تمیز کردن فر با چند نکته ساده

۰
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
فر از آن دسته وسایل آشپزخانه است که باید به‌طور مرتب تمیز شود. در این مطلب بهترین و سریع‌ترین روش تمیز کردن فر را به شما یاد می‌دهیم.
تمیز کردن فر

حتما این جمله را بارها شنیده‌اید که آشپزخانه قلب هر خانه است. واقعا هم این موضوع که آشپزخانه قلب تپنده هر خانه است حقیقت دارد و باید در نظافت تک تک جزییات آن دقت فراوانی داشته باشیم. به همین منظور امروز در مجله دلتا می‌خواهیم طرز صحیح تمیز کردن فر را با هم مرور کنیم. پس با ما همراه باشید.

چگونه داخل فر برقی را تمیز کنیم

گام اول: تمیز کردن سینی فر

برای تمیز کردن فر و رفع چربی‌ها و آلودگی‌ها، ابتدا از فضای داخل آن شروع کنید. برای تمیز کردن سینی فر، آن را خارج کنید و داخل سینک پر از محلول آب و صابون قرار دهید و اجازه دهید مدت ۲۰ دقیقه در این محلول باقی بماند؛ سپس با اسفنج شروع به پاک کردن مواد غذایی باقی‌مانده بر روی سینی کنید. توجه داشته باشید که در صورتی که تکه‌های سوخته مواد غذایی به سینی شما چسبیده است، استفاده از سرکه می‌تواند در از بین بردن سریع آن‌ها بسیار موثر باشد.

شستشوی خودکار فر

گام دوم: تمیز کردن توری فلزی

این توری‌ها معمولا چربی بسیاری را به خود جذب می‌کنند و تمیز کردن آن ها هم اغلب زمان بیشتری از ما می‌گیرد. به سادگی می‌توانید از محلول آب و صابون برای از بین بردن چربی فر استفاده کنید، فقط باید مدت زمان بیشتری توری را در محلول نگهداری کنید؛ سپس با یک فرچه زبر آن را تمیز کنید. از طرف دیگر اگر لکه‌ها مدت طولانی است سطح توری شما را پوشانده، می‌توانید از محلول‌های شیمیایی قوی برای از بین بردن آن‌ها استفاده کنید.

تمیز کردن توری فر

گام سوم: تمیز کردن خرده ریزهای داخل فر

برای پاسخ به این سوال که چگونه داخل فر را تمیز کنیم، باید بگوییم که پیش از شست‌وشوی فضای داخلی فر، بهتر است با استفاده از جاروبرقی خرده نان‌ها و خرده مواد غذایی که در طول پخت و پزها معمولا داخل فر باقی می‌ماند را جمع‌آوری کنید.

نکات خانه داری

گام چهارم: تمیز کردن فضای داخلی فر

  • تمیز کردن فر با سرکه و جوش شیرین

برای شست‌وشوی فضای داخلی فر می‌توانید به جای استفاده از مواد شوینده شیمیایی، از آب گرم، سرکه یا لیمو و جوش شیرین استفاده کنید و معجزه این پاک‌کننده‌های طبیعی را در تمیز کردن فر خود ببینید. در این روش یک چهارم فنجان سرکه یا لیمو، دو فنجان آب گرم و یک قطره مایع ظرفشویی را ترکیب کنید و محلول حاصل را داخل بطری بریزید و به سطح مورد نظر اسپری کنید؛ سپس روی سطح اسپری شده جوش شیرین بپاشید واجازه دهید محلول مدتی روی سطح باقی بماند و بعد از آن با اسفنج نسبتا نرم سطح را تمیز و با دستمال خشک آن را پاک کنید. توجه داشته باشید که در انجام این فرآیند، آسیب و خراشیدگی در فضای داخلی فر به وجود نیاورید.

تمیز کردن فر با جوش شیرین

  • از بین بردن چربی فضای داخلی فر با آمونیاک

روش دیگری که می‌توانید با کمک آن فضای داخلی فر خود را برق بیندازید، استفاده از آمونیاک است. در این روش دو فنجان پودر آمونیاک را با اسفنج بر روی سطح داخلی فر پخش کنید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه در محل مورد نظر باقی بماند؛ سپس آن را با دستمال و آب به‌طور کامل تمیز کنید. فقط توجه داشته باشید که آمونیاک حتما از سطح مورد نظر شما کامل پاک شده باشد؛ چرا که در غیر این صورت، بوی نامطبوع آن داخل فضای فر باقی خواهد ماند.

چگونه چربی داخل فر را پاک کنیم

  • تمیز کردن سریع فر با نوشابه

روش دیگر برای از بین بردن چربی فضای داخلی فر، استفاده از نوشابه‌های گازدار است که به خوبی سطح مورد نظر شما را برق می اندازد؛ اما توجه داشته باشید که بعد از استفاده از نوشابه، حتما با آب فضای داخلی را شست‌وشو داده و خشک کنید.

گام پنجم: تمیز کردن درب شیشه‌ای فر

برای تمیز کردن درب شیشه‌ای فر می توانید از محلول آب و سرکه استفاده کنید. به این صورت که با استفاده از اسفنج و محلول آب و سرکه، سطح آن را تمیز و با یک دستمال خشک کنید. اما اگر به قدر کافی تمیز نشد، می‌توانید با شیشه‌شوی‌های صنعتی سطح آن را برق بیندازید.

چگونه فر را تمیز کنیم
حالا فر شما به طور کامل تمیز و درخشان شده است. پیشنهاد ما این است برای این که کثیف شدن فر را به تعویق بیندازید، هنگام پخت غذا از کاغذهای روغنی در سینی فر استفاده کنید و مانع از پخش شدن آلودگی در سطح داخلی فر شوید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با روش تمیز کردن اجاق گاز شیشه‌ای، “برق انداختن گاز شیشه‌ای” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…