روستاگردی در چهار میم ایران

۵
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
روستایی کمتر شناخته شده در خراسان جنوبی وجود دارد به نام ماخونیک که به لی لی پوت ایران معروف شده است. یکی از شگفت انگیز ترین روستاهای کشور که به واسطه معماری، این لقب را به آن نسبت داده‌اند.
روستاگردی

در میان صدها مقصد گردشگری جذاب که به شما معرفی کرده ایم. روستاهای دیدنی بودند که فرصت یک سفر ناب و بی نظیر  را برایمان فراهم کرده‌اند. مناطقی که نه فقط در فهرست شگفت انگیز ترین مقاصد گردشگری شما می‌گنجند بلکه خاطراتی عالی را برای تان به جا خواهند گذاشت. این روستاها در نقاط مختلف ایران قرار دارند و می‌توانید برنامه لازم را برای رفتن به هر یک از آن ها انجام دهید. امروز در صفحه گردشگری مان یک سفر روستاگردی راه انداخته ایم به چهار روستای ماسوله، مازیچال، ماخونیک و میمند. چهار میم از ایران. مناطقی بسیار شگفت که حیف است از دیدن آن غافل شوید. اگر عاشق سفر به مکان های سرد پاییزی هستید حتماً این مطلب مجله دلتا را بخوانید.

روستاهای ایران

توصیه هایی برای روستاگردی

  • از همان ابتدای سفر مقصد روستاگردی خود را مشخص کنید.
  • اگر قصد کمپ زدن دارید، حتماً تجهیزات مناسب همراه خود داشته باشید. همچنین می‌توانید مطلب لوازم کمپینگ در همین مجله را مطالعه کنید.
  • روستاگردی معمولاً یکی از ارزان ترین شاخه گردشگری در ایران است.
  • اطلاعات لازم سفر به مقصد روستاگردی را پیش از سفر، درباره فرصت های گردشگری و اقامتی روستای مورد نظر تکمیل کنید.
  •  صنایع دستی مخصوص به هر روستا متفاوت است. با حمایت از چنین کالاهای گران بهایی، به رونق صنعت صنایع دستی ایران کمک کنید.
  • برخی از مقصدهای روستاگردی کشور مانند ماسوله و سوباتان، در پاییز، زیبایی هایی خیره کننده ای دارند. حتماً آماده عکاسی باشید.

طبیعت روستا

 ماخونیک ؛ روستا گردی در سرزمین لی لی پوت

روستایی کمتر شناخته شده در خراسان جنوبی وجود دارد به نام ماخونیک که به لی لی پوت ایران معروف شده است. یکی از شگفت انگیز ترین روستاهای کشور که به واسطه بافت خانه ها و معماری آن، این لقب را به آن نسبت داده اند. در فهرست روستاهای شگفت انگیز جهان هم قرار گرفته و مکانی بی نظیر برای گردشگران و جهانگردان خارجی و داخلی است.

قبلاً، همه اهالی این روستا کوتاه قد بودند. اصالت افغانی داشتند، و انسان های عادی برای ورود به خانه ها باید حتماً خم می‌شدند. هرچند امروز این اوضاع کمی فرق کرده است و دیگر از قد کوتاه و زندگی بدوی، خبری نیست. در دهستان درج استان خراسان جنوبی واقع شده، تا افغانستان هم فقط نیم ساعت فاصله دارد و از تهران تا آنجا، حدود هزار و دویست کیومتر است.

ماخونیک

میمند ؛ روستاگردی در ۱۲ هزارسال قدمت

اینجا یک روستای صخره ای ۱۲ هزار ساله است. یکی از مقاصد ممتاز روستا گردی در ایران. جایی بین شیراز و یزد و کرمان قرار دارد. بافت بی نظیری دارد و یکی از قدیمی ترین سکونت گاه های بشر است. هرچند تاریخ دقیق شروع زندگی در میمند در دست نیست. اما جالب است بدانید سنگ‌ نگاره‌‌ای در اینجا کشف شده که توسط فرانسویان قدمت این روستا را به ۱۲۰۰۰ سال پیش عقب برده است.

