‌ها و نشیمن‌ها با پشتی و تشکچه تزیین می‌شد، که اتفاقا بسیار هم جالب و دوست داشتنی بودند. شما هم می‌توانید از همین ایده‌ها استفاده کنید و خانه را به سبک خانه‌های پدربزرگ و مادربزرگ دکور کنید؛ اما لزوما این پشتی‌ها لازم نیست همانطور قدیمی باشند، می‌توانید از پشتی‌های مدرن‌تری برای دکوراسیون داخلی خانه بدون مبل خود استفاده کنید.

خانه بدون مبل

کمک گرفتن از کوسن‌ها

کوسن‌های کوچک، تغییرات بزرگی را در دکوراسیون داخلی پدید می‌آورند و همیشه می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد؛ به همین دلیل این ایده بسیار جذاب و دوست داشتنی است. تعداد زیادی کوسن با شکل و اندازه یکسان درست کنید. سپس با چیدمان‌های مختلف برای خودتان نشیمن درست کنید. خوبی این ایده این است که هر زمان می‌توانید آن را تغییر دهید و هر کسی می‌تواند نشیمن مورد علاقه خودش را بسازد.

چیدمان خانه بدون مبل

رختخواب‌هایی که مبل می‌شوند

برای این ایده می‌توانید از رختخواب‌های خود کمک بگیرید. چیزی که در هر خانه ایرانی پیدا می‌شود، تعداد زیادی رختخواب است که همیشه هم مشکل کمبود جا دارند. پیشنهاد ما این است که ابتدا برای تمام تشک‌ها و بالش‌ها ملحفه‌های زیبا و رنگارنگ تهیه کرده و بعد تعدادی از آن‌ها را تبدیل به نشیمن‌هایی در گوشه و کنار خانه کنید و بقیه را هم به همین ترتیب در گوشه و کنار خانه جای دهید. به همین سادگی هم دکوراسیون داخلی خانه را بدون مبلمان چیدمان کرده‌اید و هم رختخواب‌ها را طبقه‌بندی کرده و نظم داده‌اید.

چیدمان خانه

تشکچه‌های فانتزی

گاهی اوقات خانه شما مبل دارد، اما بد نیست گاهی هم نشستن روی زمین را تجربه کنید. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم در اطراف میزهای جلو مبلی، تعدادی کوسن بزرگ یا تشکچه فانتزی با پارچه‌های طرح‌دار و زیبا تهیه کرده و آن‌ها را روی زمین قرار دهید. این ایده دکوراسیون داخلی خانه‌ شما را  تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تشک‌های تاشو

حتما شما هم راجع به مبلمان تخت‌خواب شو شنیده‌اید؛ اما این بار می‌خواهیم برعکس آن را بگوییم، یعنی تخت‌خواب‌هایی که مبل می‌شوند. شاید بگویید این‌ها چه فرقی با هم دارند، اما بهتر است بدانید که در مبل‌های تخت‌خواب شو، نشیمن مبل‌ها تبدیل به جایی برای خواب می شوند؛ اما در تخت‌خواب‌های مبل شو این تشک‌ها هستند که با تا شدن، یک مبل مرتب و زیبا را به شما تحویل می‌دهند. در واقع، همان تشکی که روی آن می‌خوابید را با تعدادی دکمه و بست می‌توانید، تبدیل به یک مبل کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال ایده‌های بیشتری برای دکوراسیون خانه خود هستید، به مطلب ایده‌هایی برای نورپردازی اتاق‌ خواب سر بزنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۹ ق٫ظ

  2. اسلامی

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ در ۸:۵۷ ق٫ظ

    بسیار عالی و کاربردی، سپاس از شما

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۳۰ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…