مواردی که مانع لاغر شدن شما هستند!

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ممکن است قصد کاهش وزن داشته باشید اما هرچه تلاش می‌کنید، به هدف‌ خود نرسید.
موانع کاهش وزن

یک علت این موضوع می‌تواند این باشد که موانع کاهش وزن را نمی‌شناسید و ناخواسته کارهایی می‌کنید و چیزهایی می‌خورید که باعث افزایش وزن‌ شما می‌شوند. برای این‌که کاهش وزن اصولی داشته باشید، باید چیزهایی که مانع کاهش وزن شما می‌شوند را شناسایی و با آن‌ها مبارزه کنید. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم شما را با دشمن‌های کاهش وزن آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید‌.

کم‌آبی

کم‌آبی مانع کاهش وزن محسوب می‌شود، چون زمانی که بدن‌ دهیدراته (کم‌آب) شود، سرعت واکنش‌های شیمیایی مختلف بدن، از جمله فرآیند چربی‌سوزی کاهش پیدا می‌کند. به همین علت است که نوشیدن روزانه دو لیتر آب (یا ۸ لیوان) برای عملکرد صحیح بدن ضرورت دارد.

کربوهیدرات تصفیه شده

کربوهیدرات بخش مهم یک رژیم غذایی متعادل است چون منبع اصلی سوختی است که انرژی مورد نیاز مغز و بدن را تامین می‌کند. با این وجود، کربوهیدرات تصفیه شده ناسالم است و می‌تواند منجر به تاثیرات منفی از جمله اضافه وزن شود. کربوهیدرات‌های پیچیده سالم هستند.

پرخوری

شاید تا به حال نمی‌دانستید اما ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا مغز به شکم پیام سیری بفرستد. اگر حتی بعد از دریافت این پیام به خوردن ادامه دهید، پرخوری کرده‌اید. زمانی که پرخوری کنید، سایز شکم‌ شما افزایش پیدا می‌کند تا جا برای تمام غذای اضافی ایجاد شود. پرخوری باعث ایجاد کالری اضافی در بدن می‌شود.

کاهش وزن

مصرف زیاد سدیم

بیش‌تر افراد به مقدار نمک مصرفی خود دقت می‌کنند، اما متاسفانه از سدیم موجود در غذاهای فرآوری شده، فست‌فود و … غافل می‌شوند. بر اساس مطالعات، نمک اضافی می‌تواند منجر به احتباس آب در بدن و بزرگ‌تر شدن سلول‌های چربی شود. برای مقابله با این مانع کاهش وزن، باید دقت کنید از مقدار مصرف توصیه شده‌ سدیم فراتر نروید.

پرخوری عصبی

پرخوری استرسی یا پرخوری عصبی وضعیتی است که منجر می‌شود هدف از غذا خوردن نه برطرف کردن گرسنگی، بلکه داشتن احساس خوب، مقابله با مشکل به وجود آمده و کاهش استرس باشد. غذایی که در پرخوری عصبی خورده می‌شود، معمولا حاوی مقدار زیادی چربی، قند، کالری، چربی ترانس و سایر ترکیبات مضر است.

استرس زیاد

یکی دیگر از موانع کاهش وزن استرس است. استرس می‌تواند علت بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات باشد، که چاقی یکی از آن‌ها است. استرس به دلیل افزایش سطح «هورمون کورتیزول» ایجاد می‌شود و می‌تواند به‌طور کامل، فرآیند چربی‌سوزی را به تاخیر بیندازد.

کاهش وزن اصولی

عدم توجه به کالری مایعات

اینکه نوشیدنی‌هایی مثل آب‌میوه را سالم تلقی کنید و تصور کنید کالری مصرفی را افزایش نمی‌دهند، اشتباه است. در حقیقت، کالری مایعات به راحتی هضم شده و باعث می‌شود به سرعت هوس خوردن غذای بیش‌تر کنید. این موضوع باعث مصرف کالری بیش‌تر در رژیم غذایی و در نتیجه افزایش وزن می‌شود.

التهاب مزمن

التهاب باعث می‌شود بدن دچار مقاومت به انسولین شود‌. انسولین ایجاد سلول‌های جدید را تحریک می‌کند. التهاب باعث تحریک مقاومت به انسولین می‌شود، که این موضوع تولید بیش‌تر انسولین و ایجاد سلول‌های چربی بزرگ‌تر را به دنبال دارد. این مسئله باعث می‌شود تمام کالری‌های اضافی تبدیل به چربی شوند‌. این چربی معمولا اطراف ناحیه‌ شکم ذخیره می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند از خواص شگفت‌انگیز عناب غافل نشوید!

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۳۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۱ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۴:۴۹ ق٫ظ

  6. نوروزی

    ۹ مرداد ۱۴۰۰ در ۸:۳۹ ب٫ظ

    عالی بود با این مطلب که خوندم برای لاغر شدنم بیشتر امیدوار شدم لطف کنید بازم از این مطالب بزارید ممنون از شما

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ در ۴:۱۹ ب٫ظ

      ممنون از همراهی شما و انرژی که به ما میدید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…