بنشین بر سر جوی و گذر عمر نَبین!

۸
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حتماً دیدن این آبشارهای زیبا را در فصل بهار از دست ندهید.
آبشارهای تیرکن

موهبت‎های خداوند در این کره خاکی کم نیستند. یکی از اولین برکات و بخشندگی‎های خدا برای انسان، آفرینش زیبایی‎ها بود. در دل طبیعتی چشم‎نواز، که شما لازم نیست دیوانه‎وار عاشق آن باشید تا به چشم‎تان بیاید، بلکه حتی اگر عاشق طبیعت هم نباشید، شما را در جادوی بی‎نظیر زیبایی‎هایش غرق می‎کند. یکی از مناطقی که اگر به آن‎جا سفر کنید، بی‎شک فرح‎بخش‎ترین سفرتان خواهد شد، دیدن آبشارهای تیرکن در استان مازندران است که به هفت آبشار تیرکن هم معروف است. جایی که حتی اگر بر سر جوی هم بنشینید، متوجه گذر عمر خود نخواهید شد.

آبشارهای تیرکن

تیرکن کجاست؟

کوله‎بار و وسایل خود را ببندید، اگر اهل کمپینگ هستید حتماً تجهیزات مناسب با خودتان ببرید، چون آن‎جا برای کمپ زدن و پیک‎نیک فوق‎العاده است. به شهر بابل بروید، بخش بابلکنار و روستای تیرکن، تقریباً مرز میان شهرستان سوادکوه و بابل. سپس از شیب ملایم در دل جنگل انبوه لفور پیش بروید. در این منطقه، هفت آبشار بی‎نظیر وجود دارد و با طی مسافتی ۳ کیلومتری به آبشار اصلی خواهید رسید با ارتفاع ۹ متری. پیاده‎روی در آن‎همه شگفتی طبیعت، روح شما را تازه می‎کند.

آبشارهای تیرکن

حالا باید چه کنیم؟

جنگل‎نوردی

اگر شانس با شما یار باشد و بتوانید یک تور گردشگریِ با جای خالی برای این منطقه بیابید، باورتان نمی‎شود که به معجزه‎ای دست پیدا کرده‎اید که همه گردشگران و طبیعت‎گردان دنبال آن هستند؛ چراکه دیدن این منطقه همراه با تور و خوشگذرانی با دیوانگانِ طبیعت، لذتی دوچندان دارد.

آبشارهای تیرکن

عکاسی و خرید

در این سفر شگفت‎انگیز، عکاسی، جزء جدانشدنی آن خواهد بود. حوضچه‎های پرآب، جنگلی سرسبز، نورهایی که از شاخ و برگ درختان رد شده و به زمین رسیدند و در نهایت سقوط سریع آب از آبشارها، سوژه‎های چشم‎نوازی هستند که قبل از رسیدن به آبشارهای تیرکن جلوی لنز دوربین شما می‎رقصند. همچنین در زمان پیاده‎روی در جنگل، حتماً افراد بومی و محلی را خواهید دید که محصولات خود را برای ارائه آورده‎اند و یا لقمه‎هایی از فراورده‎های خود که توشه ای باشد برای سفر شما.

آبشارهای تیرکن

پیک‎نیک کنار آب روان

معمولاً در جنگلی بکر، زیر درختان بلند، کنار آب‎های روان، یکی از تفریحات طبیعت‎گردان، پیک‎نیک زدن است. شما حتماً گردشگرانی را با کوله‎بارهای بزرگ خواهید دید که دنبال جای مناسبی برای چادر زدن هستند.

آبشارهای تیرکن

کمی شیطنت

یکی از اتفاقات خوبی که در این سفر ممکن است برایتان بیفتد این است که مانند روزهای کودکی‎تان، شیطنت کرده و به آب‎بازی بپردازید. پاچه‎های خود را بالا زده و روی سنگ‎های کف حوضچه‎ها قدم زده و حتی اگر هوا خوب باشد، می‎توانید تنی به آب بزنید.

آبشارهای تیرکن

حرف آخر

بهترین فصل سفر برای دیدن آبشارهای تیرکن، بهار و پاییز است. در زمستان همه‎جا پوشیده از برف است و اگر طبیعت‎گردی حرفه‎ای نباشید، شاید نتوانید لذت لازم را ببرید. همچنین، در تابستان هوا کمی شرجی‎است و مسیر رفت‎وآمدتان هم در جنگل، به‎دلیل تعطیلات، شلوغ خواهد بود. اگر دنبال جایی برای اقامت هم بودید، البته غیر از چادر زدن، می‎توانید در هتل‎های شهرهای اطراف یا خانه‎ها و اقامتگاه‎های محلی بمانید.

یک دنیا مطلب گردشگری در مجله دلتا. با آرزوی شادکامی.

شاید به خواندن این مطالب نیز علاقه‎مند باشید:

چغاخور یعنی خورشید چمنزار

خانه عامری های کاشان، اقامتگاهی سنتی

۸ دیدگاه

  1. صدرا

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۷:۰۴ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۸:۴۰ ق٫ظ

      سپاسگزارم 🙂

      پاسخ

  2. هاتف

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۸:۴۰ ق٫ظ

    از انتخابتان ممنون

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۳ ق٫ظ

      سپاسگزارم
      شاد باشید 🙂

      پاسخ

  3. هاتف

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۵:۲۷ ب٫ظ

    حتی خواندن در باره طبیعت روح انسان را جلا می دهد

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۸:۲۵ ق٫ظ

      مرررررسی 🙂
      بسیار مسرت‎بخش بود 🙂

      پاسخ

  4. محمد نیکروش

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۴:۵۳ ب٫ظ

    lxgf o,fd f,n
    llk,k

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۸:۲۷ ق٫ظ

      ترجمه‎ش میشه این:
      “مطلب خوبی بود
      ممنون”
      s\hs’chvl
      ahn fhadn
      🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…