روستای میمند جذابیت های بسیاری دارد و زندگی که هنوز در آن جریان دارد. همین امر به نوبه خود پای گردشگران خارجی و داخلی بسیاری را به این روستا باز کرده است. میمند پر از جاذبه‌ های بی‌نظیر و زیبا است. زیبا و شگفت انگیز و چشم‌نواز. در ۳۸ کیلومتری شمال شرقی شهر بابک استان کرمان قرار دارد. در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و نام بلند ایران را با شاخصه “دست‌کند” بودن خود برافراشته است

روستای میمند

ماسوله ؛ روستاگردی پلکانی

ماسوله گردی همیشه یکی از خاطره انگیز ترین سفر ها است. همانجا که چراغ خانه های مردم مهمان نواز و خونگرمش درشب، منظره ای دیدنی را در برابر لنز دوربین های گردشگران به تصویر می‌کشد. اینجا بام خانه ها، حیاط خانه دیگری‌است.

از نظر زیبایی و موقعیت آب و هوا، ماسوله، دهکده ‎ای رویایی است. با معماریِ منحصر به فرد که گویا خانه هایش روی دوش هم سوار شده‎اند تا دستشان از دامنه سبز کوه به آسمان آبی برسد.

ماسوله ، یک طبیعت رمانتیک دارد و برای نوستالژی گردهایی که به آنجا سفر می‌کنند. گزینه های جالب قدم زدن روی برگ درختان و آواز های کوچه باغی و گشتن در روستا را به ارمغان می‌آورد. راستش با اینکه ماسوله نام شهر را می‎کشد اما جالب است به شما بگویم ماسوله دهکده‎ ای‌است با قدمتی که به قرن چهاردهم میلادی می‎رسد. طبیعتی بکر و دست نخورده دارد و کوهستان ها، آبشارها، جنگل های انبوه، ییلاق ها و  دره‎های زیبایش زبانزد است.

پر بیراه نیست که بگوییم اینجا برای گردشگران یک بهشت است،  بهشتی که در بیشتر فصول سال حلقه‎ای از مه را گرداگرد خود به نمایش خواهد گذاشت.

ماسوله

سفر به مازیچال ؛ روستاگردی در ابرها

خیلی از ما همیشه رویای گردشگری در میان ابرها را داشته ایم. اگر بگوییم پس از فیلبند می‌توانید در روستای مازیچال به آرزویتان برسید دروغ نگفته ایم. یکی از زیباترین مقصد های گردشگری طبیعی کشور. با چشم اندازی بسیار زیبا، دیدی وسیع از رامسر تا چالوس، موقعیتی بی‌ نظیر که تپه‌ها وکوه‌ هایش هنگام بارندگی، پر از ابرهایی می‌شود که هر لحظه به شکل‌ های زیبایی در می آیند و از پشت درختان برایتان سرک می‌کشند.

اینجا کوه ها و جنگل های دیدنی هم دارد و مسیر روستا گردی اش پر از سوژه های منحصر به فرد عکاسی است. آب و هوای دلپذیر کوهستانی و مناظر زیبای جنگل و نمای دریای ابر، تصویری بهشتی را به نمایش می‌گذارد. سوال این است که آیا مازیچال قطعه گمشده ای از بهشت است؟

مازیچال

۵ دیدگاه

  1. گل افشان

    ۶ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۷ ق٫ظ

    خیلی قشنگه

    پاسخ

    • گلزار

      ۶ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۴۶ ب٫ظ

      بلی بلی بسیار 🙂

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱ آذر ۱۳۹۸ در ۰:۵۸ ق٫ظ

  3. نامجو

    ۳۰ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۱۷ ق٫ظ

    زیباست

    پاسخ

    • گلزار

      ۱ آذر ۱۳۹۸ در ۷:۰۴ ب٫ظ

      بلی بلی 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…