آباژور ، وسیله ای موثر در دکوراسیون خانه

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آباژور

استفاده از منابع نوری مختلف در خانه با اشکال و کاربری خاص می تواند به زیبا سازی فضای منزل شما کمک کند. آباژور یکی از این منابع روشنایی خاص است که در اشکال مختلف و متفاوت با توجه به نوع سلیقه و نیاز مصرف کننده در بازار موجود است. آباژور واژه ای فرانسوی به معنای نوعی پوشش برای چراغ و مانند آنهاست که با دارا بودن کلاهکی نور را به پایین می تاباند. این وسیله متشکل از یک کلاهک و یک پایه است که اغلب در دو نوع رو میزی و ایستاده به فروش می رسد.

چراغ های ایستاده

استفاده از این نوع آباژور علاوه بر ایجاد روشنایی موضعی در بخشی از خانه و جلوگیری از اتلاف مصرف بی‎رویه برق می تواند به عنوان قسمتی از دکوراسیون منزل شما محسوب شود.

آباژور

 دکوراسیون خانه

آباژور رو میزی

از این نوع منبع نور اغلب در کنار تخت خواب برای استفاده به هنگام مطالعه شبانه استفاده می شود که به دو دسته پایه کوتاه و پایه بلند تقسیم می شود. شما با استفاده از این نوع چراغ ها بدون ایجاد مزاحمت برای سایر اهالی خانه میتوانید شیرینی مطالعه شبانه را تجربه کنید مخصوصا اگر از آن دسته افرادی باشید که روزها به علت مشغله کاری نمیتوانند ساعتی از روزشان را به مطالعه و یا انجام سایر کارهایی از این دست اختصاص دهند. به همین دلیل آباژور رومیزی میتواند بهترین انتخاب برای تکمیل دکوراسیون خانه شما باشد.

آباژور رو میزی

 

انتخاب صحیح

همانطور که قبلا نیز اشاره شد در صورت انتخاب درست این وسیله به گونه ای که با نوع دکوراسیون، مبلمان، پرده ها، میز و وسایل شما همخوانی داشته باشد می تواند تکمیل کننده چیدمان منزلتان به شمار آید. حتی میتوانید با تهیه پارچه همسان و مورد علاقه خود و بازسازی چراغ های قدیمی خانه خودتان بصورت خلاقانه از آباژورهای کهنه بعنوان وسیله های نو استفاده کنید.

 دکوراسیون خانه

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…