تقویت حافظه با عطر و درمان زوال عقل در خواب

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تقویت حافظه با عطر یک موضوع پژوهشی است که تا چند سال پیش تنها در حد یک نظریه بود؛ اما امروز به لطف تحقیقات گسترده دانشگاه کالیفرنیای امریکا به اثبات رسیده است.
تقویت حافظه با عطر

دانشگاه علوم اعصاب دانشگاه کالیفرنیای امریکا به‌تازگی تحقیقی درباره تقویت حافظه با عطر انجام داده که در نوع خود بسیار تازه و بی‌نظیر است. در این تحقیق تاثیر معجزه‌آسای عطر بر تقویت حافظه و جلوگیری از زوال عقل در خواب مورد بررسی قرار گرفته که نتایج آن بسیار عجیب و باورنکردنی بوده است. همراه دلتا مگ با ابعاد این پژوهش بیشتر آشنا شوید.

تقویت حافظه با عطر

تقویت حافظه و درمان زوال عقل با بوییدن عطر در خواب شاید یک موضوع عجیب و غیرقابل‌باور باشد؛ اما محققان در دانشگاه کالیفرنیا ثابت کردند که این پدیده تنها یک خیال باطل نیست. تحقیقات و مطالعات بسیاری انجام شده که تاثیر عطر بر تقویت حافظه و بوییدن عطر در خواب برای جلوگیری از زوال عقل را ثابت می‌کنند. در نتایج این تحقیقات نکات جالب‌توجهی کشف شده است.

جلوگیری از زوال عقل با عطر

نکات مهم در اثر تقویت حافظه با عطر

ارتباط بین برخی عطرها و اثرات مختلف شناختی، از جمله تقویت حافظه و جلوگیری از زوال عقل و درمان آن تایید شده است.

اسانس‌های خاص

برخی از اسانس‌ها و عطرها ممکن است بر تمرکز و حافظه تاثیر مثبتی بگذارند. به‌عنوان‌مثال، برخی از عطرهای مرکباتی مانند اسانس نارنج و لیمو معمولا باعث افزایش انرژی و تمرکز می‌شوند.

تأثیر شنیداری

برخی تحقیقات نشان داده‌اند که بوهای خاص می‌توانند اطلاعات حافظه را تقویت کنند. اثر تقویت حافظه با عطر و بوهایی مانند بوی نعناع، رزماری یا لاوندر و تاثیرات مثبت آن‌ها روی تمرکز و حافظه طی تحقیقات علمی ثابت شده است.

ارتباط با احساسات

برخی از عطرها ممکن است به‌عنوان تحریک‌کننده‌های احساسی عمل کنند. احساسات مثبت و خوشایند از جمله حس شادی و خنده، آرامش داشتن یا افزایش تمرکز، به بهبود تقویت حافظه کمک می‌کنند.

اسانس مرکبات تاثیر مثبتی بر تقویت حافظه دارند

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این مورد وجود دارد این است که بدانید اثر عطر بر روی حافظه از فردی به فرد دیگر کاملا متفاوت است. با این وجود هر کسی ممکن است بر اساس تجربه شخصی خود در مواجهه با عطر یا رایحه خاصی این تحقیقات را تایید یا رد کند.

درمان زوال عقل و تقویت حافظه با عطر

درمان زوال عقل یک موضوع پیچیده و مهم است و به‌عنوان یک مسئله جدی پزشکی بررسی می‌شود و درمان آن صورت می‌گیرد. انجام تحقیقات علمی و مشورت با پزشکان متخصص در این زمینه بسیار مهم است. بوییدن عطر در خواب ممکن است به تقویت حافظه کمک کند؛ اما به‌تنهایی نمی‌تواند به‌عنوان یک روش درمانی جایگزین برای زوال عقل باشد.

بااین‌وجود دانشمندان مدت‌هاست که می‌دانند ازدست‌دادن ظرفیت بویایی یا توانایی بویایی می‌تواند در روند ایجاد ۷۰ بیماری عصبی و روان‌پزشکی تاثیرگذار باشد. از جمله بیماری هایی که با توانایی بویایی در ارتباطند بیماری هایی مانند آلزایمر و سایر زوال‌های عقل، پارکینسون، اسکیزوفرنی و اعتیاد به الکل هستند.

خاص‌ترین ویژگی حس بویایی این است که به طور مستقیم به مدارهای حافظه مغز متصل می‌شود درحالی‌که سایر حواس ابتدا از طریق تالاموس هدایت می‌شوند. اینکه با بوییدن یک رایحه قوی خاطرات شما حتی از زمان‌های بسیار دور زنده شود یک امر اثبات شده است.

عطر می تواند خاطرات را زنده کند

از طرفی محققان پیش‌ازاین دریافته بودند که قرار دادن افراد مبتلا به زوال عقل متوسط در معرض ۴۰ رایحه مختلف دو بار در روز در یک دوره زمانی، حافظه و مهارت‌های زبانی آنان را تقویت می‌کند، افسردگی را کاهش می‌دهد و ظرفیت بویایی آنان را بهبود می‌بخشد. پس می‌توان انتظار داشت که تقویت حافظه و درمان زوال عقل با عطر امری امکان‌پذیر باشد.

با این وجود دانشمندان همچنان مشغول تحقیق و بررسی تقویت حافظه با عطر هستند و انتظار می‌رود به‌زودی به نتایج بهتری دست یابند. نتایجی که باعث ساخت یک داروی درمان کننده قوی شود.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ در ۱۱:۱۴ ق٫ظ

    بسیار عالی بود

    پاسخ

  2. عباس آقا

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ در ۱۰:۵۷ ق٫ظ

    تشکر بابت زحماتتون برای تهیه این مطلب جالب

    پاسخ

    • زینب پروانه

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ در ۹:۰۷ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…