بهترین زمان برای مصرف روغن سیاه دانه + ویدیو

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سیاه دانه یکی از باارزش‌تری گیاهان موجود در طبیعت است که در غرب آسیا به فراوانی وجود دارد. روغن سیاه دانه نیز از خواص بسیاری برخوردار است و برای درمان بیماری‌های بسیاری استفاده می‌شود.
سیاه دانه

روغن سیاه دانه یکی از روغن‌های تهیه شده از گیاهان دارویی است که با خواص معجزه‌آسای خود به درمان انواع بیماری‌های مختلف کمک فراوانی می‌کند. همراه دلتا مگ با خواص و ویژگی‌های این روغن دارویی آشنا شوید.

خواص و فواید

علم پزشکی در سال‌های اخیر به جایی رسیده که بسیاری متوجه شده‌اند استفاده مداوم و بیش از حد از داروهای شیمیایی عوارض بسیار بد و خطرناکی در مدت‌زمان طولانی بر بدن می‌گذارد. برای همین یکبار دیگر طب سنتی و داروهای گیاهی به عرصه پزشکی برگشته و با خواص درمانی خود شروع به مداوای انواع بیماری‌ها کرده‌اند. این روغن را از دانه‌‌های سیاه دانه به دست می‌آورند که خواص بسیاری در حفظ سلامتی فرد دارد.

ضدالتهاب و ضدقارچ

از جمله خواص این روغن می‌توان به خواص ضدالتهابی و ضدقارچی که می‌تواند در کنترل التهاب‌ها و عفونت‌های مختلف بدن مفید باشد، اشاره کرد.

تقویت سیستم ایمنی

مصرف این روغن به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک بسیاری می‌کند و بدن را در مقابل باکتری‌ها، قارچ‌ها، ویروس‌ها و انواع عوامل بیماری‌زا محافظت کند.

تاثیر بر سلامت قلب

برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف این روغن  می‌تواند به بهبود سلامت قلب کمک کند. کاهش فشارخون و مواد مضر در خون از جمله فواید آن برای قلب است.

سیاه دانه

کاهش علائم آسم

برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف این روغن می‌تواند به کاهش علائم آسم و بهبود عملکرد تنفسی کمک کند.

روغن سیاه دانه برای پوست

این روغن با خواص ضدقارچی و ضدباکتریایی که دارد در بهبود مشکلات پوستی مانند جوش و آکنه و درمان آن‌ها موثر است.

درمان دیابت

این روغن معجزه‌گر همچنین با کنترل سطح قند خون به درمان بیماری دیابت و کنترل آن کمک می‌کند.

خواص روغن سیاه دانه برای درد مفاصل

همان‌طور که قبلا اشاره کردیم این روغن خاصیت ضدالتهابی دارد. با کاهش التهاب‌ها و علائم درد مرتبط با آن‌ها می‌توان انتظار داشت با مالیدن این روغن روی مفاصل درد مفاصل نیز از بین برود.

خواص مالیدن روغن سیاه دانه به شکم

اگر احساس درد شدیدی در ناحیه شکم دارید یا معده و دستگاه گوارش شما عملکرد خوبی ندارند می‌توانید با مالیدن این روغن روی شکم به بهبود عملکرد معده و دستگاه گوارش خود کمک کنید. همچنین مالیدن این روغن به شکم باعث چربی‌سوزی بدن می‌شود که به کاهش چربی شکم و پهلو کمک می‌کند.

خواص روغن سیاه دانه برای رحم

مالیدن این روغن به شکم برای خانم‌ها نیز خواص فراوانی دارد. باعث تنظیم سیکل قاعدگی و کاهش التهاب رحم و بهبود جریان خود در رحم می‌شود.

خواص سیاه دانه

بهترین زمان مصرف

بهترین زمان مصرف این روغن اگر می‌خواهید به‌صورت خوراکی مصرف کنید، صبح‌ها و ناشتا است که باعث بالابردن انرژی شما می‌شود. با اضافه کردن آب‌لیمو و عسل می‌توانید مزه آن‌ را بهتر کنید. اگر هم به‌صورت مالشی استفاده می‌کنید بهتر است شب‌ها این کار را انجام دهید و محل مورد نظر را نیز تا صبح با یک پارچه تمیز گرم نگه دارید که روغن بهتر جذب بدن شود.

سخن آخر

مصرف هر مکمل یا روغنی سلامت فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پس قبل از مصرف روغن سیاه دانه اول آن را روی بازو یا داخل آرنج خود تست کنید تا مطمئن شوید که نسبت به آن حساسیت پوستی ندارید و باعث تورم، قرمزی یا خارش پوستی در شما نمی‌شود. مصرف این روغن برای زنان باردار و شیرده به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ در ۹:۵۷ ق٫ظ

    عالیه

    پاسخ

    • زینب پروانه

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ در ۱:۲۹ ب٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…