ماسوله ، دهکده‎ای رویایی

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ماسوله دهکده‎ای ست با قدمتی که به قرن چهاردهم میلادی می‎رسد. با طبیعتی بکر و دست نخورده از کوهستانها، آبشارها، جنگل های انبوه، ییلاقها و همچنین دره های زیبای شرقی.
ماسوله

ماسوله ، دهکده‎ای رویایی با معماریِ منحصر به فرد، و خانه‎هایی پله‎‎کانی، که گویا روی دوش هم سوار شده‎اند تا دستشان از دامنه سبز کوه به آسمان آبی برسد.

میانی 7 ماسوله ، دهکده‎ای رویایی

شهر توریستی یا دهکده ای قدیمی

با اینکه ماسوله نام شهر را دنبال خود می‎کشد اما جالب است بدانید که ماسوله دهکده‎ای است با قدمتی که به قرن چهاردهم میلادی می‎رسد. با طبیعتی بکر و دست نخورده از کوهستانها، آبشارها، جنگل های انبوه، ییلاقها و همچنین دره‎های زیبای شرقی. بهشتی که در بیشتر فصول سال حلقه‎ای از مه را گرداگرد خود به نمایش می‎گذارد.

ماسوله

۱۲۰ متر تا آسمان

ماسوله کمی درو تر از مرکز استان گیلان؛ تاریخ، طبیعت، فرهنگ، زیبایی، عرفان و ده‎ها صفت زیبای دیگر را در هم آمیخته تا بهشتی عظیم را مقابل چشمان شما به نمایش بگذارد. ۱۰۰ هکتار زمین در دامنه کوه که خانه‎هایش روی یکدیگر ساخته شده و از کوه بالا رفته‎اند. که بالاترین نقطه آن با پایین‎ترین نقطه آن ۱۲۰متر اختلاف دارد.

ماسوله

بام گردی

ساخت بناهای ماسوله  به نوعی‎است که بام خانه‎ای حیاط خانه‎ای دیگر است، و بام همان خانه، باز حیاط خانه‎ای دیگر. این نوع معماریِ پله‎کانی گذشته از جذابیت آن برای گردشگران و القای حس تنیدگی خانه‎ها در یکدیگر، در اصل نوعی شگرد برای خانه سازی در دامنه کوه است، چرا که به دلیل سردی هوا در ارتفاعات، وَ همچنین خطر سیل زدگی در قسمت های پایین‎ترِ کوه بهترین نقطه برای ساخت خانه، همین وسط کوهپایه بوده است.

ماسوله

ماسوله طعمه ای برای شکار گردشگران

ماسوله‎ی تاریخی اولین شهر در فهرست آثار ملی ایران است. با زیبایی حیرت انگیز و چشم نواز؛ حتی مسیر‎ها و جاده‎های منتهی به ماسوله خود از زیبایی‎هایی بی نظیر برخوردارند که گردشگران را وا می‎دارد که از سواری پیاده شده و با پای پیاده از منظر رویایی دیدن کنند تا به مقصد برسند. گلدانهای شمعدانیِ معروف ماسوله سوژه ای بی نظیر برای عکاسان است که بی هیچ اغراق، در آرشیو عکس همه گردشگران و توریست‎ها جلوه‎ای از آن یافت می‎شود.

ماسوله

بازار ماسوله

بازار ماسوله مرکز خریدی چند طبقه است که به دلیل بافت پله‎کانی شهر، شما باید برای مثلا” خرید سوغاتی برای دوستان و عزیزانتان حتما دو طبقه اول را طی کرده تا به محل فروش صنایع دستی و لباسهای سنتی برسید. حتی می‎توانید در بخشی، لباسها را بپوشید و عکس های زیبایی برای تکمیل خاطره زیبای خود ثبت کنید.

ماسوله

حرف آخر

درست است که بیشتر ما در تعطیلات به شمال کشور سفر می‎کنیم اما چند درصد از ما برای دیدن شهرهای توریستی و بین راهی، حاضریم از جاده منحرف شویم و دمی از زیبایی‎های این شهر‎ها لذت ببریم. امیدواریم که در تعطیلات نوروز این مهم برای همه ما روی دهد.

ماسوله

برای خواندن مطالب مرتبط با مجله دلتا همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…