چهره‌ای مشترک در کابوس تمام مردم جهان

۱۰
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کابوس مشترک میان مردم جهان می‌تواند ناشی از تاثیر تبلیغات باشد و یا عاملی مرموز داشته باشد.
کابوس مشترک مردم جهان

کابوس مشترک مردم جهان چیست؟ This Man یا “این مرد” به یک شخصیت مرموز و عجیب الخلقه اشاره دارد که به گفته برخی افراد در کابوس‌های آنها ظاهر می‌شود.

بسیاری از افراد ادعا می‌کنند که این شخصیت در کابوس‌های آنها به صورت مشترک و به همان شکل خاص ظاهر شده است. با ما در مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

“این مرد” کیست؟

بر اساس گزارشات و منابع مختلف، شخصی به نام “لوکا” اولین کسی بود که ادعا کرد که این شخصیت عجیب در کابوس‌هایش دیده شده است. در سال ۲۰۰۶، او با نقاشی تصویری از این شخصیت در خاطره خود، به کمک یکی از دوستانش، یک وب سایت راه اندازی کرد و دعوت کرد تا افرادی که همچنین او را در کابوس‌های خود دیده‌اند، با او تماس بگیرند.

کابوس مشترک مردم جهان

این وب سایت به مرور زمان شهرت بیشتری پیدا کرد و داستان This Man به یکی از معروف‌ترین معماهای اینترنتی تبدیل شد.سایت مربوطه مدعی شده است که گزارش‌هایی از سراسر جهان، از افرادی دریافت کرده که ادعا می‌کنند یک مرد با چهره‌ای مشابه در کابوس‌های آن‌ها ظاهر شده است. مردی که کابوس مشترک مردم جهان است کیست؟

از آن زمان به بعد، شایعاتی درباره منشأ و اصالت “این مرد” مطرح شده است. برخی از نظریات برای توضیح این پدیده، از عواملی مانند تأثیر تبلیغاتی و رسانه‌ای، تأثیر شبکه‌های اجتماعی و حتی واکنش‌های ناشی از روانشناسی جمعیتی یا فرهنگی استفاده می‌کنند. با این حال، هیچ تحقیق رسمی درباره وجود “این مرد” انجام نشده است و همه‌چیز در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است.

در حالی‌که بسیاری از افراد “این مرد” را به عنوان یک پدیده فراطبیعی در نظر می‌گیرند، برخی دیگر این را به‌عنوان یک نمونه از تأثیرات فرهنگی و رسانه‌ای در رویاها و کابوس‌ها توصیف می‌کنند. برخی از روانشناسان نیز معتقدند که نقش “این مرد” در کابوس‌ها می‌تواند با تمایلات و خواسته‌های ناخودآگاه شخص تفسیر شود.

به هر حال، اگرچه وجود This Man در کابوس مشترک مردم جهان هنوز هم یک پدیده نامفهوم  است، بسیاری از محققان و پژوهشگران به این نکته توجه داشته‌اند که در گذشته نیز موجودات و شخصیت‌هایی در کابوس‌های گروه‌های مختلف ظاهر شده‌اند. به همین‌دلیل، این پدیده به عنوان یک موضوع برای تحقیقات روانشناسی و نقش آن در فرهنگ و جامعه مطرح شده است.

کابوس های مشترک مردم جهان در فرهنگ‌های مختلف

پیشتر نیز در تاریخ و فرهنگ‌های مختلف، شخصیت‌ها و موجوداتی کابوس مشترک مردم جهان بوده‌اند. به‌عنوان مثال:

– در فرهنگ اروپایی، شخصیت وحشی (werewolf) به‌عنوان یکی از شخصیت‌های رایج در کابوس‌ها شناخته می‌شود که اشاره  به انسانی دارد که به گرگ تبدیل شده.

کابوس مشترک مردم جهان

– در فرهنگ چینی، شخصیت “پیشگوی مرگ” (death omens) به‌عنوان یک شخصیت مشترک در کابوس‌های افراد شناخته می‌شود که باعث آزار و اذیت از سوی موجودی نامعلوم می‌شود.

– در فرهنگ آفریقایی، شخصیت “مار کهنه” (ancient serpent) به‌عنوان یک شخصیت مشترک در کابوس‌های افراد شناخته می‌شود که هیولایی ترسناک و مهیب است.

– در فرهنگ ژاپنی، شخصیت “کاداوا” (Kadawas) شخصیتی است که در کابوس‌های افراد به صورت یک موجود خون‌خوار و خشن وجود دارد که به‌طور خاص به آزار زنان می‌پردازد.

کابوس مشترک مردم جهان

در کل، شخصیت‌ها و موجوداتی که کابوس مشترک مردم جهان هستند، بسته به فرهنگ و اعتقادات هر منطقه و با توجه به تجربیات و واقعیت‌های فردی هر فرد می‌توانند متفاوت باشند.

پیشنهاد مطالعه: آویزی با قدمت ۲۰۰۰۰ سال را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۹:۵۰ ب٫ظ

    اینببخشید میخواستم بگم کوفتیه خود تایپ اصلاح کرد کوفته در حالی که من نوشته بودم کوفتیه

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۹:۱۷ ق٫ظ

      ایراد نداره من هر دو کامنت رو منتشر کردم

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۹:۴۹ ب٫ظ

    وات این مرد چه کوفتیه

    پاسخ

    • مونا رستمیان

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۸:۵۵ ق٫ظ

      بله قیافه عجیبیه

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۸:۳۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۱:۴۴ ب٫ظ

    بسیارممنون

    پاسخ

    • مونا رستمیان

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۸:۵۶ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۰:۴۷ ب٫ظ

    به حق چیزهای ندیده و نشنیده

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۳:۳۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۱:۲۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…