خواص هسته انبه برای درمان ۵ بیماری خطرناک + ویدیو

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هسته انبه یکی از موادی است که شاید کمتر کسی تصور کند این هسته‌ نیز می‌تواند خاصیت‌های دارویی داشته باشد، اما پیشرفت تکنولوژی و علم نوین ثابت کرده که هیچ‌چیز در این دنیا بی‌خاصیت نیست. اگر می‌خواهید با خواص هسته انبه آشنا شوید این مقاله را از دست ندهید.
خواص هسته انبه

خواص هسته انبه در واقع خواص و ویژگی‌های دانه انبه است که چون اغلب به‌صورت مستقیم و جدا مورد مصرف قرار نمی‌گیرد برای همین مردم آگاهی زیادی نسبت به آن ندارند. دلتا مگ در این مقاله سعی کرده که شما را باخاصیت این دانه جادویی و ویژگی‌های منحصر به فردش آشنا کند.

خواص هسته انبه

انبه دارای تنها یک هسته یا دانه است که با پوسته‌ای سخت در میان آن قرار گرفته و معمولا در هنگام خوردن انبه جدا و دور انداخته می‌شود. با این وجود اگر بدانید که این دانه با آن پوسته سخت و غیر قابل نفوذش چه خاصیت‌هایی دارد از دورانداختن آن پرهیز می‌کنید.

از بین بردن بیماری‌های گوارشی

پروتئین، کربوهیدرات و فیبر از جمله مواد مغذی داخل هسته انبه هستند. وجود فیبر در رژیم غذایی می‌تواند در بهبود هضم، کاهش مشکلات گوارشی و افزایش احساس سیری کمک کند به همین دلیل این دانه می‌تواند بیماری‌های مختلف گوارشی را از بین ببرد.

مبارزه با سلول‌های سرطانی

هسته انبه حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی مانند فلاونوئیدها و پلی‌فنول‌ها است. این ترکیبات می‌توانند در مقابله با آسیب‌های اکسیداتیو در بدن و جلوگیری از آنها نقش موثری داشته باشند. آسیب‌های اکسیداتیو باعث ایجاد سلول‌های سرطانی می‌شود.

تاثیرات ضدالتهابی از جمله خواص هسته انبه

برخی مطالعات نشان داده‌اند که ترکیبات موجود در هسته انبه می‌توانند تاثیرات ضدالتهابی داشته باشند و در کنترل التهاب‌های مزمن موثر باشند.

دانه انبه با سلول های سرطانی مبارزه می کند

درمان آسم از دیگر خواص هسته انبه

اختلالات تنفسی مانند تنگی نفس و بیماری آسم از جمله دیگر خواص درمانی هسته انبه هستند که به ‌سلامت جسمانی شما کمک می‌کنند.

عملکرد صحیح عضلات

هسته انبه حاوی مواد معدنی مانند منیزیم و پتاسیم است که در عملکرد صحیح عضلات نقش دارند.

استفاده در صنایع مختلف

روغن هسته انبه به علت نقش موثری که در جلوگیری از پیری دارد در محصولات آرایشی بهداشتی بسیار استفاده می‌شود.

طریقه مصرف هسته انبه

بهترین راه برای مصرف هسته انبه استفاده از آن به شکل پودر است. پوسته سخت دانه انبه را بشکنید، آن را خشک کنید و سپس پودر کنید. پدر به‌دست‌آمده را می‌توانید حتی به‌عنوان طعم‌دهنده در غذاهای مختلفی نیز مصرف کنید.

یکی دیگر از اشکال استفاده از دانه انبه، روغن آن است. می‌توانید روغن این دانه را استخراج کنید و از آن برای پوست و موهای خود استفاده کنید. طریقه مصرف هسته انبه برای سرفه این‌گونه است که مقدار بسیار کمی از پودر آن را در دهان خود بگذارید و بعد با کمی آب میل کنید تا سرفه‌های شما را تسکین دهد.

درمان سرفه خشک با هسته انبه

چگونه تلخی هسته انبه را بگیریم؟

هسته انبه مانند هسته بسیاری از میوه‌ها تلخ است. با پودر کردن آن اندکی از تلخی‌اش گرفته می‌شود؛ اما ممکن است طعم آن بازهم برای خیلی‌ها قابل تحمل نباشد. بهترین راه این است که پودر هسته انبه را با بیسکویت پودر شده مخلوط کنید تا ترکیبی قابل تحمل تر و شاید اندکی خوشمزه‌تر به دست بیاید.

سخن آخر

یکی از نکاتی که درباره مصرف و خواص هسته انبه باید بدانید این است که مصرف مقادیر زیاد هسته انبه خام به دلیل وجود ترکیبات خاصی از جمله گلیکوزیدهای سیانوژنیک که می‌توانند در هنگام مصرف سیانید آزاد کنند، می‌تواند مضر و خطرناک باشد. اگر علاقه‌مند به استفاده از آن هستید بهتر است با یک متخصص تغذیه یا پزشک طب سنتی راهنمایی و مشورت بگیرید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ در ۱۱:۲۱ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  2. فرامرز

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ در ۹:۵۹ ق٫ظ

    بسیار عالی،ممنون از شما.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…