خانه تکانی اصولی

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با رعایت نکردن اصول صحیح خانه تکانی ناچار می‌شوید زمان طولانی‌تری را به نظافت اختصاص دهید و نتیجه مطلوب را هم نگیرید و زحمات شما هدر رود.
اشتباهات خانه تکانی

این روزها با نزدیک شدن به نوروز، زمان شست‌و‌شو و خانه تکانی است؛ اما پیش از آنکه خانه تکانی را شروع کنید یک سوال از خودتان بپرسید! آیا روش نظافت من درست است؟ مهم نیست شما چقدر وقت برای نظافت خانه خود می‌گذارید یا چند بار در هفته خانه خود را نظافت می‌کنید؛ گاهی چند اشتباه کوچک باعث می‌شود که رضایت کافی از خانه تکانی نداشته باشید و زحمت‌های شما به هدر رود. با این مطلب مجله دلتا همراه باشید تا شما را با برخی از رایج‌ترین اشتباهات خانه تکانی آشنا کنیم.

اشتباهات رایج خانه تکانی

استفاده از تهویه مناسب هنگام نظافت

محصولات پاک کننده‌ای که برای نظافت استفاده می‌شوند، اغلب گازهای زیان آوری تولید می‌کنند که ممکن است حالت غش و سرگیجه را در شما ایجاد کند و یا چشم‌ها و ریه‌های شما را آزار دهد. به یاد داشته باشید هنگام نظافت با مواد شیمیایی، همیشه پنجره ها را باز بگذارید یا تهویه را روشن کنید.

رعایت زمان کافی برای تاثیر مواد شوینده

یکی از رایج‌ترین اشتباهات خانه تکانی این است که سریع‌تر از زمانی که باید مواد شوینده را از روی سطوح پاک کنید. هر کدام از مواد شوینده و پاک کننده، به مدت زمانی نیاز دارند تا جرم‌ها را از بین ببرند؛ بنابراین اگر ماده را اسپری کرده و به سرعت آن را پاک کنید، تمام جرم‌ها از بین نخواهند رفت. پس حتما دستورالعمل روی برچسب ماده پاک کننده را بخوانید و مدت زمان ذکر شده را رعایت و سپس جرم و لکه‌ها را از روی سطح مورد نظر پاک کنید.

تمیز کردن سرامیک

ترکیب چند ماده شوینده و پاک کننده

بیشتر پاک کننده‌ها هنگامیبی خطر است که دستورالعمل آن‌ها رعایت شود. وقتی که دو یا چند محصول مختلف را با هم ترکیب می کنید، ممکن است محصول جدید خطرناک باشد و گازهای سمی تولید کند. این یکی از بدترین اشتباهات خانه تکانی است که می‌توانید مرتکب شوید. حتی اگر ماده پاک کننده کم است، از مخلوط کردن آن با پاک کننده‌های مشابه خودداری کنید.

استفاده از دستکش هنگام نظافت

مواد پاک کننده‌ای که قدرت کافی برای از بین بردن گل، گریس، جرم‌ها و لکه‌ها را دارند، قدرت آسیب‌رسانی به پوست شما را هم دارند. هنگام تمیز کردن با پوشیدن دستکش‌های لاستیکی یا لاتکس از دستان خود محافظت کنید.

تمیز کردن گاز

سرکه و آبلیمو بر هر درد بی‌درمان دوا نیست

هرچند این دو ماده تاثیر خارق‌العاده‌ای دارند و پاک کننده‌های طبیعی و ماندگار محسوب می شوند؛ اما سرکه و لیمو انتخابی درست برای پاک کردن تمام لکه‌ها نیست. پاک کردن لکه‌ها با سرکه و لیمو ممکن است به سطوح مرمر، تراورتن و آهکی آسیب برساند.

اسپری کردن مواد شوینده روی سطوح

برای پاک کردن سطوح، وسایل چوپی و شیشه‌ها، پاک کننده‌ها و مواد شوینده را به صورت مستقیم اسپری نکنید. با این کار در واقع ذرات گرد و غبار با آن‌ها ترکیب و در نتیجه پس از پاک کردن، سطوح کثیف‌تر می‌شوند. باید محلول تمیز کننده را ابتدا روی پارچه و یا حوله‌های کاغذی اسپری و بعد سطوح را پاک کنید.

خانه تکانی عید

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با نکات خانه تکانی، “برق انداختن گاز شیشه ای” را مطالعه کنید.

رعایت اصول صحیح خانه تکانی کمک می‌کند راحت‌تر و با خیال آسوده خانه خود را نظافت کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۵۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…