باشکوه‌ترین کلیسای جهان، مزین به نقاشی‌های میکل‌آنژ

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معروف‌ترین نقاشی های میکل آنژ را بر دیوارهای این کلیسای باشکوه ببینید.
کلیسای نقاشی های میکل آنژ

کلیسای نقاشی های میکل آنژ نامی است که کلیسای سیستین به آن شهرت یافته است. اگر شما هم به نقاشی‌های زیبا و پر مفهوم میکل‌آنژ علاقه دارید، پس قطعا دیدن کلیسایی که به موزه نقاشی‌های او تبدیل شده، همراه مجله گردشگری دلتا، برایتان جالب خواهد بود.

کلیسای نقاشی های میکل آنژ

کلیسای نقاشی های میکل آنژ کجاست؟

ایتالیا پنجمین کشور پرجمعیت و توسعه یافته اروپا در شمال دریای مدیترانه، سراسر جاذبه‌های رنگارنگ تاریخی و تفریحی است. یک موضوع عجیب در مورد این کشور این است که در قلب کشور کوچک دیگری واقع شده که کوچک‌ترین کشور دنیا یعنی واتیکان است.

در شهر رم پایتخت ایتالیا و در واتیکان سیتی، اقامتگاه پاپ قرار دارد. در کاخ رسالت رم، اقامتگاه رسمی پاپ، رهبر مسیحیان کاتولیک دنیا، کلیسایی قرون وسطایی و زیبا وجود دارد که به موزه‌ای برای نقاشی‌های عجیب و شگفت‌انگیز میکل آنژ تبدیل شده و با نام کلیسای نقاشی های میکل آنژ شناخته می‌شود.

نام این کلیسا در ابتدا کاپلا مگنا بوده است. بعد از اینکه یکی از پاپ‌ها به نام سیکتوس چهارم در سال‌های ۱۴۷۷ تا ۱۴۸۰ آن کلیسا را مرمت کرد نام کلیسا به افتخار این پاپ به کلیسای سیستین تغییر کرد.

امروزه مراسم انتخاب پاپ در این کلیسا انجام می‌شود و در واقع اینجا کلیسایی است که میزبان مراسم مذهبی و تشریفاتی پاپ واتیکان است. اما شهرت این کلیسا را به نقاشی‌هایش نسبت می‌دهند. نقاشی‌هایی که تمام دیوارها و سقف‌های کلیسا را با شکوه هرچه تمام‌تر مزین کرده و بر عظمت آن افزوده است.

اولین‌بار گروهی از نقاشان رنسانسی برای نقاشی کلیسا توسط پاپ سیکتوس چهارم به کلیسا آورده شدند. در سال هزار و چهارصد و هشتاد نقاشی‌های آن‌ها به پایان رسید. با این وجود پاپ ژولیوس دوم در سال هزار و پانصد و هشت از میکل آنژ، نقاش معروف ایتالیایی درخواست کرد که بار دیگر دیوارها و سقف‌های کلیسا را با نقاشی‌های بی‌نظیر خود مزین کند. این پروژه چنان عظیم بود که هنر غربی را متحول کرد و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای هنر تمدن انسانی بر چهره کلیسای سیستین نقش بست.

میکل آنژ بعدها دوباره به این کلیسا بازگشت و در طول سال‌های ۱۵۳۵ تا ۱۵۴۱ محراب کلیسا را با تابلوی باشکوه داوری نهایی نقاشی کرد. این نقاشی‌ها در سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۹ دوباره مرمت شدند. کلیسای نقاشی های میکل آنژ یکی از باشکوه‌ترین کلیساهای دنیاست که هر ساله میزبان میلیون‌ها نفر از سراسر جهان است.

کلیسای سیستین

پیشنهاد مطالعه: مطلب دریاچه صورتی شیراز، خوش‌رنگ‌ترین دریاچه ایران! را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۸:۴۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۲:۴۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…