شخصیت شناسی از روی دستخط با چند ترفند ساده

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
graphology11 شخصیت شناسی از روی دستخط با چند ترفند ساده

شخصیت شناسی از روی دستخط درواقع از علم گرافولوژی گرفته شده است، در واقع با این عمل می توان از روی نحوه نوشتن یک فرد شخصیت او را تشخیص داد. شناسایی شخصیت از روی دستخط این امکان را به شما می دهد تا بتوانید اطرافیان خود را به راحتی تحلیل کنید. دلتامگ به صورت کوتاه برخی از موارد را با شما درمیان میگذارد.

گرافولوژی چیست؟

گرافولوژی یا علم خط شناسی، علم تجزیه و تحلیل خط و امضا است که حدود ۵۰ سال از آن استفاده می شود. از آن جایی که افراد از کودکی با نوشتن درگیر هستند نمی توان گفت که افراد شناختی نسبت به آن ندارند.

همان طور که در پزشکی از ابزار مختلف برای پی بردن به بیماری های گوناگون استفاده می شود، با توجه به خط و یا نوشتن یک پاراگراف توسط یک فرد می توانید به هزاران خصوصیت در مورد فرد نویسنده پی بررید.

شناسایی شخصیت از روی دستخط

چگونه می توان از روی دستخط شخصیت فرد را شناسایی کرد؟

از علم گرافولوژی به منظور شناخت بیشتر افراد در زمینه های روانشناسی، استخدام، ازدواج و … استفاده می کنند. با توجه به گزارشات دست، میزان فشار بر روی حروف، نحوه نوشتار یک حرف و جزئیاتی از این دست می تواند نشان دهد که فرد چه شخصیتی دارد.

در کشورهای مختلف از دستخط به اشکال مختلف استفاده می شود، به عنوان مثال در فرانسه در روند استخدام از آن استفاه می شود و در کشورهای دیگر به عنوان مدرک تلقی شده و اطلاعات بسیاری را در اختیار افراد قرار می دهد.

نحوه شناسایی شخصیت از روی دستخط فرد

به منظور یافتن این راز بهتر است اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید در این قسمت به آن می پردازیم:

شیب حروف

در صورتی که شیب حروف نوشته شده بیشتر به سمت راست مایل باشد نشان می دهد که فرد دارای شخصیت قدرتمند در ارتباطات است، علاوه بر این نشان دهنده اعتماد به نفس فرد است.

اندازه حروف

بزرگ نوشتن حروف نشان از مستقل بودن فرد است و با همین منطق کوچک نوشتن حروف نشان دهدنه ضعف در شخصیت و نداشتن قدرت کافی برای انتقال مفاهیم خواهد بود. ریز یا درشت نوشتن یکی از راه های شخصیت شناسی از روی دستخط است.

شخصیت شناسی

پر رنگ نوشتن حروف در شناسایی شخصیت از روی دستخط

پر رنگ نوشتن حروف حالت عصبی و تنش فرد را نشان می دهد. متنی که محو نوشته می شود، خستگی و یا احساسی بودن او را نمایش می دهد.

طول حروف در شخصیت شناسی فرد

در صورتی که حروفی مانند h,T,L را در قسمت های بالایی طویل می نویسید به معنای جاه طلبی و هدفمند بودن شما است.

شیب دار بودن حروف

شخصیت شناسی از روی دستخط به ما این امکان را می دهد تا راحت تر بتوانیم با اطرافیان خود ارتباط برقرار کنیم. در این صورت اگر حروفی مانند g.y,p را شیب دار بنویسید نشان می دهد که بی حوصله هستید. به طور کلی می توان از این موارد به منظور شناخت بیشتر اطرافیان استفاده کرد اما به طور خاص و علمی از گرافولوژی در علم جنایی و پزشکی قانونی استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…