میز مناسب مبلمان

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
میز جلو مبلی در سبک‎ها و اشکال مختلف وجود دارد، برخی دارای کشوهای ذخیره‎سازی و برخی دیگر ساده‎تراند.
میز جلو مبلی

میز جلو مبلی در کنار مبلمان منزل قرار می‎گیرد و می‌توان گفت جزئی جدایی‌ناپذیر و مهم در دکوراسیون خانه است. علاوه‌بر اینکه میز جلو مبلی از نظر ظاهری می‌تواند تکمیل‌کننده فضا باشد، عملکرد و کاربرد مثبت آن در خانه را نیز نباید نادیده گرفت.

میز جلومبلی نوعی میز کشیده و با ارتفاع کوتاه است و به گونه‌ای طراحی می‌شود که روبه‌روی مبلمان قرار گیرد. این میز برای قرار دادن کتاب، روزنامه، ظروف پذیرایی، لوازم دکوری و مانند آن‌ها که در حین نشستن روی مبل کاربرد دارد، استفاده می‌شود. در ادامه به انواع میزهای جلو مبلی می‌پردازیم؛ با مجله دلتا همراه شوید.

میز جلو مبلی

عوامل موثر در انتخاب میز جلو مبلی مدرن

بودجه:

در سبک مدرن محدوده وسیعی از انتخاب بر اساس بودجه مورد نظر، وجود دارد و شما با هر میزان مبلغی می‌توانید آن‌را تهیه کنید.

فرم:

انتخاب فرم مناسب با فضای داخلی خانه در بهتر شدن دکوراسیون، اهمیت بسیار دارد. فضای کوچک و باریک دارید یا فضای بزرگ و پهن؟ آیا کودک درخانه دارید؟ پس بهتر است فرم میز جلو مبلی بیضی و بدون گوشه را انتخاب کنید. اگر از فرم مستطیل استفاده می‌کنید حداقل ۸۰ سانتیمتر بین میز جلومبلی و تلویزیون فاصله بگذارید تا رفت‌وآمد بدون دردسر داشته باشید.

اندازه:

ارتفاع میز جلومبلی مشخص است. سطح آن باید ۵ سانتیمتر بالاتر از ارتفاع مبلمان کناری خود باشد. این میز در حالت عادی و استاندارد ۴۰ تا ۴۵ سانتی‌متر ارتفاع دارد ولی اگر ارتفاع مبلمان شما بیشتر است، پیشنهاد می‌کنیم از میز مرتفع‌تری استفاده کنید.

عملکرد:

در قدم اول باید هدف اصلی خود را از داشتن میز جلو مبلی مشخص کنید. آیا جنبه تزیینی دارد؟ از آن به‌عنوان فضایی برای نگهداری وسایل استفاده می‌کنید؟  یا واقعاً قصد استفاده کاربردی دارید؟ پاسخ به این سئوالات به شما کمک می‌کند تا بهترین میز را برای خانه خود تهیه کنید.

این میز می‌تواند دارای طبقه یا کشوهایی باشد تا بتوانند وسیله یا ظروف را در خود ذخیره و نگهداری کنند.

جنس یا متریال:

میز جلومبلی دارای تنوع در متریال بوده و متداول‌ترین آن چوب است. فلز، شیشه، استیل ضد زنگ سایر متریال دیگر برای ساخت میز جلومبلی است. این میز اکثراً در دکوراسیون پذیرایی و فضای نشیمن استفاده می‌شود.

انواع میز

انواع سبک‌های میز جلو مبلی

در کنار ویژگی‌هایی که میز جلو مبلی دارد، سبک‌های متنوع در دکوراسیون منزل می‌تواند در ظاهر این میز هم دیده شود.

سبک سنتی

در خانه‌هایی با دکوراسیون به سبک مدرن، از میز جلومبلی سنتی و کلاسیک استفاده می‌شود. در این مدل، چوبِ کار شده، منبت‌کاری و تزیین‌شده طرفداران بسیاری دارد و یادآور گذشته است. میز جلومبلی کلاسیک از چوب ساخته می‌شود و به دلیل هنرهای انجام شده روی چوب آن، هزینه نسبتاً بالایی دارد.

سبک مدرن

میز جلومبلی مدرن در دکوراسیون منزل به سبک مدرن استفاده می‌شود و نسبت به باقی سبک‌های این میز، طرفداران بیشتری دارد؛ چراکه هم‌خوانی مناسبی حتی با دیگر سبک‌های دکوراسیون به وجود می‌آورد. این سبک میز، دارای ظاهری ساده و با خطوط منظم است و زیبایی خاصی به فضای خانه می‌دهد.

سبک روستیک

میز جلومبلی به سبک روستیک ظاهری روستایی و قدیمی ایجاد می‌کند. از متریال چوب ساخته می‌شود، ولی الگوهای طراحی آن نسبت به میز جلومبلی مدرن و کلاسیک، ساده‌تر است.

سبک صنعتی

میز جلومبلی صنعتی یادآور اجزای صنعتی است. متریال چوب و فلز را معمولاً در کنار هم دارد که ظاهری خشن را نیز به بیننده القا می‌کند. در سبک دکوراسیون صنعتی و تلفیقی، می‌توان از میز جلومبلی صنعتی استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…