در زیر دریای مدیترانه، افسانه‌ها به حقیقت تبدیل می‌شوند

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهر بندری افسانه‌ای هراکلیون را که قرن‌ها پیش در دل آب‌های مدیترانه غرق شده بود به زندگی برگردانده شد! این تیتر بسیاری از خبرگزاری‌هایی بود که پیگیر پیداکردن یکی از زیباترین شهرهای دوران باستان بودند.
شهر گمشده مصر

شهر گمشده مصر شهری افسانه‌ای که بسیاری از باستان‌شناسان در صحت وجود آن شک داشتند، بالاخره در دامان حقیقت و در زیر آب‌های مدیترانه نمایان شد. همراه مجله گردشگری دلتا، این شهر افسانه‌ای را بشناسید.

شهر گمشده مصر

تعداد انگشت شماری متون باستانی باقی‌مانده و نوشته‌هایی به خط هیروگلیف تنها شاهد برای وجود شهر بندری هراکلیون برای قرن‌ها بوده است. این متون بندر هراکلیون را در روزهای اوجش توصیف می‌کردند. روزهایی که آخرین دوره سلطنت فراعنه در مصر بوده است. برای سال‌های طولانی دروازه ورود به این سرزمین باستانی و شهر گمشده مصر که به شکل باورنکردنی ثروتمند بوده است، تنها همان متون باستانی بودند.

هیراکلیون

تونیس هراکلیون مهم‌ترین شهر زیر آب مصر

تونیس هراکلیون که به‌عنوان شهر گمشده مصر شناخته می‌شود، شهری باستانی بود که در نزدیکی ساحل دریای مدیترانه در مصر امروزی قرار داشت. این شهر در زمان مصریان باستان یک بندر و مرکز تجاری برجسته بوده است.

اعتقاد بر این است که شهر گمشده مصر در حدود قرن هشتم قبل از میلاد تاسیس شده و به‌عنوان یک مرکز مهم برای تجارت بین مصر و سایر تمدن‌های مدیترانه‌ای خدمت می‌کرده است. تونیس هراکلیون شهری پر رونق با زندگی فرهنگی و اقتصادی غنی بوده است.

مجسمه های زیر آب

نام این شهر از خدای مصری ازیریس گرفته شده که در نزد یونانیان باستان با نام «هراکلیون» شناخته می‌شود. تونیس در واقع نام مصری این شهر است. این شهر نقش مهمی در اساطیر و آیین مصر ایفا کرد، زیرا اعتقاد بر این بود که این شهر ازیریس است و او را در این شهر پرستش و آیین‌های مربوط به او را در این شهر انجام می‌دادند.

تونیس هراکلیون علاوه بر اهمیت اقتصادی و مذهبی، به‌خاطر عظمت و شگفتی‌های معماری خود نیز مشهور بود. این شهر دارای معابد باشکوه، کاخ‌ها و دیگر بناهای تاریخی بوده است. بسیاری از این سازه‌ها با کنده‌کاری‌های پیچیده، مجسمه‌ها و نقاشی‌های عجیب و شگفت‌انگیز آراسته شده بودند.

نمایش مجسمه ها

با گذشت زمان، به دلیل عوامل مختلف مانند بالا آمدن سطح دریا و بلایای طبیعی، شهر گمشده مصر آرام‌آرام به زیر آب‌ رفت و در دریا غرق شد. این شهر برای قرن‌ها گم و فراموش شده بود تا اینکه در اوایل سال دو هزار میلادی توسط باستان‌شناسان در زیر آب کشف شد. از آن زمان کاوش‌ها و تحقیقات بسیاری برای شناخت بیشتر شهر گمشده مصر و تاریخ و فرهنگ آن انجام شده است.

کشف تونیس هراکلیون اطلاعات ارزشمندی در مورد مسیرهای تجارت دریایی در دوران باستان، تعاملات بین تمدن‌ها و هنر و معماری آن زمان ارائه کرده است. این مکان یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین سایت‌های باستانی در دریای مدیترانه است که بین مصر و یونان قرار گرفته است.

شهر زیرآب

پیشنهاد مطالعه: غار کرم‌های شب‌تاب، کهکشانی در دل کوه! را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. عاطفه

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ در ۱:۳۹ ب٫ظ

    وااااای چقدر قشنگه.. مصرهمیشه چیزجدیدی برای کشف کردن دارد😍شگفت انگیزه

    پاسخ

    • زینب پروانه

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ در ۹:۳۳ ق٫ظ

      بله، کشور مصر همیشه اسرارآمیز بوده

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…