۹ خاصیت منحصر‌به‌فرد چای سیاه برای سلامتی بدن

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چای سیاه که این روزها طرفداران خیلی زیادی دارد، تقریبا ۴ هزار سال پیش در چین کشف شد. امروزه افراد زیادی در سراسر جهان این چای را مصرف می‌کنند.
خواص چای سیاه برای سلامتی

این نوع چای حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی است که می‌توانند سموم را از بدن خارج کنند و سلامت بدن را بهبود ببخشند. میزان کافئین موجود در چای سیاه کم‌تر از قهوه است. در مطلبی که امروز برای شما آماده کردیم، خواص چای سیاه برای سلامتی را با شما به اشتراک می‌گذاریم. تا پایان این مطلب از مجله دلتا با ما همراه باشید.

بهبود سلامت قلب 

فلاون‌های موجود در چای سیاه می‌تواند در بهبود سلامت قلب مفید باشد. دانشمندان تایید کرده‌اند که نوشیدن سه فنجان چای سیاه در روز می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کاهش دهد.

پیش‌گیری از سرطان رحم

یکی دیگر از خواص چای سیاه برای سلامتی پیش‌گیری از سرطان رحم است. تیافلاوین‌های چای سیاه می‌توانند از تکثیر سلول‌های سرطان رحم جلوگیری کنند. جالب است بدانید، افرادی که بیش‌تر از دو فنجان چای در روز می‌نوشند، ۳۰ درصد کاهش احتمال ابتلا به سرطان رحم را تجربه می‌کنند.

کاهش احتمال ابتلا به دیابت

دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که نوشیدن چای سیاه می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند. چای سیاه حاوی کاتچین‌ها و فلاونوئیدهای مختلف است. این نوشیدنی پرطرفدار ممکن است حساسیت بدن به انسولین را بیش‌تر کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن 

چای سیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که رایکال‌های آزاد خنثی می‌کنند. این رادیکال‌های آزاد DNA را تغییر می‌دهند و عملکرد سلول‌های نرمال را مختل می‌کنند. این موضوع می‌تواند منجر به التهاب شود و بدن را در حالت استرس قرار دهد. چای سیاه به از بین بردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. این نوع چای، سلول‌های نرمال و عملکرد‌های بدن را به حالت اولیه‌ برمی‌گرداند و سیستم ایمنی بدن را هم تقویت می‌کند.

هوشیاری

جالب است بدانید مصرف چای سیاه اثرات قدرتمندی روی دامنه‌ توجه، هم‌چنین توجه بینایی و درک شنوایی دارد. انواع چای حاوی ال‌تیانین هستند که عملکردهای مغز و فرآیند توجه در انسان‌ها را تغییر می‌دهد. کافئین موجود در چای سیاه ممکن است هوشیاری را بهبود ببخشد.

کاهش خطر ابتلا به آلزایمر 

بیماری آلزایمر منجر به از دست دادن حافظه می‌شود و می‌تواند روی فرآیند فکر کردن و رفتار فرد اثر بگذارد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای سیاه می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

کاهش وزن

اضافه وزن علت اصلی بیماری‌های مختلف مثل دیابت، بیماری قلبی، سندرم تخمدان پلی‌کسیتیک (PCOS)، فشار خون بالا و… به‌شمار می‌رود. نوشیدن چای سیاه مثل چای سبز در صورتی که با دنبال کردن سبک زندگی سالم همراه شود، ممکن است در مدیریت وزن اثرگذار باشد.

00men 1 ۹ خاصیت منحصر‌به‌فرد چای سیاه برای سلامتی بدن

خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می‌دهد

سنگ کلیه یک عارضه‌ دردناک و رایج است که افراد زیادی را درگیر کرده است. به‌نظر می‌رسد چای سیاه در مقایسه با چای‌های گیاهی دیگر، اگزالات خیلی کم‌تری دارد. شواهد قدیمی عنوان می‌کنند که چای سیاه ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد.

سلامت دندان‌ها

مصرف چای سیاه می‌تواند از دندان‌ها در برابر پلاک‌ها، پوسیدگی و سوراخ شدن محافظت کند‌. هم‌چنین ممکن است نفس شما را تازه کند. چای سیاه خواص ضدباکتریایی و آنتی‌اکسیدانی دارد که می‌توانند از عفونت‌های استافیلوکوکوئوس پیش‌گیری کنند. فلوراید موجود در این نوع چای، مانع از پوسیدگی دندان‌ها می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند ۷ خاصیت باورنکردنی عسل آویشن، از کرونا تا سرطان.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۰۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ در ۷:۲۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…