۵ میوه و سبزی عجیب که شما را شگفت‌زده می‌کند!

۱۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در جهان میوه‌ های عجیب زیادی وجود دارد که از رنگ و شکل ویژه‌ و متفاوتی برخوردارند.
میوه های عجیب

میوه های عجیب در جهان بی‌شمارند. رنگ‌ها و شکل‌هایی باورنکردنی برای آن چیزهایی که قبلا دیده‌ایم یا استفاده کرده‌ایم و سبزی و میوه‌ های عجیبی که تابه‌حال از نزدیک ندیده‌ایم و ممکن است در طول زندگی با آن‌ها مواجه نشویم. در این مطلب با ۵ مورد از سبزی و میوه های عجیب در مجله اینترنتی دلتا آشنا می‌شویم.

۱. بلال رنگین کمانی

همه ما با بلال‌ زرد رنگ و کاربردهای متفاوت آن در تغذیه آشناییم. ذرت‌‌ها از انواع غلات سرشار از فیبر هستند که به دلیل کالری کم، در غذاهای رژیمی کاربرد زیادی دارند. اما بلال رنگین کمانی با انواع ذرت متفاوت است. این بلال با ترکیبات رنگی دانه‌هایش چشم‌های شما را خیره می‌کند. اما دانه‌های این میوه عجیب به‌راحتی قابل خوردن نیستند. این دانه‌ها به اندازه‌ای محکم و غیر قابل نفوذ هستند که پخت آن‌ها سخت است. به همین دلیل است که از این دانه‌ها در دکوراسیون خانه استفاده می‌شود.

سبزی و میوه های عجیب

۲. ریشه نیلوفر آبی

یکی دیگر از این میوه های عجیب ریشه نیلوفر آبی است. نیلوفر آبی گلی زیباست که در آب ریشه دارد، این ریشه در بسیاری از غذاهای آسیایی استفاده می‌شود. ریشه نیلوفر آبی، پیازی از گلی به همین نام است که می‌توان پوست آن را جدا کرد، برش داد و به صورت خام یا پخته مصرف کرد. این یک ماده باستانی است که توسط امپراتورها و روستاییان به طور یکسان مورد استفاده قرار می‌گرفت و ثابت شده است که بسیار تطبیق‌پذیر است. سرآشپزها از ریشه نیلوفر آبی در سالادها و سوپ‌ها، در غذای اصلی و همچنین در بسیاری از میان وعده‌ها استفاده می‌کنند.

میوه های عجیب

۳. کدوی تلخ

این میوه با نام‌های زیادی شناخته می‌شود از جمله: کدوی تلخ، کرالا و گلابی بلسان. کدوی تلخ مانند پسر عمویش خیار، به خربزه، کدو و کدو تنبل شبیه است. اما شاید برخلاف بقیه، کدوی تلخ ظاهری زشت و مزه‌ای تلخ دارد.

با اینکه مانند خیار آبکی است و می‌توان آن را به صورت خام هم مصرف کرد، با این حال کدوی تلخ سرشار از ترکیبی به نام کوکوربیتاسین است که در واقع بسیار تلخ، اما برای سلامتی بسیار مفید است.

جنیفر مک لاگان، نویسنده کتاب تلخی: خطرناک‌ترین طعم دنیا می‌گوید: از قدیم اعتقاد بر این بود که کدوی تلخ قدرت پاک‌کنندگی دارد و خون را بهبود می‌بخشد و بعضی آن را به عنوان درمانی برای دیابت می‌شناسند.

تحقیقات نشان می‌دهد که کدوی تلخ برای کاهش سطح قند خون و مبارزه با ویروس‌ها مفید است و مطالعه‌ای در مرکز سرطان دانشگاه کلرادو نشان داده که آب کدوی تلخ سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد.

میوه های عجیب

۴. سرخس‌ سر‌کمانچه‌ای

این گیاه حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد مغذی مورد نیاز بدن است و کالری، چربی و کلسترول کمی دارد. همچنین این گیاه از شما در برابر سرطان، بیماری قلبی و دیابت محافظت می‌کند. این سرخس به شکلی پله پله و گلدانی شکل رشد می‌کند. دلیل نام‌گذاری این گیاه آن است که قسمت بالایی‌اش شبیه به کمانچه یا ویولن است. فصل رشد این سرخس بهار است. آن‌ها خیلی سریع رشد می‌کنند. فصل سرخس سر کمانچه‌ای خوراکی کوتاه است و هر سال فقط چند هفته به طول می‌انجامد.

میوه های عجیب

۵. کلم بروکلی رومانسکو

رومانسکو نه تنها از نظر بصری جذاب است، بلکه سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین‌های A ،C و K کلسیم و آهن است. کلسیم و آهن از گیاهانی مانند رومانسکو نسبت به سایر سبزیجات راحت‌تر جذب می‌شود.

بروکلی ۵ میوه و سبزی عجیب که شما را شگفت‌زده می‌کند!

پیشنهاد مطالعه: وقتی حیوانات مقابل دوربین ژست می‌گیرند را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۰:۳۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ در ۱:۰۵ ق٫ظ

  3. ماریا

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ در ۷:۵۱ ب٫ظ

    حتی دیدن این سبزیجات لذت بخش هستن،ممنون اززحماتتون

    پاسخ

    • مونا رستمیان

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۰:۴۰ ق٫ظ

      ممنون از شما که وقت می‌گذارید.

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ در ۷:۴۸ ب٫ظ

    مثل همیشه مطلب عالی بود،

    پاسخ

    • مونا رستمیان

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۰:۴۰ ق٫ظ

      ممنونیم از لطف شما

      پاسخ

    • یاری

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۰:۲۵ ب٫ظ

      هرقدر بگیم‌ عالی‌ باز هم کمه دلتا در واقع یک دانشگاه علمی و تخصصی است…

      پاسخ

      • مونا اصفهانی

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ در ۹:۱۵ ب٫ظ

        درود بر شما و ممنون از لطفتون 🌺

        پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۰:۵۰ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ در ۱:۳۱ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ در ۰:۴۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…