یبوست را به‌راحتی درمان کن + ویدیو

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یبوست یکی از بیماری های دستگاه گوارشی است. این بیماری عامل مهم بروز بیماری های مقعدی است. پس از کند شدن حرکات روده، مدفوع سفت شده و منظم دفع نمی شود و یبوست حاد یا مزمن به وجود می آید. در این مقاله به درمان خانگی یبوست پرداخته‌ایم.
یبوست

یبوست به تاخیر در حرکت روده‌ها و دشواری در خروج مدفوع اطلاق می‌شود. معمولا اگر میزان دفع مدفوع شما کمتر از ۳ بار در هفته باشد، ممکن است دچار یبوست شده باشید. درمان خانگی یبوست اصلا کار سخت و دشواری نیست و می‌توان به‌راحتی با چند روش ساده و آسان از شر این درد مزمن و کلافه کننده رها شد. با دلتا مگ همراه باشید.

درمان خانگی یبوست

برخی از علل معمول یبوست شامل رژیم غذایی نامناسب (کمبود فیبر به علت مصرف کم مایعات)، نقص فعالیت بدنی، تغییرات در نوع داروها، تغییرات هورمونی (به ویژه در دوران بارداری) و مسائل روحی و روانی مانند استرس و اضطراب است. برای درمان خانگی یبوست می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

افزایش مصرف فیبر

مصرف غذاهای حاوی فیبر غذایی مثل میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل به حرکت روده‌ها کمک می‌کند. فیبر غذایی باعث افزایش حجم مدفوع می‌شود و باعث تسهیل در خروج مدفوع از روده می‌شود.

مصرف مایعات

یکی از روش‌های درمان خانگی یبوست مصرف مایعات است. مطمئن شوید که مقدار کافی مایعات (آب، آبمیوه‌ها و نوشیدنی‌های بدون کافئین) در روز مصرف می‌کنید، چرا که مایعات باعث نرم‌تر شدن مدفوع و دفع آسان آن می‌شود.

ورزش و فعالیت بدنی

فعالیت بدنی معمولا به بهبود حرکت روده‌ها کمک می‌کند، بنابراین حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی معتدل را هر روز انجام دهید.

مصرف میوه‌ها و سبزیجات آب‌دار

یکی دیگر از روش‌های درمان خانگی یبوست میوه‌ها و سبزیجات آب‌دار مانند هندوانه، خربزه، خیار و گوجه‌فرنگی است که می‌توانند بسیار موثر واقع شوند.

نیاز به مکمل‌های فیبر

در صورت لزوم و توصیه پزشک، می‌توانید مکمل‌های فیبر مصرف کنید.

استفاده از ملین‌ها

در موارد شدیدتر یا موقتی، ممکن است پزشک ملین‌های طبی را تجویز کند.

رفع عوامل تنش و استرس

تلاش کنید با مدیریت استرس و تنش‌های روانی خود، به حالتی آرام و مطلوب برسید و قطعا این روش می‌تواند بهترین روش درمان خانگی یبوست باشد که بر اثر فشارهای روانی و استرس‌های محیطی ایجاد شده است.

در صورتی که یبوست به مدت طولانی و مزمن باقی بماند یا با مشکلات دیگر همراه باشد دیگر درمان خانگی یبوست جوابگو نخواهد بود و بهتر است با پزشک متخصص گوارش و روده‌ها مشورت کنید تا علل احتمالی بررسی و راه‌حل مناسب برای شما تعیین شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…