عجیب‌ترین فواید گل پتوس برای سلامتی

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از زیباترین گل‌هایی که می‌توانید در خانه و حتی خانه‌های آپارتمانی پرورش دهید، گیاه پتوس است. شاید تعجب کنید؛ اما فواید گل پتوس می‌تواند شما را شگفت‌زده کند.
فواید گل پتوس

احتمالا باورش برایتان سخت باشد؛ اما فواید گل پتوس بسیار زیاد است و استفاده از گیاه پوتوس در خانه می‌تواند حافظ سلامتی شما باشد.

یکی از فواید گل پتوس تصفیه‌ کنندگی هواست

حذف ترکیبات آلی فرار و سموم مضر در هوا با تصفیه‌کردن هوا از فواید گیاه پتوس است. این گیاه یکی از بهترین تصفیه‌کننده‌های هوا از نظر ناسا است. ترکیبات آلوده‌ کننده هوا مثل بنزن، تولوئن، فرمالدئید، کربن مونوکسید و گزیلن توسط پتوس از بین می‌روند. اثرات مضر این مواد را نباید نادیده گرفت. هر یک از این ترکیبات به نحوی سلامت ما را به خطر می‌اندازند.

گاه پوتوس باعث سلامتی شما می شود

بنزن

از دود تنباکو، اگزوز ماشین‌ها و آلودگی‌های صنعتی ماده‌ای خطرناک به نام بنزن منتشر می‌شود. حتی مواد ظاهرا بی‌خطر مانند رنگ‌ها، چسب و شوینده‌ها هم مقداری بنزن به هوای داخل خانه وارد می‌کنند. بنزن موجب آسیب سلول‌های مغز استخوان و همچنین کم‌خونی می‌شود. ضعف سیستم ایمنی بدن نیز از دیگر مضرات بنزن است که انسان را مستعد انواع بیماری‌ها می‌کند.

فرمالدئید

فرمالدئید از محصولاتی مانند چوب فشرده، فرش‌ها، دود سیگار، بخاری‌های نفتی و اجاق‌های گاز بدون دودکش آزاد می‌شود. سوزش در چشم و گلو و بینی و ریزش اشک چشم‌ها از اثرات قرار گرفتن در معرض فرمالدئید در کوتاه‌مدت است. همچنین بودن در معرض فرمالدئید در طولانی‌مدت منجر به افزایش احتمال ابتلا به سرطان از جمله سرطان خون می‌شود.

کربن مونوکسید

شاید با خودتان فکر کنید که امکان ندارد کربن مونوکسید در خانه وجود داشته باشد؛ اما به دلیل کارکرد بخاری‌های گازی، شومینه‌های بدون دودکش و بعضی از لوازم الکتریکی منزل میزان کربن مونوکسید در خانه بالا می‌رود. خطر این گاز بیشتر متوجه نوزادان، خانم‌های باردار و افراد مسن است. افراد دارای بیماری‌های مزمن مثل بیماری‌های تنفسی یا کم‌خونی بیشتر تحت تاثیر این گاز قرار می‌گیرند. از علائم مسمومیت این گاز می‌توان حالت تهوع و استفراغ، سردرد و سرگیجه اشاره کرد. میزان بالای کربن مونوکسید حتی می‌تواند منجر به بیهوشی و مرگ شود.

گل پوتوس رطوبت خانه را افزایش می دهد

گزیلن

چسب‌ها، بنزین، لاک ناخن و مواد لاستیکی از جمله مواد حاوی گزیلن هستند. استنشاق این ترکیب بر سیستم عصبی مرکزی افراد تاثیر می‌گذارد. تهوع و استفراغ، سرگیجه و سردرد از عوارض استنشاق گاز گزیلن است. هر چه بیشتر در معرض این ترکیب خطرناک باشید تهدید آن برای سلامتی شما بیشتر است.

تولوئن

بخار تولوئن از موادی مانند تینر رنگ‌ها، خود رنگ‌ها، بنزین و لاک ناخن خارج می‌شود. تاثیر این ماده سمی نیز باز هم بر دستگاه عصبی مرکزی است که منجر به سردرد و سرگیجه می‌شود. اختلالات شناختی، از دست‌ دادن تعادل و از دست دادن بینایی و شنوایی از اثرات طولانی‌مدت بودن در معرض تولوئن است.

افزایش رطوبت محیط از فواید گل پتوس

یکی از راه‌های جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا افزایش رطوبت محیط است. انتقال ویروس‌ها در هوای مرطوب مختل می‌شود. پوست انسان در رطوبت هوا سالم و شاداب باقی می‌ماند. گردوغبار موجود در هوای خشک می‌تواند باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک شود. پتوس یکی از گیاهانی که روی افزایش رطوبت هوا تاثیر بسیار زیادی دارد. در تحقیقات ناسا مشخص شده است گه پتوس طلایی که از بهترین گیاهان افزایش‌دهنده رطوبت هوا است.

شیر باعث تقویت گل پتوس می شود

از دیگر فواید گل پتوس جذب کربن دی اکسید و اوزون

جذب کربن دی اکسید از هوای خانه است یکی از بهترین فواید گل پتوس است. جذب اوزون توسط سه گیاه سانسوریا، پتوس و گندمی در تحقیقات ناسا تایید شده است. اوزون یک آلوده کننده معمول فضاهای داخلی است. به کمک پتوس می‌توانید این ترکیب سمی را از هوای خانه دور کنید.

سخن آخر

با نگهداری و پرورش گیاه پوتوس در خانه می‌توانید از فواید گل پتوس بهره‌مند شوید. شیر برای گل پتوس بسیار مفید است و به تقویت گل پتوس کمک فراوانی می‌کند. برای اینکه خانه‌ای زیباتری داشته باشید می‌توانید با انواع گل پتوس آشنا شوید و از مزایای هر کدام در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید.

۴ دیدگاه

  1. فرامرز

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ در ۹:۵۱ ق٫ظ

    خیلی عالی بود من ۱۰تا گلدونش رو دادم.

    پاسخ

    • زینب پروانه

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ در ۱۰:۴۹ ق٫ظ

      بسیار عالی

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ در ۴:۰۰ ب٫ظ

    من دارم تو خونه خیلیم عالیه مثل بهشت شده خونه

    پاسخ

    • زینب پروانه

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ در ۱۰:۴۹ ق٫ظ

      بله واقعا زیباست

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…