ورزش در محل کار ؛ کارمند ها بخوانند

۵
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
ورزش در محل کار! اگر وقت کافی برای ورزش کردن ندارید، باشگاه را به محل کارتان ببرید؛ این یک پیام سلامتی برای همه کارمندان است؛ با ما همراه باشید.
ورزش-در-محل-کار

ورزش در محل کار؟! بله درست شنیدید؛ از این پس، باشگاه را به محل کارتان ببرید؛ اگر شما بخواهید می‌شود. معمولا اکثر کارمندها مدت طولانی را در محل کارشان می‌گذرانند و بسیاری از آنها این ۸ ساعت کاری را مدام نشسته‌اند، بدون اینکه از عوارض زیاد نشستن آگاه باشند.

یکی از عوارض مهم زیاد نشستن برای کارمندها چاقی و اضافه‌وزن است؛ انجام حرکات ساده ورزشی حتی مدتی ایستادن یا پیاده‌روی صبحگاهی تا محل کار می‌تواند بسیاری از این بیماری‌ها و مشکلات را حل کند؛ البته این بدین معنی نیست که کارمندهای عزیز مسئولیت‌های کاری خودشان را تعطیل کرده و به جای آن در محل کار فقط ورزش کنند؛ با صفحه سلامتی مجله دلتا همراه باشید.

چاقی-کارمندان

کارمندان فقط چاق نمی‌شوند

کارمند‌ های پشت میز نشین فقط چاق نمی‌شوند، بسیاری از بیماری‌های دیگر هم در کمین آنها است؛ البته ممکن است که این بیماری‌ها هم با چاقی و اضافه‌وزن آنها در ارتباط باشند.

درواقع، چاقی و اضافه‌وزن باعث فشار بر پشت، کمر، گردن، مچ دست‌ها و همچنین چشم‌های کارمندان می‌شود که توان عضلانی هر یک از این عضلات در طولانی‌مدت از بین می‌رود و این مسئله منجر به ضعف چشم‌ها می‌شود. همچنین نشستن طولانی‌مدت در محیط کار ممکن است مشکلات قلبی، سرطان و دیابت برای کارمند‌ها ایجاد کند.

شاید بپرسید راه حل نجات از این وضعیت چیست؟ تغذیه مناسب و ورزش!

برای مبارزه با خطرات زیاد نشستن می‌توان از ورزش‌های مخصوص محیط کار استفاده کرد؛ حرکاتی مانند ایستادن، حرکات کششی و راه رفتن!

ورزش-کارمندان

باشگاه سلامت ؛ ورزش های مناسب کارمندان

چه کار کنیم تا یک کارمند بیمار پشت میز نشین نباشیم؟ باشگاه را به محل کارتان ببرید؛ با ما همراه باشید.

فقط راه بروید

تنبلی نکنید؛ به جای استفاده از آسانسور محل کار، پله‌ها را پشت سر هم و با سرعت طی کنید. بعد از چند روز، پله‌ها را دو تا یکی بالا بروید؛ زمانی که با همکارتان کار داشتید، به جای استفاده از تلفن یا ایمیل به اتاق او بروید تا کمی تحرک داشته باشید.

پیاده روی کنید

برای رسیدن به محل کار پیاده‌روی کنید یا از دوچرخه استفاده کنید. اگر با مترو یا اتوبوس به محل کار خود می‌روید، چند خیابان مانده به محل کار پیاده شوید و راه بروید. اگر با ماشین به محل کارتان می‌روید، ماشین خود را در دور ترین نقطه پارکینگ، پارک کنید تا مجبور شوید که باقی راه را پیاده بروید.

ورزش-شانه-و-سینه

 

حرکات کششی مناسب برای شانه و سینه

شاید برای شما هم در محل کار پیش آمده باشد که برای رفع خستگی دست و پا و انگشتان خود را بکشید؛ درواقع، شما بدون اینکه بدانید در محل کارتان ورزش می‌کنید.

  • شما باید در محل کار علاوه بر ایستادن حرکات کششی انجام دهید؛ به طوری که از لگن خم شوید و سر را به سمت پایین بکشید تا همسترینگ کشیده شود و این مسئله سبب افزایش جریان خون شود.
  • یا اینکه بایستید، دست را پشت کمر بگذارید، کمر را به عقب خم کنید، قفسه سینه را باز کنید یا کف دست‌ها را بر روی یکدیگر بگذارید و آرنج‌ها را تا ۹۰ درجه نگه دارید؛ سپس وقتی دست‌ها را به هم فشار می‌دهید، عضلات سینه را منقبض کنید. این حرکت بر روی شانه، سینه و عضلات سه سر تأثیرگذار است.

هر نیم ساعت یک بار بایستید

ایستادن نسبت به نشستن کالری‌سوزی بیشتری را به همراه دارد؛ پس هنگام جواب دادن به تلفن بایستید یا از میزهای ایستاده استفاده کنید؛ دستگاه تلفن و پیغام‌گیر را روی میز دیگری بگذارید تا برای پاسخ دادن به آن مجبور باشید از جای خود بلند شوید؛ همین ترفندهای به ظاهر ساده می‌تواند شما را از شر عوارض زیاد نشستن یا چاقی نجات دهد.

