آنچه باید درباره شکر قهوه ای بدانید

۱۲
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آثارمثبت شکر قهوه‌ای روی پوست غیرقابل‌انکار است. طوری که در برخی لوازم‌آرایشی معتبر از شکر قهوه‌ای استفاده می‌کنند.
شکر قهوه ای

زمان زیادی از ورود شکر قهوه ای به بازار نمی‌گذرد اما همین زمان کم هم باعث شده تا سؤالات زیادی در مورد این محصول جدید به ذهن مصرف‌کنندگان برسد. این در حالی است که برخی فروشنده‌ها و سوپرمارکت‌ها برای تبلیغ این کالای تازه زیادی اغراق می‌کنند و حتی به مشتریان خود می‌گویند این شکر رژیمی است یا اینکه برای مبتلایان به دیابت خوب است و… اما این تبلیغات تا چه حد واقعیت دارد؟

شکر قهوه‌ای یا زرد چیست؟

شکر قهوه ای

به گزارش مجله دلتا؛ شکر قهوه‌ای گاهی وقت‌ها به اسم شکر زرد هم در سوپرمارکت‌ها به شما عرضه می‌شود، این دو هیچ تفاوتی باهم ندارند و رنگ این شکرها با توجه به میزان خام بودن آن‌ها ممکن است تغییر کند شکر قهوه‌ای قابل‌مصرف از ترکیب ساکارز (شکر تصفیه‌شده) که با مقادیری معین از ملاس به‌صورت لایه‌ای نازک روی ذرات آن نشسته، تهیه‌شده است.

این فرآورده ازنظر تجاری دارای طیف وسیعی از تنوع است که شکر قهوه‌ای شماره ۱ با رنگ به نسبت سفید تا شکر قهوه‌ای شماره ۱۵ بارنگ قهوه‌ای تیره مشخص می‌شود. دراین‌بین شماره‌های ۶، ۸، ۱۰ و ۱۳ از پرمصرف‌ترین انواع آن است. شکر قهوه‌ای حاوی املاح مفید کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم است. صد گرم شکر قهوه ای حاوی حدود ۳۷۰ کالری است درحالی‌که در شکر سفید این مقدار به ۴۰۰ کالری می‌رسد.

با توجه به وجود ساکارز و کالری کمتر در شکر قهوه ای (نسبت به شکر سفید) مصرف آن توصیه می‌شود و در ضمن عصاره آن برای سلامت افراد مفید است. اگر می‌خواهید از شکر قهوه ای استفاده کنید برای جلوگیری از سفت شدن آن‌که دارای حدود ۲ درصد رطوبت است شکر را در ظروف کاملاً بسته‌ای که در آن هوا نفوذ نکند قرار دهید و بهتر است در یخچال نگهداری شود.

شکر قهوه‌ای طبیعی خاصیت درمانی دارد؟

شکر قهوه ای

برخلاف شکرهای قهوه‌ای مصنوعی که این روزها در بازار است و به گفته کارشناسان تغذیه هیچ خاصیت درمانی و رژیمی ندارد، شکر قهوه‎ای طبیعی می‌تواند گزینه خوبی برای افرادی باشد که از چربی خون بالا رنج می‌برند یا ناراحتی‌های گوارشی دارند.

همچنین آثار مثبت شکر قهوه‌ای روی پوست غیرقابل‌انکار است. طوری که در برخی لوازم‌آرایشی معتبر از شکر قهوه‌ای استفاده می‌کنند. شکر قهوه‌ای باعث کاهش ورم و مرطوب شدن پوست می‌شود. فراموش نکنید که تمام این خواص مربوط به شکر قهوه‌ای طبیعی است.

شکر قهوه‌ای مصنوعی رژیمی نیست؟

شکر قهوه‌ای

برخی افراد با این تصور که شکر قهوه‌ای ارزش تغذیه‌ای و درمانی بالا و کالری کمتری دارد آن را یک شیرین‌کننده مغذی و رژیمی می‌دانند و متأسفانه به‌وفور در رژیم غذایی مبتلایان به دیابت و افراد با اضافه‌ وزن بالا دیده می‌شود. بیشتر شکرهایی که این روزها با نام شکر قهوه‌ای در بازار عرضه می‌شود، همان شکر سفید تصفیه‌شده به‌اضافه مقدار معینی ملاس  یا به عبارتی همان شکر قهوه‌ای مصنوعی است.

در کنار شکر قهوه‌ای قند هم با نام قند خرما وارد به بازار عرضه شده، که خیلی زود مشخص شد این محصول واقعی نیست.

قندهای قهوه‌ای رنگی که با نام قند خرما عرضه می‌شوند ممکن است از شکر پخته شده به‌دست‌آمده باشند. این نوع شکر دارای  رنگ قهوه‌ای  و به‌ طور کامل تصفیه نشده است.

در کنار قند خرما که به بازار عرضه شده قند قهوه‌ای هم هست که  طبیعی آن می‌تواند خاصیت درمانی داشته باشد اما باید توجه داشت که قند قهوه‌ای طبیعی از کریستال‌های فشرده شکر قهوه‌ای تولید می‌شود و بافت درشت‌تری نسبت به قندهای سفید معمولی دارد.

شکر قهوه ای برای دیابتی‌ها خوب نیست

شکر قهوه‌ای

از تبلیغاتی که این روزها در مورد شکر قهوه‌ای زیاد به گوش می‌رسد، این است که مبتلایان به دیابت هم می‌توانند از این شکر استفاده کنند؛ اما این درست نیست . شکر قهوه‎ای همان ترکیبات شکر سفید را دارد و خوردن آن برای بیماران دیابتی مضر است.

۱۲ دیدگاه

  1. آدینه

    ۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۶ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  2. رفیعی

    ۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۶:۳۳ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  3. یزدانی

    ۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۶:۳۳ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

  4. مسرور

    ۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۶:۳۳ ب٫ظ

    خوبه

    پاسخ

  5. آقازاده

    ۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۰۰ ب٫ظ

    مجله دلتا حرف نداره

    پاسخ

  6. بهلولی

    ۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۱ ق٫ظ

    مفید بود ممنون

    پاسخ

  7. یوسفی

    ۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۳ ق٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

  8. مهدی فراهانی

    ۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۰ ق٫ظ

    عالی و مفید بود

    پاسخ

  9. هوشمند

    ۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۹ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  10. رحیمی

    ۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۶ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  11. طاها

    ۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۵ ق٫ظ

    مطالبه خوبی بود

    پاسخ

  12. ناشناس

    ۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۵۸ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…