این خوراکی قاتل دیابت شما را لاغر می‌کند + ویدیو

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دیابت یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌هایی است که امروزه گریبانگیر بسیاری از مردم شده است.
دیابت

یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک و پرچالش در دنیا، دیابت است که اگر به موقع علائم آن شناخته و فرد تحت درمان قرار نگیرد می‌تواند مشکلات حادی برای فرد به وجود آورد.

دیابت چیست به زبان ساده؟

دیابت یا مرض قند یک اختلال متابولیکی است که با افزایش قند خون همراه است. این اختلال می تواند بر میزان طبیعی قند خون اثر گذاشته و مشکلات جدی در سیستم‌های مختلف بدن به وجود آورد. این بیماری دارای دو نوع اصلی است.

نوع ۱

در این نوع، سیستم ایمنی بدن به اشتباه به سلول‌های بتای لانگرهانس در جزیره‌های لانگرهانس در پانکراس که انسولین تولید می‌کنند، حمله می‌کند. این باعث کاهش تولید انسولین می‌شود و بدن قادر به کنترل موثر قند خون نیست. افراد مبتلا به این بیماری باید از انسولین خارجی برای کنترل قند خون استفاده کنند.

نوع ۲

در نوع ۲ این بیماری یا تولید انسولین در بدن کاهش می‌یابد یا اینکه انسولین نمی‌تواند به گیرنده‌های خود در بدن متصل شود. این بیماری بیشتر در بزرگسالان رخ می‌دهد، اما ممکن است در سنین جوانی نیز ظاهر شود. عوامل ژنتیکی و فاکتورهای محیطی می‌توانند در این بیماری نقش داشته باشند.

مرض قند چه علائمی دارد؟

علائم این بیماری شامل تشنگی و عطش زیاد، ادرار بیش از حد، گرسنگی بیش از حد، خستگی، کاهش وزن و ضعف جسمی است. این بیماری در بلند مدت می‌تواند منجر به مشکلات جدی مانند مشکلات قلبی، عروقی، عصبی، کلیه‌ای و چشمی شود.

با ورزش منظم قند خونتان را کنترل کنید

برای کنترل دیابت چه کاری باید انجام دهیم؟

کنترل این بیماری از طریق ایجاد تغییر در سبک زندگی مانند تغذیه مناسب و ورزش منظم و در برخی موارد استفاده از داروهای خوراکی یا انسولین امکان‌پذیر است. با این وجود بهتر است تحت نظر یک پزشک متخصص باشید تا دچار مشکلات جدی نشوید.

علائم اولیه مرض قند

علائم اولیه این بیماری ممکن است به‌طور آرام و تدریجی ظاهر شوند. در برخی افراد حتی این علائم آنقدر دیر بروز پیدا می‌کند که فرد متوجه ابتلای خود به مرض قند نمی‌شود. در برخی موارد هم این علائم به شدت و در مدت زمان کوتاه ظاهر می‌شوند. علائمی مانند عطش و تشنگی بیش از حد، گرسنگی شدید و کاهش وزن بی دلیل، عصبی و بد خلق شدن، بی قراری، خستگی و ضعف و در بعضی مواقع تاری دید می‌توانند از علائم اولیه این بیماری باشند. تشخیص به موقع علائم هر بیماری‌ای می‌تواند به درمان و کنترل به‌موقع آن نیز کمک کند.

کدام نوع دیابت خطرناک است؟

هر دو نوع بین بیماری (نوع ۱ و نوع ۲) اگر صحیح مدیریت نشوند، می‌توانند خطرناک باشند. اما در نوع ۱ اگر به درستی مدیریت و کنترل نشود ممکن است باعث مشکلات جدی و حتی مرگ ‌شود. در نوع ۱ این بیماری، بدلیل کمبود انسولین، بیمار نیاز به تزریق روزانه انسولین دارد. عدم تزریق انسولین منجر به افزایش قند خون و کتوآسیدوز دیابتی (یک وضعیت خطرناک) می‌شود که اگر بیمار به سرعت تحت درمان قرار نگیرد ممکن است به کما رفته یا منجر به مرگ وی شود.

در نوع ۲ بیماری نیز، عدم کنترل به‌موقع بیماری می‌‌تواند منجر به بروز مشکلات جدی مانند افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، مشکلات کلیوی، مشکلات چشمی و عصبی، زخم‌های مزمن، و حتی مشکل در برقرار کردن ارتباطات اجتماعی شود.

بنابراین، هر دو نوع این بیماری به مدیریت و کنترل دقیق نیاز دارند و مهم‌ترین اقدام برای جلوگیری از خطرات و عوارض جدی، رعایت توصیه‌ها و دستورات پزشک، کنترل قند خون، تغذیه مناسب، و انجام فعالیت‌های ورزشی منظم است.

گردو نقش موثری در درمان بیماری قند خون دارد

لاغری با خوراکی ضد دیابت

گردو به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا ۳، پروتئین، آنتی اکسیدان‌ها، منیزیم، مس، ویتامین آ و د اثر مثبتی بر کاهش وزن دارد. گردو با کنترل اشتها و بهبود فعالیت سیستم گوارشی و سلامت دل و روده و افزایش متابولیسم بدن به کاهش وزن نیز کمک چشم‌‌گیری می‌کند. افرادی که به طور منظم گردو را در رژیم غذایی خود قرار می‌دهند، به تدریج میل خود را نسبت به مصرف شیرینی‌ها، غذاهای پرکالری و پرچرب از دست می‌دهند و خطر ابتلا به دیابت و چاقی مفرط در آنها کاهش می‌یابد. مصرف گردو باعث افزایش حساسیت به انسولین می‌شود.

۳ دیدگاه

  1. محمد ذاتی

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ در ۱۰:۰۸ ب٫ظ

    سلام عالی بود

    پاسخ

    • زینب پروانه

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ در ۹:۴۷ ق٫ظ

      ممنونم

      پاسخ

  2. فریبا

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ در ۸:۱۶ ب٫ظ

    مطلب شماآموزنده وعالی بود،اطلاعات مفیدی رابطورمختصردراختیارماگذاشتید،پیروزوپاینده باشید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…