از ورزش برای افزایش عملکرد مغزتان کمک بگیرید

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فعالیت‌های ورزشی منظم و متنوع عملکرد شناختی مغز را تسهیل می‌کنند. این فعالیت‌ها منجر به افزایش جریان خون و اکسیژن به مغز می‌شوند که عملکرد هوش را بالا برده و توانایی تمرکز، حافظه و تفکر انعطاف‌پذیر را افزایش می‌دهند.
تأثیر ورزش بر مغز

تأثیر ورزش بر مغز پیش از این نیز در مطالعات بسیاری نشان داده شده بود. اما یک تحقیق به تازگی ثابت کرده که حتی یک بار ورزش شدید هم می‌تواند عملکرد مغز را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد و این عملکرد تا دو ساعت ادامه خواهد یافت. با ما در مجله اینترنتی دلتا همراه شوید.

تحقیق عملی درباره تأثیر ورزش بر مغز

این تحقیق زیر نظر وندی سوزوکی، استاد مرکز علوم عصبی دانشگاه نیویورک انجام شده است. در آزمایشی که او با چند محقق دیگر از مرکز علوم عصبی انجام داد، افراد مورد آزمایش به مدت یک ساعت به ورزش شدید (۵۰ دقیقه دوچرخه‌سواری شدید با پنج دقیقه گرم کردن و سرد کردن) مشغول شدند و سپس مجموعه‌ای از تست‌های شناختی را که برای آزمایش انواع مختلف عملکرد مغز طراحی شده بود، انجام دادند.

تأثیر ورزش بر مغز

محققان دریافتند افرادی که دوچرخه سواری می‌کردند، در آزمایش‌های عملکرد قشر جلوی مغزشان به‌طور قابل‌توجهی نمرات بالاتری نسبت به افرادی که یک ساعت صرف تماشای یک قسمت سریال کرده بودند، داشتند.

قشر جلوی مغز بخشی از مغز است که استدلال، حل مسئله، یادگیری، حافظه، مهارت‌های ارتباطی و سایر وظایفی را که برای اکثر رهبران کسب و کار ضروری است، انجام می‌دهد. با آزمایش در طول زمان، محققان دریافتند که این عملکرد بهبود یافته حداقل نیم ساعت و حداکثر تا دو ساعت دوام دارد.

تحقیق نظری درباره تأثیر ورزش بر مغز

اما مطالعه سوزوکی در مورد تأثیر ورزش بر مغز به آزمایشگاه محدود نشد. در یک نسخه واقعی از آزمایش، او رهبری برخی از دانشجویانش در رشته علوم اعصاب را در یک کلاس هفتگی IntenSati را بر عهده گرفت. این ورزش جدید تمرینی کوتاه شامل حرکات رقص و کیک بوکسینگ، یوگا و جملات تاکیدی و مانتراست.

سوزوکی دریافت دانشجویانی که حتی یک بار در هفته با او ورزش می‌کردند، عملکرد تحصیلی قوی‌تری در طول ترم از خود نشان می‌دادند، در حالی‌که دانشجویانی که ورزش نمی‌کردند با گذشت زمان شاهد کاهش عملکرد خود بودند.

هرچه ورزش شدیدتر، عملکرد مغز بیشتر

علاقه سوزوکی به مطالعه تأثیر ورزش بر مغز با آزمایشی ناخواسته روی خودش آغاز شد. در حوالی تولد ۴۰ سالگی‌اش، حرفه‌اش عالی پیش می‌رفت و بهره‌وری او بالا بود، اما او متوجه شد که خیلی خوشحال نیست. در مقطعی، او یک مربی استخدام کرد و شروع به شرکت در کلاس‌های IntenSati کرد و در نهایت به عنوان یک مربی گواهینامه دریافت کرد.

تأثیر ورزش بر مغز

همان‌طور که اغلب آدم‌ها بعد از ورزش منظم احساس می‌کنند، او نیز متوجه شد که خلق‌و‌خویش بهبود یافته است. اما او همچنین متوجه شد که شناخت او و عملکرد مغزش نیز در حال بهبود است.

او می‌گوید: من می‌توانستم همه چیز را سریع‌تر به خاطر بیاورم. متوجه شدم که هر چه بیشتر و شدیدتر ورزش می‌کنم، مغز من عملکردی بهتر از خود نشان می‌دهد و یک تمرین شدید می‌تواند عملکرد مغز را به حداکثر برساند.

چگونه می‌توانید از این تحقیق سود ببرید؟

از آنجایی که یک تمرین ورزشی، عملکرد شناختی شما را تا دو ساعت در بهترین حالت خود نگه می‌دارد، پیش از رفتن به یک جلسه مهم، ارائه یک سخنرانی یا شروع یک پروژه مهم، می‌توانید به تمرین مورد علاقه ورزشی خود بپردازید. دوچرخه سواری کنید یا در مسیر مورد علاقه خود به پیاده‌روی یا دویدن بپردازید و از دو ساعت طلایی مغز خود کمال استفاده را ببرید.

به یاد داشته باشید تأثیر ورزش بر مغز با شدت گرفتن ورزش افزایش می‌یابد.

پیشنهاد مطالعه: قلقلک دادن کودکان ممنوع! را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…