حرکات زیر میزی و تقویت عضلات شکم

با انجام این حرکت همزمان با کارتان می‌توانید عضلات شکم را تقویت و خستگی عضلات پاهای‌تان را از بین ببرید. به این صورت که کف پاهای‌تان را روی زمین قرار دهید، پشت میز صاف و کشیده بنشینید؛ عضلات شکم را سفت کنید؛ یک پای‌تان را تا لگن بلند کنید و بکشید و ده ثانیه نگه دارید، بعد آهسته پا را روی زمین بگذارید و این حرکت را پانزده بار انجام دهید و سپس برای پای دیگر همان حرکت را تکرار کنید.

ورزش-با-صندلی

حرکات ورزشی با کمک صندلی کارمندی

در محل کار می‌توانید هربار که از روی صندلی بلند می‌شوید، چند حرکت قدرتی انجام بدهید و بعد بنشینید. بدین طریق که بایستید و پشت‌تان را صاف نگه دارید؛ از صندلی دو سه سانتی‌متر پایین‌تر بیایید و فکر کنید که نشسته‌اید، این حالت را ۱۰ ثانیه حفظ کنید و سپس به حالت ایستاده برگردید.

حرکت ورزشی کشش ساق پا

با انجام این حرکت ورزشی ساق پا را هم‌زمان می‌کشید و تقویت می‌کنید. برای انجام این حرکت، به سادگی بایستید، سپس پاشنه‌های پا را به سمت بالا بلند کنید تا زمانی که کامل روی انگشتان پای‌تان ایستاده باشید. برای حفظ تعادل می‌توانید دست‌تان را به میز یا دیوار بگیرید. این ورزش برای به جریان افتادن خون بعد از نشستن طولانی‌مدت و برای ساخت عضلات ساق پا عالی است.

کاردیو

حرکت کاردیو؛ روی زانو ها تمرکز کنید

هیچ چیز بهتر از یک حرکت انفجاری کاردیو ( هر فعالیت و ورزشی که ضربان قلب شما را تا ۵۰ الی ۷۵ درصد افزایش دهد، می‌تواند به عنوان کاردیو شناخته شود.) نمی‌تواند خستگی نیمروزی را از بدن‌تان دور کند؛ بنابراین تایمر را روی یک دقیقه تنظیم کنید و این ورزش با میزان انرژی بالا را انجام دهید.

برای این کار شما می‌توانید بایستید و زانو های خود را تا زاویه ۹۰ درجه بالا بیاورید یا آهسته درجا بزنید. این کار برای گردش خون و سلامت قلب‌تان عالی است و می‌توانید چندین بار در طول روز آن را انجام دهید.

چرخش نشسته ؛ درمان کمر درد و قوز

ورزشی عالی برای تمام کسانی است که از درد کمر یا گرفتگی گردن و قوز  به خصوص در محل کار رنج می‌برند. به سادگی در حالت نشسته به یک طرف بچرخید و از پشتی صندلی برای چرخاندن ستون فقرات‌تان استفاده کنید؛ به صورتی که صورت‌تان در سمت پاهای‌تان باشد. شما می‌توانید این حرکت را به تعداد دلخواه و برای هر دو طرف انجام دهید.

البته داشتن تغذیه و رژیم غذایی مناسب هم در کنار ورزش کردن می‌تواند برای سلامتی و از بین بردن بیماری‌هایی که کارمندان را تهدید می‌کند، بسیار عالی باشد؛ پس

آب-و-لاغری

زیاد آب بنوشید تا لاغر شوید

معمولا با شروع یک روز شلوغ کارمندی بسیاری از کارمند‌ها از خوردن آب ( ۸ لیوان در روز ) غافل می‌شوند یا به جای مصرف روزانه آب از چای استفاده می‌کنند؛ باید بدانید که هیچ چیز جای آب را نمی‌گیرد.

نوشیدن آب می‌تواند در لاغری و کاهش وزن کمک‌تان کند؛ همان مشکلی که در اثر زیاد نشستن برای اغلب کارمند‌ها پیش می‌آید که البته قابل کنترل و حل شدن است.

۵ دیدگاه

  1. حیدری

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸ در ۴:۳۸ ب٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

  2. افشین

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۲۱ ق٫ظ

    من که کلی در روز پیاده روی میکنم

    پاسخ

  3. متین

    ۲۱ مهر ۱۳۹۸ در ۵:۴۴ ب٫ظ

  4. یوسفی

    ۲۱ مهر ۱۳۹۸ در ۵:۱۶ ب٫ظ

    ما که ورزش پیاده روی داریم

    پاسخ

  5. روزبهاني

    ۲۱ مهر ۱۳۹۸ در ۳:۴۴ ب٫ظ

    ورزش خوبی نبود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…