انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق کودک

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاغذ دیواری و محصولاتی که برای اتاق کودک مورد استفاده قرار می‌گیرد باید دارای استانداردهایی باشد که مطابق با گروه سنی آن‌ها تعیین شده باشد.
کاغذ دیواری اتاق کودک

کاغذ دیواری اتاق کودک با طرح‌های متنوع و جذاب، به‌سادگی می‌تواند یک دکوراسیون فوق‌العاده زیبا و دوست‌داشتنی برای فرزندتان ایجاد کند. حالا که مهمان کوچکتان دارد از راه می‌رسد و شما دنبال چیدمان و دکوراسیون مخصوص او هستید، بهتر است بدانید، اولین ویژگی تاثیرگذار در دکوراسیون اتاق کودک یا نوزاد، کاغذدیواری است. در این مطلب از مجله دلتا با نکاتی درباره خرید و انتخاب کاغذدیواری اتاق کودک آشنا می‌شوید.

کاغذ دیواری اتاق کودک

چرا کاغذ دیواری برای اتاق کودک

بچه‌ها از دیوارهایی که با کاغذدیواری پوشانده شده است استقبال می‌کنند. از آنجاکه، کاغذدیواری اتاق کودک با طرح‌ها و مدل‌های بچه‌گانه و کودکانه تزئین شده، باعث رشد و تقویت ذهنی کودک می‌شود. خودتان یک دیوار ساده، کسل‌کننده و تک‌رنگ را با یک اتاق‌خواب کودکانه که با کاغذدیواری رنگارنگ تزئین شده است، مقایسه کنید؛ کدام جذاب‌تر است؟

رنگ کاغذدیواری

قابل شستشو بودن کاغذدیواری کودک

کاغذ دیواری اتاق کودک باید ویژگی‌های مخصوصی داشته باشد. مهمتر از همه اینکه باید به راحتی تمیز شود.  بنابراین، لازم است که به قابل شستشو بودن آن، هنگام خرید توجه کنید و از فروشنده راجع‌به میزان قابلیت شستشوی کاغذدیواری سوال بپرسید؛ چراکه پس از نصب، هنگامی‌که فرزندتان  با دست‌های شکلاتی‌اش به سمت دیوار می‌رود یا مدادرنگی به دست حس هنرمند بودن به او دست می‌دهد، از خرید خود بسیار خوشحال و راضی خواهید شد.

هر موردی که به کودک مربوط می‌شود از حساسیت خاص خودش برخوردار است، پس باید در مورد کاغذدیواری اتاق کودک نیز خیال‌تان راحت شود که بدون ایجاد حساسیت و آلرژی باشد. البته، بیشتر تولیدکنندگان کاغذدیواری کودک به این مساله توجه لازم را دارند.

کاغذ دیواری اتاق کودک

مدل کاغذ دیواری اتاق کودک

انواع مدل کاغذدیواری کودک وجود دارد که به شما کمک می‌کند بدون دغدغه چه برای اتاق‌خواب پسر و چه برای اتاق‌خواب دختر آنچه برای کودکتان محبوب و مناسب است را انتخاب کنید.

معمولاً  کاغذدیواری اتاق نوزاد باید آرامش‌بخش و ملایم باشد. بنابراین، بهتراست طرح‌های درشت با پس زمینه ساده و ملایم را انتخاب کنید. مانند یک کاغذدیواری ساده از آسمان زیبا با ابرهای شاد.

اگر کوچولوی شما دیگر آماده مدرسه رفتن است، می‌توانید از طرح‌های کارتون‌های محبوب او، برای دکوراسیون اتاقش استفاده کنید؛ همچنین طرح کاغذدیواری الفبای انگلیسی یا اعداد نیز گزینه‌ بسیار خوبی است.

رنگ کاغذدیواری

رنگ کاغذدیواری اتاق کودک

اگر کاغذ دیواری را برای دکوراسیون اتاق نوزاد می‌خواهید ،بهتر است از رنگ‌های ملایم مانند صورتی، آبی آسمانی و لیمویی استفاده کنید. اگر هنوز نمی‌دانید که مهمان کوچکتان دختر است یا پسر و همچنین برای آماده کردن اتاق‌خواب او عجله دارید. می‌توانید رنگ لیمیویی را با خیال راحت برگزینید تا پس از متولد شدن او غافلگیر نشوید.

هر چه سن فرزندتان بالاتر می‌رود، می‌توانید کاغذدیواری‌هایی با طرح شلوغ‌تر و رنگارنگ‌تر برای اتاقش انتخاب کنید؛ اما درنظر داشته باشید که رنگ، در علم روانشناسی محیط، تاثیر شگفت‌انگیزی روی هوش و توانایی‌های کودکان دارد. اگر کودک‌تان بسیار پرجنب‌و‌جوش و باانرژی‌است، کار معقولانه این است که از بین رنگ‌های پرتحرک، کاغذ دیواری انتخاب نکرده و رنگ آبی یا سبز ملایم را برای دکوراسیون اتاقش برگزینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…