آشنایی با سبک‌های دکوراسیون داخلی

۱
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حتماً چیدمان خانه‌هایی را دیده‌اید که تک‌تک وسایل زیبا و باشکوه هستند اما در کنار یکدیگر بسیار ناهمگون به نظر می‌رسند. علت این است که در این خانه‌ها تعیین سبک دکوراسیون داخلی انجام نشده است.
home design آشنایی با سبک‌های دکوراسیون داخلی

به گزارش مجله دلتا، برای این‌که بتوانید چیدمان دکوراسیون داخلی منزل خود را انجام دهید در وهله اول باید سبک کلی دکوراسیون خانه خود را مشخص کنید و ببینید که می‌خواهید چه سبکی را برای خانه خود انتخاب کنید. تعیین سبک دکوراسیون داخلی، باعث می‌شود که شما وسایل مورد نیاز منزل خود را آگاهانه‌تر انتخاب کنید.

به‌طور مثال، اگر تصمیم گرفتید که خانه خود را به سبک مدرن بچینید، می‌دانید کدام مبلمان را انتخاب کنید و برای اتاق خواب‌خود چه سرویس‌ خوابی را در نظر داشته باشید یا در قسمت آشپزخانه چه کابینت‌هایی نصب کنید.

در ادامه با چند نمونه از سبک‌های پرطرفدار دکوراسیون منزل آشنا خواهیم شد.

سبک دکوراسیون مدرن

تعیین سبک دکوراسیون داخلی

مهم‌ترین ویژگی سبک مدرن، رنگ‌های ساده و استفاده از خطوط صاف و منظم است. هراندازه فضا خلوت‌تر و ساده‌تر باشد با سبک مدرن تطابق بیشتری دارد. بهتر است بیشتر از شیشه و استیل و رنگ‌های سفید و نقره‌ای در فضا استفاده شود.

سبک دکوراسیون معاصر

تعیین سبک دکوراسیون داخلی

شاید در نگاه اول تصور کنید که سبک دکوراسیون معاصر با سبک دکوراسیون مدرن یکی‌است؛ اما اینطور نیست تفاوت‌های ظریف و کوچکی بین سبک مدرن و سبک معاصر وجود دارد.

یکی از تفاوت‌های اصلی، این است که سبک مدرن قدمت بیشتری دارد و قوانین مشخصی برای چیدمان آن وجود دارد. انعطاف‌پذیری سبک معاصر نسبت به مدرن بیشتر است و علاقه و تمایلات به روز مردم در آن گنجانده شده است. به طور مثال استفاده از خطوط خمیده در سبک معاصر مرسوم است اما در سبک مدرن نه.

سبک دکوراسیون مینیمال

تعیین سبک دکوراسیون داخلی

برخی از افراد برای تعیین سبک دکوراسیون تصمیم می‌گیرند از دکوراسیون مینیمال استفاده کنند. باید بدانیم پرکاربردترین رنگی که در این دکوراسیون وجود دارد رنگ سفید است. این سبک از نظر ساده بودن شباهت زیادی به سبک مدرن دارد. استفاده زیاد از رنگ‌های خنثی در سبک دکوراسیون مینیمال از ویژگی‌های بارز آن است. همچنین، مهم‌ترین ویژگی سبک مینیمال، خلوت بودن فضااست که باعث ایجاد یک آرامش خاص در محیط می‌شود.

سبک دکوراسیون روستیک

تعیین سبک دکوراسیون داخلی

این سبک با نام سبک روستایی هم شناخته می‌شود. ویژگی اصلی سبک روستایی یا روستیک یک خانه ساده و بی‌آلایش است. همچنین تا آنجاکه امکان دارد، در طراحی فضا از سنگ و چوب استفاده می‌شود. در این سبک چیدمان خانه می‌توانید از وسیله‌های کهنه و قدیمی نیز استفاده کنید.

تعیین سبک دکوراسیون داخلی به شیوه شیکر

تعیین سبک دکوراسیون داخلی

جذابیت و سادگی چشم‌‌نوازی در سبک شیکر مشهود است. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های سبک شیکر، استفاده از رنگ‌‌های مات و خنثی مانند رنگ‌های طوسی، خاکستری و بژ است.

همه وسایلی که در قسمت‌‌های مختلف خانه قرار می‌‌گیرند رنگ‌های مات و خنثی دارند. رنگ چوبی که در این سبک به کار می‌رود هر اندازه تیره‌تر باشد، فضا جذاب‌تر خواهد بود.

سبک دکوراسیون کلاسیک

تعیین سبک دکوراسیون داخلی

برای تعیین سبک دکوراسیون داخلی گزینه چیدمان کلاسیک را فراموش نکنید. در این سبک می‌توانید تا جایی که امکان دارد از نظم و تقارن استفاده کنید. در واقع یکی از ویژگی‌های این سبک، نظم زیاد آن است که اصالت و وقار خاصی در فضا حاکم می‌کند.

در قسمت‌های مختلف سبک کلاسیک دکوری‌هایی قرار دهید که از هر کدام یک جفت دارید تا تقارن در فضا ایجاد شود. همچنین می‌توانید در سبک دکوراسیون کلاسیک از رنگ‌هایی مثل کرم، قهوه‌ای و زرشکی استفاده کنید که ترکیب آن‌ها در کنار هم و به همراه وسایل چوبی، زیبایی دکوراسیون داخلی را دو چندان می‌کند.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۱ ب٫ظ

    کابینت کلاسیک کابینتی با قدمت در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد . این سبک از کابینت امروزه بسیار مورد استقبال است و به خانه شما جلوه و شکوه خاصی می بخشد. جنس کابینت کلاسیک از چوب است و در مدل و طراحی دارای تنوع بسیاری است. گروه معماری آترینا مجری و طراح کابینت کلاسیک و انواع مدل های دیگر کابینت در خدمت شما عزیزان می باشد.
    https://www.archatrina.ir/classic/

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…