ماسک طبیعی برای ترمیم مو

۶
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
داشتن موهای شاداب و سالم، حس بسیار خوبی به افراد می‌دهد.
ماسک طبیعی مو

اگر درصدد داشتن موهایی سالم هستید باید به آنها برسید، برای‌شان وقت بگذارید و تقویت‌شان کنید. یکی از راه‌های تقویت مو استفاده از انواع ماسک مو با عصاره میوه‌ها است. در این مطلب به شما چند ماسک طبیعی برای تقویت موهای‎تان را به شما معرفی می‌کنیم.

به گزارش مجله پیام دلتا؛ در نظر داشته باشید که ماسک طبیعی مو به‌ویژه برای موهای رنگ‌شده مفید هستند. زیرا هر نوع مویی (موی خشک، معمولی یا چرب) اگر رنگ‌شده باشد به مقدار بیشتر از اندازه طبیعی به رطوبت احتیاج دارد. در این صورت است که درخشندگی موها باقی می‌ماند وگرنه خشک شدن مو درخشش آن را از بین می‌برد؛ به‌خصوص به نوک موهای‌تان که زودتر خشک می‌شود حتما ماسک بیشتری بزنید.

۵ ماسک طبیعی برای تقویت و زیبایی مو

ماسک موی طبیعی

ماسک موهای زیر همگی از مواد کاملا طبیعی تهیه می‎شوند و آن را به دلخواه می توانید مورد استفاده قرار دهید:

 ماسک مو تقویت کننده

تخم‌مرغ که حاوی پروتئین قوی است، برای موهای ضعیف شده معجزه می‌کند، چرا که موهای آسیب‌دیده را تقویت کرده و به آن درخشش می‌دهد.

یک تخم‌مرغ، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، روغن زیتون و عسل و همچنین دو اونس آب به مواد اضافه کنید. سپس نصف یک موز کاملاً له شده را به آن اضافه کنید و مواد را کاملاً هم بزنید تا یک دست شود.

این ماسک را روی ساقه‌های مو به مدت ۱۵ دقیقه بمالید، سپس با شامپو بشویید و آبکشی کنید.

ماسک مو بازسازی کننده

ماسک موی طبیعی

اگر ساقه‌های مو به دلیل دوشاخه شدن (موخوره) شکننده شده است، این ماسک را که با موز، روغن جوجوبا و عسل درست می‌شود امتحان کنید.

به این منظور نیمی از موز را با دو اونس آب مخلوط کنید، سپس یک چهارم فنجان مایونز، یک قاشق غذاخوری مخلوط روغن‌های نارگیل، زیتون و جوجوبا و همچنین دو قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید.

در این ماسک نباید قطعات درشت میوه به چشم بخورد؛ بنابراین بهتر است آن را از صافی رد کنید تا کاملاً یک دست شود. و سپس آن را از ریشه  تا انتهای مو بمالید. بعد از مدت ۱۵ دقیقه موها را بشویید.

نکته: اگر پوست سرتان چرب است، این ماسک را استفاده نکنید؛ زیرا موجب جوشزدن  پوست سرتان می شود.

ماسک مو برای آبرسانی

عسل و مایونز وقتی همراه هم ترکیب شوند، ترکیبی درست می‌شود که برای خشکی مو بسیار موثر است و فوراً آن‌ها را براق می‌کند. نیمی از یک آواکادو رسیده، یک چهارم فنجان مایونز، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، روغن نارگیل و عسل و دو اونس آب را با هم مخلوط کنید.

این ماسک را به پوست سر زده و سپس آن را از ریشه تا انتهای مو ماساژ دهید تا به مو به حداکثر درخشندگی برسد.

ماسک مو نرم‌کننده

ماسک موی طبیعی

آواکادو سرشار از ویتامین E و بسیار مغذی است. در مخلوط‌کن نیمی از یک آواکادوی رسیده، یک تخم‌مرغ، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، روغن نارگیل و عسل و یک اونس آب بریزید و تا جایی‌که مثل کِرِم سر غلیظ شود آن‌را مخلوط کنید.

این ماسک طبیعی را به ساقه موها مالیده و پس از ۲۰ دقیقه آبکشی کنید.

ماسک مو مراقبت‌کننده

ماسک مایونز، تخم‌مرغ و عسل را یک تا دو بار در هفته استفاده کنید تا موها در بهترین حالت خود باشند.

یک تخم‌مرغ، نصف فنجان مایونز، دو قاشق غذاخوری عسل و یک اونس آب را مخلوط کنید. این مواد را به موها مالیده و اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی موها بماند، سپس با شامپو بشویید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۸ ب٫ظ

  3. مهدی مختاری

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۰۳ ب٫ظ

    سپاسگذارم

    پاسخ

  4. بیگدلی

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۰۲ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  5. خانم طلوعی

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۲۲ ب٫ظ

    بسیارآموزنده

    پاسخ

    • ناشناس

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۵۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…