با شوهر وابسته چگونه برخورد کنیم؟

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر از وابستگی زیاد شوهرتان به مادرش درمانده شده‌اید یا از زندگی با مرد وابسته به مادر لذت نمی‌برید و خسته شده‌اید، باید به دنبال راهکارهایی باشید.
برخورد با شوهر وابسته به مادر

در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا در مورد طرز برخورد با شوهر وابسته به مادر نکاتی را خواهیم گفت که به شما کمک می‌کند این رابطه ناسالم را مدیریت کنید.

برخورد با شوهر وابسته به مادر

بعد از ازدواج و شروع زندگی مشترک شاید متوجه شوید که شوهرتان به شدت به مادرش وابسته است. در این موارد چه کنیم؟

رفتارهای خودتان را بررسی کنید

قبل از هر چیز رفتارخودتان را بررسی کنید. مطمئن شوید که علت اینکه شوهرتان وابسته به مادرش است رفتارهای شما نیست. به رفتارها و حرف‌های گذشته خود فکر کنید و سعی کنید بفهمید آیا در مقطعی از زندگی با رفتار و یا صحبت‌های‌تان باعث نشده‌اید همسرتان از شما فاصله بگیرد؟ این نکته مهم است که آیا شوهرتان از ابتدا به مادرش وابسته بوده است یا رفتارها و کارهای شما باعث بوجود آمدن این مشکل شده است.

تعیین مرزها از روش‌های برخورد با شوهر وابسته به مادر

هنگامی که متوجه وابستگی بیش از حد شوهرتان به مادرش شدید، مشخص کنید که کدام رفتارها قابل تحمل‌تر و کدام یک خط قرمز شماست. مثلا به او بگوید مشکلی با این موضوع ندارید که او مرتب با مادرش در تماس باشد. به شرطی که این کار به رابطه شما و زمان با هم بودنتان لطمه نزند. همچنین خط قرمزهای خود را واضح برایش توضیح دهید. مثلا به او بگویید دوست ندارید مشکلات زناشویی و یا مشکلاتی که در خانه برایتان اتفاق افتاده را به مادرش بگوید.

برخورد با شوهر وابسته به مادر

گاهی خودتان را اولویت اول قرار دهید

ازدواج و زندگی با فرزندان و شوهر نباید باعث شود که شما برای خودتان ارزش نگذارید. گاهی اولویت اول را خودتان قرار دهید و کمی خودخواه باشید. ورزش کنید، سرگرمی جدید پیدا کنید و علایق خود را کشف کنید. با دوستانتان به پارک بروید و برای خودتان وقت بگذارید. شوهرتان باید بفهمد که شما مستقل هستید. اگر شوهرتان به نادیده گرفتن نیازهای شما ادامه بدهد باید حس کند ممکن است شما را از دست بدهد. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب این زنان را هرگز از دست ندهید! سر بزنید.

از زندگی کردن با خانواده شوهر دوری کنید

اگر به دلیل اجاره نشینی و یا نداشتن خانه مستقل در کنار مادرشوهر و یا همسایگی او زندگی می‌کنید. پس به دنبال جدایی باشید. شما باید در زندگی مشترک خود فضای مستقلی داشته باشید. اگر شوهرتان وابسته به مادرش است پس زندگی کردن با آن‌ها در یک واحد و یا در یک ساختمان اشتباه است. به احتمال زیاد، رابطه آن‌ها به عنوان مادر و پسر مقدم بر رابطه شما با شوهرتان خواهد بود.

در مورد  وابستگی شوهرتان، در حضور مادرشوهرتان حرف نزنید

یکی از اشتباهاتی که اکثر خانم‌ها انجام می‌دهند، این است که با پرخاشگری و جنجال احساسات خود را به مادرشوهر یا شوهر خود ابراز می‌کنند. این کار بسیار غلط است و گاهی باعث بدتر شدن شرایط می‌شود. اگر می‌خواهید با کسی در مورد وضعیت و ناراحتی‌های خود صحبت کنید، قطعا شوهرتان گزینه مناسب‌تری است. اول فکر کنید و سپس با رفتار محبت آمیز در مورد مشکلات و خط قرمزهای خود با همسرتان صحبت کنید.

برخورد با شوهر وابسته به مادر

از مادرشوهر خود نرنجید و دوری نکنید

اینکه از مادرشوهرتان ناراحت باشید یا از او متنفر شوید ساده‌ترین راه‌حل است اما منطقی و عاقلانه نیست. بد رفتاری با مادرشوهر باعث دورتر شدن شوهرتان از شما می‌شود. به مادرش احترام بگذارید و با او خوش رفتار باشید. این کار باعث می‌شود که شوهرتان بیشتر به سمت شما بیاید و رفتار شما باعث ایجاد محبت و علاقه در قلب او می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این کار رابطه عاشقانه شما را نابود می‌کند! را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…